Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

 

Pierwszy kwartał 2017 roku można uznać za bardzo udany dla polskiej branży motoryzacyjnej. Wzrost segmentu samochodów nowych wynosi 11,2 procenta, można również zaobserwować dynamiczny rozwój segmentu aut z napędem alternatywnym – na poziomie 95,7 procenta.

 

Raport przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego i instytut KPMG pokazuje, że w pierwszym kwartale 2016 roku zarejestrowano o 21,2 tys. samochodów osobowych więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

 

Tak samo jak w poprzednich okresach popyt jest nadal generowany głównie przez klientów instytucjonalnych, którzy zarejestrowali od stycznia do marca o 24,6% aut więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

 

Na uwagę zasługuje bardzo dynamiczny rozwój samochodów z napędem alternatywnym. Specjaliści KPMG podkreślają, że rejestracje aut osobowych tego segmentu wzrosły – w porównaniu do pierwszego kwartału 2016 roku – o 95,7 procent. Wynika z tego, że od stycznia do marca sprzedano tyle hybryd, co przez pierwsze dwa kwartały ubiegłego roku.

 

– W pierwszych czterech miesiącach kwietnia odnotowaliśmy wzrost sprzedaży samochodów z napędem hybrydowym o ponad 100 procent, a w przypadku samochodów z napędem elektrycznym ten wzrost jest jeszcze większy, bo ponad 130 procent. Trend jest więc bardzo pozytywny i zauważalny. Ma to związek między innymi z coraz większą ofertą takich modeli – wyjaśnia Wojciech Drzewiecki z Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. – Jeżeli chodzi o zakup dokonywany przez klientów instytucjonalnych, to i w tym przypadku można zauważyć, że znacznie częściej wybierają oni samochody z napędem alternatywnym. Auta wyposażone w silnik Diesla mają nadal przewagę nad hybrydami. Jest to jednak kwestia czasu i przy tych trendach, które obserwujemy na rynku, diesel w przyszłości straci palmę pierwszeństwa. Polski rynek reaguje nieco inaczej niż europejski, ale zauważamy, że rynek samochodów zasilanych olejem napędowym zaczyna już gubić swój udział, zmniejszając się z prawie 31 procent do 27 procent, natomiast udział hybryd zwiększył się z 2,14 procent do 3,75 procent – widać tu więc wyraźną poprawę.

 

Przedstawiamy ranking marek w oparciu o sprzedaż w Polsce najczęściej kupowanych samochodów hybrydowych danej marki za okres styczeń-kwiecień 2017. Zestawienie zostało przygotowane na podstawie danych Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar.
 
 
Toyota C-HR

 

 

 

Najlepiej sprzedający się samochód hybrydowy Toyoty – crossover Toyota C-HR – to jednocześnie najchętniej kupowana w tym roku hybryda w Polsce. Auto zyskało od stycznia do kwietnia 1706 nabywców – podaje raport IBMR Samar. Oznacza to, że model ten ma udział w rynku samochodów z napędem hybrydowym na poziomie 27,47 procent, a w ciągu ostatnich miesięcy sprzedano 2067 sztuk.

Ceny C-HR z napędem hybrydowym zaczynają się od 106 900 zł. Pod maską pracuje napęd mocy 122 KM z silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 litra.

 

Lexus NX

 

 

Najczęściej kupowanym samochodem hybrydowym Lexusa jest luksusowy SUV – Lexus NX. W okresie od stycznia do kwietnia sprzedano 223 sztuki tego samochodu. Jego udział w rynku samochodów z napędem hybrydowym to 3,59 proc. W ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedano 525 sztuk tego modelu.

W wersji hybrydowej samochód ten napędzany jest silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 litra, który wraz z agregatem elektrycznym oferuje moc na poziomie 197 KM. Ceny hybrydy zaczynają się od 159 tys. zł.

 

Kia Niro

 

 

W ciągu pierwszych czterech miesięcy 2017 roku zarejestrowano w sumie 133 egzemplarze tego modelu, a w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy 315. Udział w rynku koreańskiej hybrydy wynosi 2,14 procent.

Cena samochodu wyposażonego w układ hybrydowy zaczyna się od 88 900 zł – w tym przypadku pod maską pracuje silnik o pojemności 1,6 litra, który wraz z agregatem elektrycznym oferuje 141 KM.

 

Hyundai Ioniq

 

 

Udział w rynku tego modelu to 1,18 procent. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy samochód został kupiony w ilości 110 sztuk, a w okresie od stycznia do kwietnia 2017 roku sprzedano 73 egzemplarze.

W odmianie hybrydowej samochód kosztuje od 93 900 zł. Pod maską znajduje się silnik spalinowy o pojemności 1,6 litra oraz jednostka elektryczna – w sumie układ oferuje 141 KM.

 

Infiniti Q50

 

 

W okresie od stycznia do kwietnia bieżącego roku sprzedano w sumie 48 sztuk tego modelu, a w ciągu ostatnich 12 miesięcy prawie dwa razy więcej – 81 egzemplarzy znalazło swojego właściciela. Udział w rynku tej limuzyny z napędem hybrydowym to 0,77 procent.

Ceny odmiany hybrydowej zaczynają się od 224 tys. zł – pod maską znajduje się silnik o pojemności 3,5 litra, a cały układ spalinowo-elektryczny oferuje 364 KM.

 

Ford Mondeo

 

 

Hybryda amerykańskiej marki zdobyła w 2017 roku udział w rynku na poziomie 0,40 procent. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy sprzedano 81 sztuk tego modelu, a w okresie od stycznia do kwietnia 2017 roku 25 egzemplarzy.

Cena odmiany hybrydowej zaczyna się od około 131 tys. zł. Samochód wyposażony jest w układ o mocy 187 KM.

 

Volvo XC90

 

 

Pierwsze cztery miesiące bieżącego roku przyniosły sprzedaż tego modelu w odmianie hybrydowej na poziomie 24 sztuk. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy sprzedano natomiast 98 egzemplarzy tego auta. Oznacza to, że samochód ma udział w rynku wszystkich oferowanych w Polsce modeli z napędem hybrydowym 0,39 proc.

Ceny tego modelu zaczynają się od około 351 tys. zł – pod maską znajduje się układ hybrydowy o mocy 407 KM.

 

BMW i3

 

 

Wersja spalinowo-elektryczna znalazła od stycznia do kwietnia 2017 roku 23 nabywców, a w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy sprzedano 62 egzemplarze tego modelu. Na rynku samochodów hybrydowych niemiecki mieszczuch ma udział na poziomie 0,37 procent.

Ceny hybrydowej odmiany zaczynają się od 174 tys. zł. Układ hybrydowy oferuje moc na poziomie 125 KM.

 

Mitsubishi Outlander

 

 

Ten japoński SUV w wersji hybrydowej ma udział w segmencie aut spalinowo-elektrycznych na poziomie 0,06 procent. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy sprzedano 14 sztuk tego modelu, a w okresie od stycznia do kwietnia 2017 roku 4 egzemplarze.

Ceny auta zaczynają się od około 189 tys. zł, a pod maską znajduje się napęd hybrydowy o mocy 121 KM.

 

Audi Q7

 

 

Udział w rynku hybryd tego modelu wynosi także 0,06 proc. W pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku sprzedano 4 sztuki tego hybrydowego SUV-a. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy sprzedano natomiast 5 egzemplarzy.

 

Źródło: ComplexPR/Producenci

 

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej