Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Pierwszy w historii marki Kia sportowy model klasy Gran Turismo kupiło w Polsce już pół tysiąca osób. To znaczy, że od chwili rozpoczęcia sprzedaży pod koniec ubiegłego roku do teraz, średnio dwie osoby dziennie decydują się na zakup Kii Stinger.

Stinger to pierwszy krok koreańskiego producenta w kierunku motoryzacyjnej klasy premium. Kia podjęła odważną próbę udowodnienia konkurencji, że jest w stanie stworzyć 370-konne auto, obok którego trudno przejść obojętnie i to niezależnie od tego czy ma się benzynę we krwi, czy motoryzacja jest komuś obojętna. Bo Stinger budzi emocje, zachwyca, ujmuje i jak często powtarzają klienci po pierwszej jeździe testowej – jeszcze lepiej jeździ niż wygląda.

Do dzisiaj topową wersję Stingera GT z silnikiem 3.3 V6 T-GDI o mocy 370 KM – wybrało aż 45% nabywców. Odmiana Stingera z dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 255 KM, stanowi 51% sprzedaży natomiast 4% klientów zdecydowało się na zakup samochodu napędzanego silnikiem wysokoprężnym 2.2 CRDi o mocy 200 KM. Zaletą tej odmiany silnikowej Stingera jest możliwość wyboru układu przeniesienia napędu – na tylne koła lub na cztery koła. Najmocniejsza wersja Stingera seryjnie ma napęd na cztery koła, natomiast odmiana z dwulitrowym, benzynowym, turbodoładowanym silnikiem – na tylne.

Wszystkie wersje silnikowe Stingera współpracują z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. 370-konny Stinger GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi aż 270 km/h. Stinger o mocy 255 KM na rozpędzenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 6 sekund, a 200-konny Stinger z silnikiem Diesla pod maską – 7,6 s. Prędkość maksymalna aut z tymi silnikami wynosi – odpowiednio – 240 km/h i 230 km/h.

Do najczęściej wybieranych kolorów nadwozia należą czerwony (170 sztuk), biały perłowy (114 egzemplarzy), ciemny szary (64 sztuki) i niebieski (56 aut).

Od chwili rynkowego debiutu Kia Stinger zdobyła liczne nagrody i wyróżniania. Należą do nich między innymi:

 

  • Tytuł "Car of the Year" na Słowacji
  • „Performance Car of the Year" w Wielkiej Brytanii
  • EyesOn Design za doskonałość stylistyczną samochodu produkcyjnego
  • Tytuł „Samochód roku” Playboya w kategorii „Auto dla młodego Playboya”
  • Premiera Motoryzacyjna Roku w plebiscycie „Auto Lider 2017”
  • Nagroda w konkursie „iF design 2018”
  • Tytuł „Samochód roku” Wirtualnej Polski
  • Tytuł „Red Dot: Best of the Best” w konkursie Red Dot Awards 2018
  • Zwycięstwo w konkursie MotoAs Interii w kategorii „Moc”
  • Wygrana w klasie w badaniu J.D. Power
  • Zwycięstwo w konkursie Best Cars organizowanym przez magazyn „auto motor i sport” w kategorii samochodów klasy wyższej przystępnych cenowo 

„Stinger to dla marki Kia wyjątkowe wydarzenie. Nikt nie oczekuje takiego samochodu od producenta, który do tej pory oferował auta wyłącznie w popularnych segmentach. Zaskoczeniem jest nie tylko wygląd Stingera, ale również to jakie są jego właściwości jezdne.” – powiedział Albert Biermann, szef działu odpowiedzialnego za właściwości jezdne i precyzję prowadzenia w Kia Motors. Zawieszenie auta oraz układy – kierowniczy i hamulcowy były dostrajane na legendarnej Północnej Pętli Nürburgringu.

W budowie nadwozia Stingera wykorzystano aż 55% zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości, co zaowocowało bardzo sztywną konstrukcją auta i zapewniło inżynierom doskonałą podstawę do opracowania znakomitych właściwości jezdnych. Wysoka sztywność nadwozia sprzyja także ograniczeniu powstawania nieprzyjemnych wibracji i szumów oraz pozwala dobrze wyciszyć kabinę. Przednie zawieszenie z kolumnami McPhersona i wielowahaczowe z tyłu dostarczają kierowcy bardzo dobrych informacji zwrotnych o tym, co w danej chwili dzieje się na styku kół z nawierzchnią. 

Wspomaganie układu kierowniczego z silnikiem zamontowanym na listwie zębatkowej (R-MDPS) oferuje bardzo szybkie reakcje kół na ruchy kierownicą i zmniejsza drgania przenoszone przez kolumnę do kierownicy. Siła wspomagania układu kierowniczego może być regulowana i jest dostosowana do 1 z 5 trybów pracy (Eco, Sport, Sport+, Comfort i Smart).

Liczy się pierwsze wrażenie - to prawda znana nie od dziś. Stinger z pewnością potrafi samą swoją obecnością przyćmić cale otoczenie, ale jednocześnie stanowi niezwykle dopracowany produkt. Produkt, który w bardzo krótkim czasie od swojej premiery został doceniony zarówno przez fachowców, jak i klientów.

Źródło: KIA

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej