Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Nowy Jeep Compass MY 2011 to pojazd konkurencyjny w segmencie kompaktowych SUV pod względem niskiego zużycia paliwa oraz zdolności off-roadowych. Auto dostępne będzie w Europie już wiosną.

Jeep Compass 2011 wykazuje wyraźne, ''rodzinne'' podobieństwo do swego słynnego kuzyna klasy premium: nowego Grand Cherokee.

Nowa pokrywa komory silnika, nowe błotniki i pas przedni, nowe reflektory oraz nowa krata chłodnicy z chromowanym obramowaniem każdej z siedmiu szczelin (charakterystycznych dla wszystkich pojazdów marki Jeep) to elementy przydające zmienionej ''twarzy'' Compassa dorosłości i wyrafinowania. Muskulatury wyglądu nadaje subtelne wybrzuszenie maski silnika, a większą skuteczność oświetlenia drogi zapewniają poczwórne reflektory i światła przeciwmgielne typu projektorowego. Efektem wprowadzonych zmian jest znacznie odważniejsza i ''pewna siebie'' prezencja pojazdu, dla którego niestraszne są trudniejsze warunki drogowe czy pogodowe.

Metalizowane listwy wokół bryły nadwozia nadają bardziej ekskluzywnego charakteru bez uszczerbku dla zdolności off-roadowych. Nowy Compass otrzymał efektowne osłony podzderzakowe, chroniące przed uszkodzeniami podczas jazdy w trudnych warunkach.

Zmiany w tylnej części pojazdu obejmują nowy pas tylny, spojler nadokienny w kolorze karoserii i nowe lampy zespolone w technologii LED. Akcentem ekskluzywności dla wersji modelowej Limited stanowi metalizowana nakładka progu klapy tylnej oraz chromowana końcówka wydechu. Rolę estetycznego uzupełnienia odgrywają relingi dachowe. Jeep Compass w wersji modelowej Sport osadzony jest seryjnie na 17-calowych kołach ze stopu aluminium, dla wersji Limited dostępne są także 18-calowe obręcze aluminiowe lub chromowane.

W ramach modernizacji wystroju wnętrza Compass 2011 otrzymał nowe boczki (wykładziny) drzwi z materiału miękkiego w dotyku, nowy podłokietnik pomiędzy przednimi fotelami oraz nowe koło kierownicy z przyciskami sterowania radioodtwarzaczem, tempomatem, systemem głośnomówiącym telefonii komórkowej (opcja wyposażenia) oraz innymi funkcjami pojazdu. Nowe jest także materiałowe pokrycie klasy Premium siedzeń i foteli przednich, tempomat dla wszystkich wersji modelowych, a także podświetlenie przycisków drzwiowych: zamków drzwi, otwierania okien i ustawień zewnętrznych lusterek wstecznych.

Jeep Compass MY 2011 wyposażony jest w szereg systemów i urządzeń, przydatnych nie tylko w trakcie codziennych podróży do pracy, lecz także podczas jazdy w trudniejszych warunkach, odkrywania nowych szlaków. Centrum multimedialne Uconnect ze złączem dla iPoda, elektryczne okno dachowe, system audio klasy Premium z dziewięcioma głośnikami Boston Acoustic, podświetlane uchwyty na puszki/butelki, panel głośników w klapie tylnej oraz składane płasko siedzenia drugiego rzędu to tylko niektóre z ''trafionych'' elementów wyposażenia (dostępnych opcjonalnie), dzięki którym Jeep Compass stanowi przykład kompaktowego SUV-a, dostosowanego z założenia do potrzeb klientów nastawionych na niebanalny tryb życia.

Kolejne zmiany Compassa MY 2011 obejmują zmienione nastawy zawieszenia, nowe sprężyny oraz tylny stabilizator przechyłów o zwiększonej średnicy. Wart podkreślenia jest fakt, iż pojazd poszczycić się może niskim zapotrzebowaniem na paliwo w porównaniu do konkurencji z segmentu kompaktowych SUV.

Jeep Compass MY 2011 oferowany jest w dwóch konfiguracjach napędu. Obok standardowego napędu tylko na koła przednie (jest obecnie oceniany pod kątem celowości oferowania na rynkach europejskich), dostępny jest system napędu 4x4 Freedom Drive I.

Freedom Drive I jest aktywnym systemem napędu na cztery koła typu Full-Time, który w swym założeniu umożliwia bezpieczniejszą jazdę w trudnych warunkach trakcyjnych i pogodowych. System ten doskonale sprawdza się w użytkowaniu codziennym i nawierzchniach śliskich oraz niezbyt intensywnie ośnieżonych. W skład Freedom Drive I wchodzi sprzęgło osiowe z możliwością przejściowego blokowania napędu osi przedniej i tylnej, a więc korzystania ze stałego napędu 4x4 - aby zwiększyć trakcję w głębszym śniegu czy piasku lub na innych podłożach o niskiej przyczepności.

Zespół napędowy samochodu Jeep Compass MY 2011 odznacza się osiągami klasy światowej we wszelkich warunkach pogodowych, oszczędnym zużyciem paliwa oraz wysoką kulturą pracy - za atrakcyjną i przystępną cenę. Wyposażeniem standardowym jest 2,0-litrowy, benzynowy Silnik Światowy o mocy 158 KM (117 kW) i momencie obrotowym 191 Nm w zestawie z manualną pięciostopniową skrzynią biegową. Zużycie paliwa w cyklu miejskim wynosi tylko 10,2 l/100 km oraz 8,1 l/100 km w cyklu pozamiejskim.

W ramach opcji wyposażenia dostępny jest czterocylindrowy, benzynowy Silnik Światowy o pojemności 2,4 litra o mocy 172 KM i momencie obrotowym 224 Nm, pracujący w systemie zmiennych faz rozrządu Dual VVT (po stronie dolotowej i wydechowej). Jego zaletą w porównaniu ze starszymi jednostkami napędowymi bez Dual VVT jest optymalizacja krzywej momentu w całym zakresie prędkości obrotowych, zwiększenie oddawanej mocy, ograniczenie zapotrzebowania na paliwo oraz płynność działania przy wysokiej kulturze pracy. Technologia Dual VVT nie jest z reguły oferowana dla pojazdów sprzedawanych na obszarze USA w przedziale cenowym Compassa.

Silnik ten współpracuje z bezstopniową przekładnią CVT drugiej generacji, kalibrowaną specjalnie pod kątem sprawności oraz precyzji działania, a w porównaniu z tradycyjną czterostopniową przekładnią automatyczną pozwala zaoszczędzić od 6 do 8 procent zużywanego paliwa.

Oferowany na rynkach europejskich Jeep Compass MY 2011 napędzany będzie nowym, turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra i wyraźnie lepszych osiągach niż poprzednia jednostka 2,0-litrowa. Nowy diesel współpracuje z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów i rozwija moc 163 KM DIN (120 kW) przy 3600-4200 obr./min oraz moment obrotowy 320 Nm przy 1400-3600 obr./min. W stosunku do ''starego'' diesla 2.0 oznacza to wzrost mocy i momentu obrotowego odpowiednio o 16 i 3 procent.

Przy średnim zużyciu 6,6 l ON na 100 km i emisji CO2 172 g/km Compass i Patriot są najbardziej ekonomicznymi pojazdami w gamie modelowej marki Jeep. Napędzający Compassa silnik Diesla spełnia normę czystości spalin Euro V i pozwala przejechać bez tankowania 786 kilometrów.

Źródło: Jeep

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej