Nowy cee'd jest jednym z pierwszych modeli Kia noszących na masce silnika nowy emblemat firmowy. Auto w wersji pięciodrzwiowej wchodzi do sprzedaży w Europie począwszy od drugiego kwartału.
Nowy cee'd jest dłuższy i niższy od poprzednika, zyskując w ten sposób wygląd bardziej sportowy. Długość całkowita wzrosła o 50 mm (do 4310 mm) przy zmniejszonej o 10 mm wysokości (do 1470 mm) dzięki obniżeniu wysokości zawieszenia.
Pomimo całkowicie nowej płyty podłogowej, nowy cee'd utrzymuje niezmieniony, najdłuższy w segmencie C rozstaw osi wynoszący 2650 mm.
Efektem poszerzenia rozstawu kół jest jeszcze bardziej atletyczny wygląd samochodu. Mimo, iż bryła nadwozia jest o 10 mm węższa, rozstaw kół przednich wzrósł o 17 mm, a tylnych o 32 mm. Dodatkowy wpływ na wizualną estetykę mają dostępne opcjonalnie, felgi z lekkiego stopu o średnicy 16 lub 17 cali, które wraz z ogumieniem niemal całkowicie wypełniają wnęki kół.
Wysmukła sylwetka nowego modelu dopracowana została w wyniku intensywnych testów i sprawdzianów w nowoczesnym tunelu aerodynamicznym koreańskiego centrum badawczo-rozwojowego Kia w Namyang.
Znaczne pochylenie szyby czołowej, zastosowanie dolnych osłon silnika i centralnej części podwozia oraz odpowiednie wyprofilowanie tylnego spojlera nadokiennego i kloszy lamp tylnych to niektóre tylko rozwiązania umożliwiające uzyskanie współczynnika Cd o wartości 0,30, która zaliczając się do najniższych w tej klasie pojazdów, przyczynia się odczuwalnie do ograniczenia zużycia paliwa i hałasów aerodynamicznych w kabinie.
Nowy cee'd jest jednym z pierwszych modeli noszących na masce silnika nowy emblemat firmowy Kia. Nieco uproszczony, lecz bardziej elegancki design nowego znaku firmowego zdaje się nawiązywać do ekskluzywnej aury nowego cee'da pogrubionym rysunkiem liter KIA dla lepszej czytelności i rozpoznawalności.
Źródło: Kia