Już 3 marca 2015, pierwszego dnia prasowego salonu samochodowego w Genewie, Kia Motors Europe zaprezentuje swój nowy samochód koncepcyjny Sportspace, dwa zmodernizowane modele produkcyjne oraz najnowsze rozwiązania w dziedzinie napędu pojazdów.
Światowej premierze konceptu Kia Sportspace towarzyszyć będzie debiut nowej Kia cee’d GT Line oraz zmodernizowanej Kia Picanto. W samochodzie Kia cee’d GT Line z kolei, po raz pierwszy zastosowano ostatnie rozwiązania Kia w dziedzinie układów napędowych – nowy 1.0-litrowy silnik T-GDI (benzynowy turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa) oraz również nową siedmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynię przekładniową DCT.
Światowa premiera fascynującego konceptu Kia Sportspace
Koncepcyjny Sportspace stworzony został z myślą o dłuższych dystansach pod kątem zapewnienia maksymalnego, bezstresowego komfortu szybkiej i bezpiecznej podróży.
Zaprojektowany przez studio designu Kia we Frankfurcie pod wodzą Gregory Guillaume’a, Głównego Projektanta Kia w Europie (CDE), Sportspace zwraca uwagę oryginalną stylizacją typu ‘sporty wagon’, a w swym założeniu ma być stylowym i ekscytującym środkiem transportu dla czterech osób, zachowując w pełni osiągi, respekt dla środowiska naturalnego i ekonomikę eksploatacyjną.
Obszerna i funkcjonalna kabina pasażerska sprawia wrażenie lekkości i swobody a dopływ naturalnego światła w jej wnętrzu otwiera pełnowymiarowe okno dachowe. Wystrój wnętrza łączy w sobie funkcjonalność z modernistyczną stylizacją. Luksus skórzanych siedzeń współgra ze stricte współczesnymi wytworami technologii – jak włókna węglowe czy anodyzowane aluminium. Kierowca Kia Sportspace ma do dyspozycji konfigurowalny panel kontrolny w zaawansowanej technice cyfrowej.
W bagażniku znajdują się rolki ułatwiające załadunek, które przy pracującym silniku chowają się w podłodze.
Bezbłędnie rozpoznawalny jako Kia za sprawą „autograficznego” grille w formie ‘tygrysiego nosa’, starannie wyważonych proporcji oraz prostych i czystych powierzchni karoserii Sportspace imponuje dynamiką wyglądu, która naturalnie akcentuje obecność na drodze. Nie bez znaczenia jest także wysoki poziom komfortu wnętrza i praktyczna przestrzeń ładunkowa.
Nowa, sportowa Kia cee’d GT Line
Nowa Kia cee’d GT Line to kombinacja sportowego wyglądu wyczynowej Kia cee’d GT/pro_cee’d GT z uniwersalnością konwencjonalnej gamy modelowej cee’da. Kia cee’d GT Line dostępna będzie w trzech wersjach nadwoziowych – pięciodrzwiowy cee’d, trzydrzwiowy pro_cee’d oraz cee’d Sportswagon (kombi).
Karoseria GT Line niejako rozwija „język designu” samochodu cee’d GT, zaakcentowany białymi, ‘kostkowymi’ światłami do jazdy dziennej LED i pogłębioną formą pasa przedniego jako otoczenie dla markowego grille Kia w kształcie „tygrysiego nosa”. Sportowego wyglądu GT Line dopełnia masywniejszy tylny zderzak w komplecie z podwójnymi końcówkami wydechu, efektownie wykończonymi progami nadwozia, tylnymi światłami zespolonymi LED oraz nowego wzoru 17-calowymi felgami ze stopu lekkiego. Wnętrze cee’da GT Line zyskało bardziej ekskluzywną, typowo sportową aurę za sprawą eleganckiej szaro-biało-czarnej tapicerki oraz logotypów GT Line. Swoistego smaku dodaje lakierowana w czerni ‘fortepianowej’ skórzana kierownica wraz z aluminiowymi pedałami z wyczynowych wersji GT.
Kia cee’d GT Line oferowana będzie z dwoma jednostkami napędowymi do wyboru: nowym silnikiem benzynowym T-GDI o mocy 120 KM i momencie obrotowym 172 Nm oraz zmodernizowaną wersją Diesla 1.6 CRDi – o mocy zwiększonej ze 128 do 133 KM i podwyższonym z 265 do 285 Nm momencie obrotowym. Istotą zmian jest obniżenie emisji CO2 w stosunku do silników stosowanych obecnie w gamie cee’da, a oficjalne dane podane zostaną po homologacji pojazdu przed jego premierą rynkową.
Jednostka benzynowa współpracuje z sześciostopniową przekładnią manualną a wysokoprężna CRDi – także i z nową siedmiostopniową skrzynią dwusprzęgłową Kia, do zalet której należy szybsza zmiana przełożeń, niższe zużycie paliwa oraz znakomita płynność pracy.
Kia cee’d GT Line wejdzie na rynki Europy już w IV kwartale 2015.
Zmodernizowana Kia Picanto: zdecydowanie najładniejszy samochód segmentu „A”
Na stoisku Kia w Genewie zaprezentowana będzie także zmodernizowana Kia Picanto, której lepsza dynamika osiągów i wizualnie uatrakcyjniony wygląd służyć ma utrzymaniu konkurencyjności wobec obecnych i przyszłych klientów.
Restyling zewnętrzny Kia Picanto obejmuje nowy design zderzaka przedniego i tylnego dla podkreślenia wyrazistości wyglądu oraz uaktualniony grille ‘tygrysiego nosa”, charakterystycznego dla stylistyki samochodów Kia. Nowością są 14-calowe felgi z lekkiego stopu o nowym wzorze oraz opcjonalny Pakiet Sportowy zarówno dla wersji trzy- jak i pięciodrzwiowej. We wnętrzu pojawiły się chromowane pierścienie wokół zestawu wskaźników i nawiewów powietrza na desce rozdzielczej, nowy wzór tapicerki materiałowej oraz modernistyczna w wyglądzie oprawa systemu audio w konsoli centralnej.
Po raz pierwszy w Picanto oferowany jest wybór elementów wyposażenia klasy Premium, w tym system audio-video-nawigacyjny Kia AVN najnowszej generacji z dużym, 7-calowym ekranem dotykowym (dostępny od III kw. 2015). Inne opcje – jak tempomat i ogranicznik prędkości (speed limiter) mogą znacznie podnieść komfort prowadzenia samochodu, szczególnie w podróżach na dłuższe dystanse.
W nowym modelu dostępne są trzy pakiety kolorystyczne, Red, Yellow i Brown pozwalające spersonalizować Picanto i wyróżnić się wśród innych pojazdów na drodze. Każdy z trzech pakietów obejmuje także oświetlenie podłogi po stronie kierowcy i pasażera.
Pasażerowie nowej Kia Picanto mogą poczuć się jeszcze bezpieczniej dzięki powiększonej (do 252 mm) średnicy tarcz hamulcowych, które umożliwiają zatrzymanie samochodu jadącego z prędkością 100 km/h na dystansie zaledwie 37 metrów, a więc o 2 metry krótszym niż poprzednio. Silnik benzynowy 1,0 l MPI (z wielopunktowym wtryskiem paliwa) nowej Kia Picanto został również zmodernizowany pod względem dostosowania do obowiązującej w Europie normy czystości spalin Euro 6.
„Odświeżona” Kia Picanto trafi do sprzedaży na rynkach europejskich pod koniec marca 2015 roku i objęta będzie naturalnie unikalną, 7-letnią lub 150.000-kilometrową gwarancją producenta.
Pierwsze zastosowanie nowego downsizingowego silnika Kia 1.0 T-GDI
Nowy trzycylindrowy silnik T-GDI o pojemności 1,0 litra wpisuje się doskonale w trend downsizingu (czyli obniżania pojemności skokowej) mający na celu ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin przy zachowaniu zadowalających użytkownika osiągów oraz szybkiej reakcji na pedał przyspieszenia. To pierwsza z serii downsizingowych jednostek napędowych Kia, która debiutuje w Europie jako alternatywny napęd nowego cee’da GT Line.
Nowa jednostka T-GDI jest autorskim dziełem koreańskiego centrum R&D Kia w Namyang, a na jej wyposażenie wchodzi wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa, zaawansowany system chłodzenia oraz obniżający emisję spalin i optymalizujący wymiarowo/konstrukcyjnie, zintegrowany kolektor wydechowy.
Jako wytyczne o znaczeniu kluczowym w procesie rozwojowym przyjęto szybkość reakcji silnika na zmiany otwarcia przepustnicy oraz wysoką efektywność spalania. Mieści się to w ramach ekologicznej strategii Kia dotyczącej downsizingu jednostek napędowych. Już w najbliższej przyszłości nowy silnik 1.0 T-GDI dostępny będzie dla szerszej gamy modeli Kia oferowanej na rynkach Europy.
Nowa, siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT
Kia cee’d GT Line to także debiut kolejnej innowacji Kia – nowej, siedmiostopniowej przekładni dwusprzęgłowej (DCT), dostępnej w modelach GT Line napędzanych zmodernizowanym 133-konnym silnikiem wysokoprężnym 1.6 CRDi o zwiększonym z 265 do 286 Nm momencie obrotowym. Skrzynia DCT może przenosić moment sięgający 300 Nm i zapewnia korzystniejsze wyważenie pomiędzy efektywnością silnika a potencjałem ekonomii paliwowej.
Podobnie jak nowy 1,0-litrowy silnik T-GDI, skrzynia DCT jest autorskim dziełem centrum R&D Kia w Namyang powstałym z myślą o ograniczeniu zużycia paliwa także podczas bardziej dynamicznej jazdy w trybie manualnym – oraz wyższej kultury pracy i komfortu prowadzenia w trybie automatycznym.
Zaletą wyboru nowej skrzyni DCT w GT Line jest szybsza zmiana przełożeń w stosunku do tradycyjnego automatu z konwertorem momentu obrotowego, a także niższe koszty eksploatacji pojazdu.
Wśród założeń prac rozwojowych DCT znalazła się poprawa przyspieszenia (0-100 km/h) w granicach 3 do 5 procent oraz ograniczenie zużycia paliwa o rząd 5 do 7 procent. Nowa siedmiostopniowa skrzynia DCT dostępna będzie w przyszłości także i dla innych pojazdów gamy modelowej Kia.
Źródło: Kia Polska