World Surf League (WSL) i Jeep ogłosili rozpoczęcie pierwszej tego rodzaju współpracy, dzięki której legendarna marka jest jedynym Globalnym Partnerem motoryzacyjnym WSL oraz partnerem praw do nazwy w kategorii kobiet i mężczyzn WSL Jeep Leaders Tour. Dzięki temu wieloletniemu porozumieniu, światowej sławy producent samochodów rzuca się w wir przygody, niespotykanej jak dotąd, a to ze względu na ostrą konkurencję najlepszych surferów.
„Marka Jeep cieszy się, że może skorzystać z tej fantastycznej szansy współpracy z WSL, światową organizacją wyznającą wartości podobne do naszych: wolność i kreatywność. Sport ten wyraża pasję, jaką wykazujemy w pokonywaniu naszych indywidualnych ograniczeń i w codziennym dążeniu do osiągnięcia maksymalnych wyników - powiedział Mike Manley, prezydent i dyrektor generalny marki Jeep. „World Surf League reprezentuje wspólnotę bliską naszej i sądzę, że nasza współpraca jest tego naturalną konsekwencją. Cieszę się z możliwości wzięcia udziału w odrodzeniu tego cudownego sportu ".
„WSL to organizacja opierająca się na duchu pionierstwa, postępowego i innowacyjnego, co stanowi wspólne DNA, łączące nas z kultową marką Jeep - powiedział Paul Speaker, dyrektor generalny WSL. „Po rekordowym 2014 roku, możemy potwierdzić, że profesjonalny surfing nie miał jeszcze nigdy tak silnej pozycji, zarówno w, jak i poza wodą. Jesteśmy zaszczyceni i wdzięczni, że marka taka jak Jeep, o niepowtarzalnym dziedzictwie i autentyczności, podziela naszą wizję WSL".
„Kiedy rozpoczęliśmy poszukiwania Globalnego Partnera motoryzacyjnego, na szczycie naszej listy była tylko jedna marka: Jeep - oświadczył Mark Noonan, dyrektor sprzedaży WSL. „Wspólnie będziemy mogli przedstawić dokonania największych na świecie surferów naszej szybko rosnącej na całym świecie publiczności, pokolenia, której hasłem przewodnim jest digital-first".
„Jeep będzie pierwszym i jedynym Partnerem motoryzacyjnym WSL i współpraca ta pozwoli nam zetknąć się z kulturą, która obejmuje tę samą filozofię, ideały i postawę marki Jeep na globalnej platformie - oświadczył Olivier François, dyrektor marketingu FCA. „Wraz z WSL będziemy mogli nawiązać kontakt z ponad 120 milionami śmiałków żądnych przygód i sportowców - fanów cyfryzacji, poprzez zajęcia na plażach i transmisje na żywo imprez surfowych ze wszystkich stron globu. Będzie to zatem pierwsza, autentyczna globalna współpraca marki Jeep".
Powiązanie marki Jeep z różnymi dyscyplinami sportu trwa już od dawna i jest ugruntowane, na co dowodem jest współpraca z zespołem piłki nożnej, Mistrzami Włoch drużyną Juventusu z USA Basketball i od dwunastu lat, sponsorowanie zimowych zawodów „X Games" amerykańskiej sieci telewizyjnej ESPN.
Współpraca marki z WSL jest pierwszą taką o zasięgu światowym, z imprezami odbywającymi się na całym świecie: od Brazylii po Chiny, poprzez Japonię, Australię, Francję, Hiszpanię, Maroko, Fidżi, Rio de Janeiro i Stany Zjednoczone.
Jeep wykorzysta swoją sławę lidera w branży w propagowaniu najbardziej interesujących aspektów profesjonalnego surfowania: będzie sponsorem Tour Leaderboard oraz Żółtej Koszulki lidera. Oprócz atrakcji na miejscu, takich jak zaprezentowanie idealnego samochodu dla surferów i ofert ze specjalistycznym wyposażeniem, na koniec roku Jeep wręczy mistrzom WSL 2015 nagrody w postaci dwóch samochodów i będzie Sponsorem Tytułowym Mistrzostw Longboard WSL w Chinach.
Współpraca marki Jeep z World Surf League będzie uwidoczniona na stronie jeep.com. Można tutaj będzie znaleźć informacje o ostatnich wydarzeniach, na przykład klasyfikację touru i zdobywcy Żółtej Koszulki zakładanej przez lidera klasyfikacji. Treści na temat surfowania, program interaktywny dotyczący zbliżającego się WSL Championship Tour oraz galeria najlepszych zdjęć i filmów towarzyszyć będą temu emocjonującemu wydarzeniu. Aby wejść na tę stronę z komputera PC należy wpisać adres jeep.com/wsl, natomiast w komórce: m.jeep.com/wsl.
World Surf League (WSL), dawnej Association of Surfing Professionals (ASP), od 1976 roku zarządza głównymi zawodami surfowymi na świecie, organizując światowe imprezy dla kobiet i mężczyzn, takie jak na przykład Samsung Galaxy Championship Tour, Big Wave Tour, serię kwalifikacji, Mistrzostwa Juniorów i Longboard oraz imprezę Big Wave Awards. Liga pokazuje głębokie uznanie dla bogatej spuścizny sportowej, propagując postęp, innowację oraz gwarantując wyniki na najwyższym poziomie.
Transmitując najlepsze wydarzenia surfingowe za pośrednictwem specjalnej platformy WorldSurflLeague.com, pobudza wyobraźnię milionów fanów na całym świecie, którzy chcą zobaczyć mistrzów pokroju Kelly'ego Slatera, Gabriela Medina, Stephanie Gilmore, Johna Johna Florence'a, Carissa Moore'a i wielu innych, którzy rywalizują na polu tego najbardziej dynamicznego i widowiskowego sportu.
Źródło: Jeep Polska
Fot. Damian Goś