Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Witam Państwa. Nazywam się Jeep Commander i właśnie dziś, zamierzam zainteresować czytelników serwisu "Auto Testy" swoją skromną sylwetką.

Opis

Nazywają mnie czołgiem na kołach
Kiedy ludzie na mnie spoglądają, widzą we mnie muskularne, kanciaste auto terenowe. Owszem, jestem bardzo kwadratowy, lecz taki wygląd budzi strach i respekt wśród innych użytkowników dróg. Drugim atutem mojej stylistyki jest fakt, że nikt mnie nie pomyli z innym samochodem z tego segmentu.

Zapewniam komfort dla pasażerów
Zanim opowiem Państwu o wrażeniach z jazdy, najpierw zapraszam Was do mojego środka. We wnętrzu oferuję teoretycznie 7 miejsc. Jednak żal mnie ściska, jak dorośli ludzie usiłują podróżować w trzecim rzędzie siedzeń. Mili pasażerowie mój ostatni rząd siedzeń przeznaczony jest głównie do wykorzystania w sytuacjach awaryjnych lub po prostu dla małych dzieci. Inaczej jest na tylnej kanapie, gdzie komfortowo może zasiąść dwie a nawet trzy dorosłe osoby. Moje przednie fotele zapewniają również wysoki komfort dla podróżujących. Teraz zapraszam do mojego bagażnika, który w zależności od ilości osób na pokładzie ma trzy wymiary. Przy 7 osobach mój kufer ma pojemność 170 litrów, zaś przy 5 pojemność zwiększa się do 973 litrów. Jeśli jednak komuś nadal to za mało, można złożyć drugi rząd siedzeń, a wtedy uzyskacie przestrzeń godną samochodu dostawczego... równe 1939 litrów.
Jak widzicie moja deska rozdzielcza nawiązuje stylistycznie do kanciastego nadwozia. Jest równie kanciasta i kwadratowa jak całość auta. Czyżby moi styliści posiadali tylko ekierkę i ołówek? Całe szczęście, że przynajmniej zaprojektowano ją przejrzyście i czytelnie a dzięki temu jest prosta i intuicyjna w obsłudze. Podobnie jest z przejrzystymi zegarami, które dodatkowo zaprojektowano w stylu retro.
Przyszła pora abym wspomniał kilka słów na temat moich materiałów i plastików. Skórzana tapicerka jaką pokryto moje siedzenia jest bardzo dobrej jakości. Może tylko kolor jest zbyt ekstrawagancki, lecz jak to ludzie mówią to kwestia gustu. Niestety, plastiki jakie użyto są twarde i szorstkie w dotyku. Całe szczęście, że nie trzeszczą i nie pukają na nierównościach.

Widlaste serce
Czas na wrażenia z jazdy. Pod długą maską drzemie 3 litrowe dieslowskie serce. Jest to widlasta szóstka osiągająca moc 218KM i bardzo duży moment obrotowy równy 510Nm. Takie parametry zapewniają, że moje ponad 2 tonowe cielsko pierwszą setkę osiąga po 9 sekundach, a maksymalnie mogę rozpędzić się do 191 km/h. Moje serce połączono z 5 biegową, automatyczną skrzynią biegów, o dobrze dobranych przełożeniach. Choć nie ukrywam przydałoby się jeszcze jedno przełożenie. No, cóż nie wszystko mogę mieć perfekcyjne. Swoją moc przekazuję stale na cztery łapy, dzięki napędowi Quadra-Drive II. Posiadam także możliwość załączenia reduktora, który wspomoże mnie podczas jazdy w trudniejszym terenie. Układ kierowniczy dobrze zestrojono i nie powinniście mieć do niego żadnych zastrzeżeń. Zawieszenie zapewnia duży komfort, lecz całkowicie nie nadaje się do szybszej jazdy. Powód jest prosty... zbyt miękkie i podczas ostrzej pokonywanych łuków bujam i kołyszę na wszystkie strony.
Na koniec muszę wspomnieć o swoim zapotrzebowaniu na olej napędowy. Otóż, średnie spalanie na każde 100km, zależnie od stylu jazdy mojego kierowcy waha się od 11 do 13 litrów. Dzięki 78 litrowemu bakowi zapewniam około 650 kilometrów, bez wizyty na stacji paliwowej.

Dla każdego
Przyszła pora żegnać się z Państwem i krótko podsumowując, zacznę od mojej ceny. Nie jestem tani, bo kosztuję w prezentowanej wersji 238.700zł. Niejedna osoba w Polsce powie, że to za dużo. Jednak, moim skromnym zdaniem za tą cenę jestem bogato wyposażonym samochodem o przestronnym wnętrzu i uniwersalnym zastosowaniu, dzięki stałemu napędowi na cztery koła. Mam nadzieję, że choć trochę zachęciłem Państwa do mojego wizerunku i skusicie się chociażby tylko na jazdę próbną.

Plusy
+ Napęd Quadra-Drive II
+ Przestronne wnętrze
+ Dobre osiągi

Minusy
- Cena
- Jakość plastików

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 2987ccm turbo diesel (Common Rail)
Moc: 218KM przy 4000obr./min
Moment obr.: 510Nm przy 1600-2400obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa automatyczna
Napęd: 4x4
0-100km/h: 9.0sek.
Vmaks: 191km/h
Zużycie paliwa: 13.5/9.2/10.8 [14.0/10.0/11.5 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 78 litrów
Teoretyczny zasięg: 650 kilometrów
Wymiary: 4787/1899/1826 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 2280kg
Ładowność: 640kg
Pojemność bagażnika: 170/973/1919 l [7/5/2 osób]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/7

Wyposażenie: wersja Limited

Cena: 225.000zł. [wersja Limited] 238.700zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Artur Ławnik
(Zdjęcia): Marcin Ławnik

 

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej