Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Kia Motors nie miała w swojej historii w Europie tak dobrego kwartału jak pierwszy w 2018 roku i tak dobrego miesiąca jak marzec. Wzrost sprzedaży to zasługa nie tylko zwiększonego popytu na modele hybrydowe i elektryczne, ale również wzrostu dostaw nowego Picanto oraz świetnego debiutu Stonica.

Według najnowszych danych opublikowanych przez ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association), Kia Motors Europe odnotowała najlepszą w historii sprzedaż w ciągu kwartału.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku liczba rejestracji samochodów marki Kia w Europie wzrosła o 5,2%, ze 124.987 w analogicznym okresie ubiegłego roku do 131.434 sztuk* w 2018 roku. Dla koreańskiej marki był to rekordowy kwartał w historii jej obecności w Europie. Rekordowy pod względem sprzedaży okazał się również miniony miesiąc. Sprzedaż w marcu wyniosła 57.492 egzemplarze, co stanowi wzrost o 4,5% w porównaniu z analogicznym miesiącem 2017 roku. W marcu 2017 r. do klientów trafiło 55.007 samochodów marki Kia. Udział Kia Motors w europejskim rynku w pierwszym kwartale roku wyniósł 3,1% i był o 0,2% wyższy od udziału w analogicznym okresie 2017 r. Wzrost sprzedaży samochodów marki Kia w tym okresie był znacznie wyższy od wzrostu sprzedaży aut w Unii Europejskiej i w europejskiej strefie wolnego handlu, które w I. kwartale 2018 roku urosły o zaledwie 0,6%.

Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „W tym roku Kia Motors zakłada sprzedaż w Europie na poziomie ponad 500.000 egzemplarzy. Rekordowy początek roku stawia nas w dobrej sytuacji i osiągnięcie tego celu wydaje się możliwe. Tym bardziej, że dopiero w późniejszym okresie roku wprowadzimy modele, na przykład nowego Ceeda, które w naturalny sposób przyczynią się do dalszego wzrostu sprzedaży”.

Najlepiej sprzedającym się modelem Kii w Europie w pierwszym kwartale 2018 r. był crossover Sportage, którego sprzedaż wyniosła 34.444 egzemplarzy. W ostatnim roku produkcji rodzina modeli cee'd obecnej generacji również odnotowała nieznaczny wzrost sprzedaży, do 18.625 sztuk (+ 0,8% w porównaniu z I. kwartałem 2017 roku). Sprzedaż nowego Ceeda w wersjach hatchback i kombi rozpocznie się w odpowiednio w czerwcu i we wrześniu.

 

Wzrost sprzedaży Kia Motors w Europie to również zasługa dwóch nowych modeli wprowadzonych do oferty w 2017 roku. W I. kwartale 2018 roku sprzedaż miejskiego Picanto nowej generacji wzrosła o 12,4% (do 18.573 sztuk) w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, co czyni go trzecim najlepiej sprzedającym się modelem marki w 2018 roku. Kia Stonic, nowy crossover kompaktowych rozmiarów, który trafił do sprzedaży pod koniec 2017 roku w pierwszych trzech miesiącach tego roku znalazł 15.170 nabywców.

Wzrost sprzedaży samochodów marki Kia w Europie napędzają również modele z zaawansowanym układem napędowym, takie jak hybrydy, hybrydy typu plug-in i auta elektryczne, których sprzedaż wzrosła o aż 36,2% (do 13.070 sztuk). Obecnie 10% samochodów Kia Motors sprzedawanych w Europie jest napędzane silnikiem elektrycznym. W I. kwartale 2017 roku stanowiły one 7,7% sprzedaży. Hybrydowy crossover Niro odnotował wzrost sprzedaży o 26,6% (do 10.399 sztuk). Spora zasługa w tym nowej wersji Niro – hybrydy typu plug-in, która debiutowała w połowie 2017 r. Stanowiła ona aż 24% całej sprzedaży Niro. Elektryczny Soul ma za sobą najlepszy kwartał w historii. Jego sprzedaż osiągnęła 1.717 egzemplarzy, czyli o aż 53,2% więcej niż w pierwszym kwartale 2017 r. Po wprowadzeniu do oferty Optimy kombi w wersji hybrydowej typu plug-in sprzedaż obydwu odmian nadwoziowych Optimy Plug-in Hybrid wzrosła z 260 do 954 egzemplarzy. Niedawno Kia ogłosiła plan rozszerzenia do 2025 roku gamy samochodów z zaawansowanym układem napędowym o 16 nowych modeli. Pierwszy z nich zostanie zaprezentowany już w drugiej połowie w 2018 roku, co jeszcze bardziej wzmocni pozycję Kia Motors w dziedzinie samochodów hybrydowych i elektrycznych w Europie.

W Polsce w marcu 2018 r. liczba rejestracji samochodów osobowych marki Kia wzrosła o 25,11% w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku (z 1.872 do 2.342 egzemplarzy). Wzrost liczby rejestracji w I. kwartale tego roku wyniósł 17,32% w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2017 roku (z 5.895 do 6.916 egzemplarzy). Kia, która po I. kwartale 2018 roku pod względem liczby rejestracji samochodów osobowych zajmuje 6. miejsce w Polsce, może pochwalić się drugim najwyższym wzrostem liczby rejestracji wśród pierwszych 6 marek tego rankingu. Nieco ponad połowę liczby rejestracji w pierwszym kwartale 2018 roku stanowiły dwa modele – cee’d (1.792 egzemplarze) i Sportage (1.714 sztuk), na trzecim miejscu plasuje się Rio (852 samochody), na czwartym Venga (691 aut), na piąte wskoczył Stonic (429 egzemplarzy), który już zdążył wyprzedzić Picanto (394 sztuki).

 

Źródło: KIA

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej