Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

W pierwszych 9 miesiącach 2018 roku zarejestrowano w Polsce w sumie 18.772 samochody marki Kia, co oznacza wzrost o 9,44 procenta w porównaniu z wynikiem uzyskanym w analogicznym okresie 2017 roku. Rekordowy wynik sprzedaży od stycznia do września odnotowała również Kia Motors Europe. Do klientów trafiło w sumie 385.818 samochodów, co oznacza wzrost o 5,7 procenta w porównaniu z wynikiem osiągniętym w pierwszych trzech kwartałach ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży w Europie napędza rosnącą popularność hybrydowych i elektrycznych modeli marki Kia.

W pierwszych trzech kwartałach 2018 roku liczba rejestracji aut marki Kia w Polsce wzrosła o 1.620 egzemplarzy w porównaniu z liczbą rejestracji od stycznia do września ubiegłego roku. Wzrost liczby rejestracji w Polsce to w dużej mierze zasługa – oprócz znakomitych wyników Sportage (4.439 rejestracji) i Ceeda (4.241 rejestracji) – nowego modelu Stonic, którego w ubiegłym roku nie było w ofercie. Do końca września najmniejszego crossovera w gamie marki Kia odebrało już 2.006 osób. Pod względem popularności Stonic w bardzo szybkim tempie wyprzedził Rio (1.923 zarejestrowanych aut) i Vengę (1.754 zarejestrowane egzemplarze).

Według danych opublikowanych przez ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association)* do końca września 2018 roku Kia sprzedała w Europie 385.818 samochodów, co stanowi wzrost o 5,7% w porównaniu do sprzedaży w analogicznym okresie 2017 roku. Trzeci kwartał 2018 roku pod względem sprzedaży był dla Kia Motors najlepszy w historii. Od lipca do września klientom dostarczono 122.194 samochody. Ponieważ wzrost sprzedaży Kia Motors Europe wyprzedził wzrost rynku nowych samochodów w Europie (do tej pory, w krajach UE i EFTA, sprzedaż wzrosła o 2,3% w porównaniu ze sprzedażą w pierwszych trzech kwartałach ubiegłego roku), udział Kia Motors w europejskim rynku wzrósł do 3,1%.

Duży udział we wzroście sprzedaży samochodów marki Kia mają auta hybrydowe i elektryczne, na które w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2018 roku popyt wzrósł o aż 42,5%. Z roku na rok sprzedaż hybrydowego Niro i Niro Plug-in wzrosła o 37,9% do 34.036 egzemplarzy. Elektryczny Soul EV również cieszy się popularnością i ma za sobą najlepsze dziewięć miesięcy w historii. Do tej pory w 2018 roku dostarczono klientom 4.936 sztuk tego modelu (o 29,3% więcej niż przed rokiem). W tym roku Kia Motors sprzedała łącznie 43.099 samochodów zelektryfikowanych (hybrydowych i elektrycznych), w tym również hybrydową Optimę Plug-in w wersjach sedan i kombi oraz nową hybrydową odmianę „EcoDynamics+” modelu Sportage. Zaawansowane technologicznie samochody z silnikiem elektrycznym w układzie napędowym stanowią obecnie 11,2% wszystkich aut sprzedawanych przez Kia Motors w Europie.

Emilio Herrera, dyrektor ds. operacyjnych w Kia Motors Europe, powiedział: „Rozbudowana oferta samochodów hybrydowych i elektrycznych marki Kia podoba się europejskim nabywcom, którzy doceniają ich jakość, wszechstronność i wydajność. Szczególnie popularne wśród europejskich kierowców jest Niro, które szybko weszło do grona naszych najlepiej sprzedających się modeli. Jesteśmy pewni, że pojawienie się już wkrótce w salonach elektrycznego e-Niro przełoży się na dalszy wzrost sprzedaży”.

Elektryczny crossover Kia e-Niro wejdzie do oferty w Europie pod koniec 2018 roku i będzie zapewniał zasięg o zerowej emisji na dystansie do 485 kilometrów na jednym ładowaniu.

Bardzo dobry początek sprzedaży nowego Ceeda, wzrost popularności Picanto i Stonica

Nowa Kia Ceed w wersjach hatchback i kombi jest w sprzedaży już na wszystkich europejskich rynkach i cieszy się sporą popularnością. We wrześniu Kia sprzedała 9.871 Ceedów w całym regionie, co stanowi wzrost o 49,7% w porównaniu do sprzedaży w tym samym miesiącu ubiegłego roku (wówczas w ofercie był cee’d drugiej generacji). Sprzedaż nowych odmian silnikowych, wyposażenia i nadwoziowych, jak Ceed GT, Ceed GT Line i ProCeed, rozpocznie się na początku 2019 r., co wzmocni pozycję Ceeda w segmencie i jako drugiego najlepiej sprzedającego się modelu marki Kia w Europie (po Sportage, którego w 2018 roku dostarczono klientom już 98.410 egzemplarzy).

Nowy, najmniejszy crossover w gamie marki Kia – Stonic – i miejskie Picanto również zyskują coraz większe uznanie wśród europejskich nabywców. Po pojawieniu się nowych odmian Picanto, jak GT Line i X Line, sprzedaż najmniejszego samochodu w ofercie marki Kia wzrosła o 14,8% w porównaniu do sprzedaży w poprzednim roku i wyniosła łącznie 57.109 egzemplarzy. Kia Stonic, dostępna od ostatniego kwartału 2017 roku, do tej pory znalazła 43.741 nabywców, co czyni ją czwartym najchętniej kupowanym modelem marki Kia.

* – dotyczy krajów AKEA, UE i EFTA

Źródło: KIA

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej