Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Kia Motors nie miała w swojej historii w Europie tak dobrego kwartału jak pierwszy w 2018 roku i tak dobrego miesiąca jak marzec. Wzrost sprzedaży to zasługa nie tylko zwiększonego popytu na modele hybrydowe i elektryczne, ale również wzrostu dostaw nowego Picanto oraz świetnego debiutu Stonica.

Według najnowszych danych opublikowanych przez ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association), Kia Motors Europe odnotowała najlepszą w historii sprzedaż w ciągu kwartału.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku liczba rejestracji samochodów marki Kia w Europie wzrosła o 5,2%, ze 124.987 w analogicznym okresie ubiegłego roku do 131.434 sztuk* w 2018 roku. Dla koreańskiej marki był to rekordowy kwartał w historii jej obecności w Europie. Rekordowy pod względem sprzedaży okazał się również miniony miesiąc. Sprzedaż w marcu wyniosła 57.492 egzemplarze, co stanowi wzrost o 4,5% w porównaniu z analogicznym miesiącem 2017 roku. W marcu 2017 r. do klientów trafiło 55.007 samochodów marki Kia. Udział Kia Motors w europejskim rynku w pierwszym kwartale roku wyniósł 3,1% i był o 0,2% wyższy od udziału w analogicznym okresie 2017 r. Wzrost sprzedaży samochodów marki Kia w tym okresie był znacznie wyższy od wzrostu sprzedaży aut w Unii Europejskiej i w europejskiej strefie wolnego handlu, które w I. kwartale 2018 roku urosły o zaledwie 0,6%.

Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „W tym roku Kia Motors zakłada sprzedaż w Europie na poziomie ponad 500.000 egzemplarzy. Rekordowy początek roku stawia nas w dobrej sytuacji i osiągnięcie tego celu wydaje się możliwe. Tym bardziej, że dopiero w późniejszym okresie roku wprowadzimy modele, na przykład nowego Ceeda, które w naturalny sposób przyczynią się do dalszego wzrostu sprzedaży”.

Najlepiej sprzedającym się modelem Kii w Europie w pierwszym kwartale 2018 r. był crossover Sportage, którego sprzedaż wyniosła 34.444 egzemplarzy. W ostatnim roku produkcji rodzina modeli cee'd obecnej generacji również odnotowała nieznaczny wzrost sprzedaży, do 18.625 sztuk (+ 0,8% w porównaniu z I. kwartałem 2017 roku). Sprzedaż nowego Ceeda w wersjach hatchback i kombi rozpocznie się w odpowiednio w czerwcu i we wrześniu.

 

Wzrost sprzedaży Kia Motors w Europie to również zasługa dwóch nowych modeli wprowadzonych do oferty w 2017 roku. W I. kwartale 2018 roku sprzedaż miejskiego Picanto nowej generacji wzrosła o 12,4% (do 18.573 sztuk) w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, co czyni go trzecim najlepiej sprzedającym się modelem marki w 2018 roku. Kia Stonic, nowy crossover kompaktowych rozmiarów, który trafił do sprzedaży pod koniec 2017 roku w pierwszych trzech miesiącach tego roku znalazł 15.170 nabywców.

Wzrost sprzedaży samochodów marki Kia w Europie napędzają również modele z zaawansowanym układem napędowym, takie jak hybrydy, hybrydy typu plug-in i auta elektryczne, których sprzedaż wzrosła o aż 36,2% (do 13.070 sztuk). Obecnie 10% samochodów Kia Motors sprzedawanych w Europie jest napędzane silnikiem elektrycznym. W I. kwartale 2017 roku stanowiły one 7,7% sprzedaży. Hybrydowy crossover Niro odnotował wzrost sprzedaży o 26,6% (do 10.399 sztuk). Spora zasługa w tym nowej wersji Niro – hybrydy typu plug-in, która debiutowała w połowie 2017 r. Stanowiła ona aż 24% całej sprzedaży Niro. Elektryczny Soul ma za sobą najlepszy kwartał w historii. Jego sprzedaż osiągnęła 1.717 egzemplarzy, czyli o aż 53,2% więcej niż w pierwszym kwartale 2017 r. Po wprowadzeniu do oferty Optimy kombi w wersji hybrydowej typu plug-in sprzedaż obydwu odmian nadwoziowych Optimy Plug-in Hybrid wzrosła z 260 do 954 egzemplarzy. Niedawno Kia ogłosiła plan rozszerzenia do 2025 roku gamy samochodów z zaawansowanym układem napędowym o 16 nowych modeli. Pierwszy z nich zostanie zaprezentowany już w drugiej połowie w 2018 roku, co jeszcze bardziej wzmocni pozycję Kia Motors w dziedzinie samochodów hybrydowych i elektrycznych w Europie.

W Polsce w marcu 2018 r. liczba rejestracji samochodów osobowych marki Kia wzrosła o 25,11% w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku (z 1.872 do 2.342 egzemplarzy). Wzrost liczby rejestracji w I. kwartale tego roku wyniósł 17,32% w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2017 roku (z 5.895 do 6.916 egzemplarzy). Kia, która po I. kwartale 2018 roku pod względem liczby rejestracji samochodów osobowych zajmuje 6. miejsce w Polsce, może pochwalić się drugim najwyższym wzrostem liczby rejestracji wśród pierwszych 6 marek tego rankingu. Nieco ponad połowę liczby rejestracji w pierwszym kwartale 2018 roku stanowiły dwa modele – cee’d (1.792 egzemplarze) i Sportage (1.714 sztuk), na trzecim miejscu plasuje się Rio (852 samochody), na czwartym Venga (691 aut), na piąte wskoczył Stonic (429 egzemplarzy), który już zdążył wyprzedzić Picanto (394 sztuki).

 

Źródło: KIA

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej