Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Już 3 marca 2015, pierwszego dnia prasowego na  85 genewskim salonie samochodowym Kia Motors Europe zaprezentuje samochód Kia cee’d GT Line w nowej wersji modelowej.
Oprócz zmian wizualnych, Kia cee’d GT Line wyznacza  europejski debiut nowego ‘downsizingowego’ silnika T-GDI (benzynowy turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa) oraz również nowej – siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni przekładniowej.

Wygląda jak GT, a uniwersalny jak ‘konwencjonalny’ cee’d
Nowy cee’d GT Line proponuje nabywcy sportowy wygląd wyczynowej Kia cee’d GT/pro_cee’d GT w parze z uniwersalnością konwencjonalnej gamy modelowej cee’da. Kia cee’d GT Line dostępna będzie w trzech wersjach nadwoziowych – pięciodrzwiowy cee’d, trzydrzwiowy pro_cee’d oraz cee’d Sportswagon (kombi).
Karoseria GT Line w sposób dla siebie specyficzny rozwija „język designu” samochodu cee’d GT, wzbogacony o białe, ‘kostkowe’ światła do jazdy dziennej LED i pogłębiony kształt pasa przedniego – jako otoczenie dla markowego grille Kia w kształcie „tygrysiego nosa”. W części tylnej, zarówno cee’d hatchback jak i pro_cee’d otrzymały masywniejszy zderzak i podwójne końcówki wydechu, Kombi natomiast – wyróżnia się umieszczoną centralnie końcówką wydechu i subtelnym dyfuzorem. We wszystkich odmianach modelowych GT Line wzrok przyciągają „zapożyczone” z modelu GT boczne listwy ochronne nadwozia,  tylne światła zespolone LED (wyposażenie seryjne) oraz nowego wzoru 17-calowe felgi ze stopu lekkiego.
Wnętrze cee’da GT Line zyskało na sportowej aurze o wyższej jakości, inspirowanej przez wystrój kabiny turbodoładowanych modeli cee’d GT i pro_cee’d GT. W GT Line uwagę zwraca elegancka szaro-biało-czarna tapicerka wnętrza z szarymi przeszyciami i logo GT Line wraz z lakierowaną w czerni ‘fortepianowej’ skórzaną kierownicą – obok aluminiowych pedałów z wyczynowych wersji GT. Na desce rozdzielczej dominuje aluminiowy przycisk START/STOP silnika oraz konsola centralna w stylu GT. Porty USB/AUX otrzymały podświetlenie konturowe, a wloty powietrza i gniazda przycisków elektrycznej regulacji szyb – chromowane krawędzie wykończenia.

Nowy, trzycylindrowy ‘downsizingowy’ silnik T-GDI o pojemności 1,0 litra.
Wraz z premierą rynkową cee’da GT Line, Kia oferować będzie nowy silnik T-GDI o pojemności 1,0 litra w ramach trendu downsizingowego (czyli obniżania pojemności skokowej) w celu ograniczania zużycia paliwa i emisji spalin przy zachowaniu zadowalających użytkownika osiągów oraz tempa reagowania na pedał przyspieszenia.
Trzycylindrowa jednostka napędowa „Kappa” 1.0 jest pierwszą z serii downsizingu Kia, debiutującej w Europie.
Silnik T-GDI o pojemności 1,0 litra rozwija moc 120 KM i moment obrotowy 172 Nm –  przy znacząco niższym poziomie emisji CO2 w porównaniu ze stosowanym obecnie silnikiem 1.6 GDI. Pełne dane homologacyjne samochodu GT Line dostępne będą przed premierą rynkową w drugim półroczu 2015. Wyposażeniem standardowym w wersji z sześciostopniową przekładnią manualną jest system oszczędnościowy Stop&Go, obniżający poziom emisji spalin w intensywnym ruchu miejskim.  
Nowa jednostka T-GDI jest autorskim dziełem koreańskiego centrum R&D Kia w Namyang, a jej wyposażenie stanowi wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa, zaawansowany system chłodzenia oraz obniżający emisję spalin i optymalizujący konstrukcyjnie silnik, zintegrowany kolektor wydechowy.
Jako wytyczne o znaczeniu kluczowym dla procesu rozwojowego przyjęto szybkość reakcji silnika na zmiany otwarcia przepustnicy oraz wysoką efektywność spalania – jako elementy ekologicznej strategii Kia w dziedzinie downsizingu jednostek napędowych. Już w najbliższej przyszłości nowy silnik 1.0 T-GDI dostępny będzie dla szerszej gamy modeli Kia oferowanej na rynkach Europy.

