Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Kia Venga produkowana będzie w czeskiej fabryce w Nosovicach, wejdzie w Polsce do sprzedaży jeszcze w tym roku i podobnie jak cee'd oraz Sportage objęta zostanie 7-letnią gwarancją producenta.

Kia Venga w wersji produkcyjnej niewiele rożni się od zaprezentowanego podczas salonu genewskiego pojazdu koncepcyjnego Kia No. 3. Zaprojektowana od początku w Europie i produkowana w czeskiej fabryce w Nosovicach Kia Venga ma 4068 mm długości, oraz rozstaw osi (2615 mm), a jej wysokość 1600 mm pozwala do maksimum powiększyć objętość wnętrza. Oferta rynkowa Vengi obejmować będzie dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne - w zestawie z manualną lub automatyczną skrzynią przekładniową. Oferowana w krajach Unii Europejskiej gama silników spełniać będzie oczywiście wymogi normy Euro 5.
Z uwagi na spodziewaną popularność napędu dieslowskiego samochód Kia Venga posiada nowy silnik wysokoprężny common rail, który został skonstruowany w Niemczech, a będzie produkowany na Słowacji ze specjalnym przeznaczeniem dla Vengi oraz nowego cee'da. Ta wyposażona w turbosprężarkę z zaworem upustowym (WGT) lub zmienną geometrię łopatek (VGT) jednostka pracuje płynnie w całym zakresie obrotów i występuje w dwóch pojemnościach skokowych: 1,4 litra o mocy 90 lub 75 KM oraz 1,6 litra o mocy 128 lub 115 KM - zależnie od wymagań danego rynku sprzedaży. Silnik 1,6-litrowy jest już stosowany w nowym cee'dzie, natomiast wersja 1,4 zadebiutuje właśnie w Kia Venga. Klientów preferującą jednostki benzynowe zainteresują dwa silniki ze sprawdzonej serii Gamma - o pojemności 1,4 oraz 1,6 litra. Wersja 1.4 rozwija moc 90 KM i moment obrotowy 137 Nm przy 4000 obr./min. Wersja 1.6 (stosowana także w Kia Soul) ma 125 KM i występuje seryjnie w parze z pięciostopniową skrzynią manualną. Tylko z tym silnikiem dostępna jest także czterostopniowa przekładnia automatyczna. Jako pierwsza w tym segmencie pojazdów, Kia Venga oferuje system Idle Stop & Go (ISG), który automatyczne wyłącza i ponownie uruchamia silnik w warunkach intensywnego ruchu miejskiego. System ISG dostępny jest we wszystkich silnikach stosowanych w gamie Venga (benzynowych i dieslach). Innym ciekawym rozwiązaniem w ramach ''EcoDynamics'' jest system zarządzania energią wytwarzaną przez alternator, wskaźnik optymalnego punktu zmiany biegów (zachęcający do paliwooszczędnego stylu prowadzenia samochodu) oraz ogumienie marki Michelin o niskich oporach toczenia - dla pojazdów wyposażonych w koła rozmiaru 15 i 16 cali.,br>
Nowa, czteroramienna kierownica, której wzór z wolna staje się rodzajem znaku firmowego Kia ma regulację pionową i poziomą kolumny, metalizowane ramiona dolne oraz przyciski zdalnego sterowania systemami na lewym i prawym ramieniu. Kolejnym elementem nowego markowego designu Kia jest widoczny poprzez kierownicę, ''trój-tubusowy'' zestaw wskaźników. Nowego typu radioodtwarzacz CD otrzymał centralną, wielofunkcyjną gałkę sterowania. Umieszczony u szczytu konsoli, czarno-czerwony wyświetlacz Dot Matrix pokazuje wyraźnie nazwę aktualnie odbieranej stacji radiowej, temperaturę zewnętrzną oraz czas i datę. Konsola podłogowa mieści półeczkę na drobiazgi, złącza USB i AUX dla iPoda, dźwignie selektora skrzyni biegów oraz hamulca pomocniczego, dwa uchwyty na puszki/kubki, a także pokaźnej wielkości schowek na podręczne przedmioty.
Kierowca Vengi będzie mógł także ''personalizować'' swój pojazd korzystając z listy wyposażenia dodatkowego. Najbardziej spektakularną z tych opcji jest uchylne i odsuwane, panoramiczne okno dachowe ze szkła o wielkości zbliżonej do powierzchni dachu, które zwiększa dopływ naturalnego światła dziennego do środka i potęguje poczucie przestronności kabiny. Lista opcji obejmuje również system nawigacji satelitarnej, system Bluetooth dla telefonii komórkowej ze sterowaniem głosowym, kilka odmian systemu audio, automatyczną klimatyzację oraz podgrzewane fotele przednie.
Urozmaiceniu wyglądu zewnętrznego Vengi służyć także mogą 16- i 17-calowe obręcze ze stopu lekkiego oraz głęboko przyciemniane szyby boczne. Na zamówienie dostępny jest również bezkluczykowy system aktywacji pojazdu z przyciskiem start/stop silnika, elektrycznie sterowane i składane lusterka boczne oraz chromowane klamki zewnętrzne.
Pracując nad samochodem Venga zespół konstruktorów Kia dołożył wiele starań, aby dla klienta europejskiego stworzyć pakiet oferujący obszerne wnętrze przy skromnych wymiarach zewnętrznych - lecz bez kompromisów w zakresie stylizacji oraz dynamiki jazdy. Zasługą przemyślanej konstrukcji pojazdu jest przewaga na rywalami pod względem wielu kluczowych wymiarów wnętrza: przedniej i tylnej przestrzeni na nogi, szerokości na poziomie bioder oraz pojemności bagażowej. Własności jezdne Kia Venga zawdzięcza długiemu rozstawowi osi (2615 mm) i szerokiemu rozstawowi kół. Niezależne zawieszenie przednie na kolumnach MacPherson i tylna belka skrętna - podobne do stosowanego w samochodzie Kia Soul - zapewnia pewność prowadzenia i wysoki komfort jazdy na różnej klasy drogach Europy. W zależności od napędu - zawieszenie Vengi wyposażone będzie w amortyzatory o odpowiedniej dla silnika benzynowego i dla Diesla twardości.

Źródło: KIA

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej