Nie czekając na pierwszy atak zimy, już w listopadzie postanowiłem zmienić rewelacyjnie spisujące się opony letnie Nokian Line na całkowicie nowe „zimówki” tej fińskiej marki – WR D4.
Poprzedni artykuł, zapowiadający test tych opon, zakończyłem zawołaniem ZIMO PRZYBYWAJ, KIEDY TYLKO CHCESZ!!! I wiecie co? Zima się mnie posłuchała i w ciągu dwóch tygodni przyszła. I to z impetem, przynajmniej w moim regionie. Śnieg, mróz dochodzący do -10°C i co najgorsze – marznący deszcz. No cóż, dzięki temu miałem przynajmniej okazję solidnie wypróbować zimowy hit marki Nokian.
Od wymiany opon nie minęło zbyt wiele czasu, ale na liczniku auta przybyło już prawie 2500 km przebytych w różnych warunkach pogodowych – sucho, deszcz, śnieg, mróz. I jestem pod wielkim wrażeniem, jak świetnie te opony spisują się na każdej z tych nawierzchni. Już sam wygląd bieżnika sugeruje, że fińskie opony są stworzone do zapobiegania aquaplaningowi. Liczne nacięcia na lamelach powodują niesamowitą przyczepność na śniegu i lodzie, o czym miałem okazję przekonać się na własnej skórze, dojeżdżając co dzień do pracy po nieodśnieżanej wiejskiej drodze.
Aby uzyskać tak dobre parametry, które umożliwiają niemalże idealne prowadzenie auta w trudnych warunkach, producent zastosował kilka ciekawych rozwiązań: „Obszar centralny jest zdominowany przez mocne i masywne żebro centralne. Lamele tego mocnego żebra, co ciekawe, nie biegną przez całą jego szerokość, co zwiększa precyzję i kontrolę prowadzenia. Natomiast wyjątkowe rozłożenie cząsteczek mieszanki kauczukowej Nokian Twin Trac Silica, zawierającej naturalny kauczuk, krzemionkę i olej rzepakowy, zapewnia doskonałe wyniki na śniegu i mokrej nawierzchni.” To wszystko i jeszcze kilka ciekawych rozwiązań połączonych w całość daje jedną z najlepszych opon zimowych na rynku!
Podsumowując miesięczną przygodę z nowymi letnimi oponami Nokian WR D4 mogę stwierdzić, że opony są bardzo dobrej jakości. Ich cena nie jest może konkurencyjna w porównaniu do konkurencji, ale są warte każdej wydanej złotówki. Krótko pisząc, polecam w stu procentach wyżej opisane opony.
Założone opony to: Nokian WR D4 w rozmiarze 175/65 R14 82T
Klasa paliwowa: C
Klasa na mokrym: B
Hałas: 68 dB
Autor(tekst+fot.): Artur Ławnik
artykuł zawiera lokowanie produktu.