Oszczędniejszy silnik wysokoprężny o wyższej mocy
Modernizacja nie ominęła znanego z gamy cee’da Diesla 1.6 CRDi. Moc jego wersji przeznaczonej dla GT Line wzrosła ze 128 do 133 KM a moment obrotowy z 265 do 285 Nm. Warto zauważyć, iż przy tak stosunkowo niewielkiej poprawie osiągów, pełen moment napędu dostępny jest obecnie od wyjątkowo niskiej prędkości obrotowej, umożliwiając bezpieczniejsze przyspieszenia w różnorodnych warunkach drogowych. Pomimo tego, wartość emisji CO2 uległa pewnemu spadkowi, czego potwierdzeniem będzie europejska homologacja pojazdu w II półroczu 2015.

Siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT
Nowa Kia cee’d GT Line to także debiut kolejnej innowacji Kia – nowej, siedmiostopniowej przekładni dwusprzęgłowej (DCT). Dostępna w modelach GT Line napędzanych 133-konnym silnikiem wysokoprężnym CRDi o pojemności 1,6 litra, skrzynia DCT zdolna jest do przenoszenia momentu napędowego nawet 300 Nm, a więc znacznie wyższego niż dotychczas stosowana 6-stopniowa przekładnia automatyczna z konwerterem momentu obrotowego, którą DCT zastępuje.
Podobnie jak nowy 1,0-litrowy silnik T-GDI, skrzynia DCT jest autorskim dziełem centrum R&D Kia w Namyang powstałym z myślą o zużyciu paliwa także podczas bardziej dynamicznej jazdy w trybie manualnym – oraz wyższej kultury pracy i komfortu prowadzenia w trybie automatycznym.
Zaletą wyboru nowej skrzyni DCT w GT Line jest szybsza  zmiana przełożeń w stosunku do tradycyjnego automatu, a także niższe koszty eksploatacji pojazdu. Wstępne badania wskazują, iż DCT pozwoli także na znaczące obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin w porównaniu ze „schodzącą” 6-stopniową przekładnią automatyczną.
Wśród założeń prac rozwojowych DCT znalazła się poprawa przyspieszenia(0-100 km/h) w granicach trzech do pięciu procent oraz ograniczenie zużycia paliwa o rząd 5 do 7 procent.
W następstwie aplikacji w samochodzie cee’d GT Line, nowa siedmiostopniowa skrzynia DCT dostępna będzie pod kątem zwiększonej oszczędności paliwowej i osiągów eksploatacyjnych także i dla innych pojazdów gamy modelowej Kia.

Kia cee’d GT Line dostępna dla klientów już w IV kwartale 2015
Kia cee’d GT Line dostępna będzie w europejskiej sieci sprzedaży Kia już od IV kwartału 2015 roku łącznie z unikalną na rynku 7-letnią/150.000-kilometrową gwarancją producenta.
Zaprojektowane i skonstruowane w Europie, samochody z rodziny Kia cee’d – w tym hatchback, kombi i pro_ceed będą wciąż wyjeżdżać ze słowackiego zakładu produkcyjnego Kia w Żylinie. Ze sprzedażą 75.960 szt. w roku 2014, Kia cee’d pozostaje jednym z najbardziej poszukiwanych modeli tej marki na rynkach Europy.

Źródło: Kia Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej