Wróć
-
Cena:
156.861 PLN - 206.994 PLN
QX30 to propozycja na rynku motoryzacyjnym, którą przedstawił nam japoński producent Infiniti. Ma takie samo ciało i wnętrze jak Q30 , ale podniesiony o 30 mm i wyposażony w specjalny układ zawieszenia. Posiada napęd na wszystkie koła, silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 litra i silnik mocy 170 KM oraz siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.
Od dłuższego czasu marka luksusowych aut koncernu Nissan Motor CO próbuje przestać być anonimowym graczem w Europie. Projektanci skonstruowali ten model na tych samych podstawach co jego jeden z głównych rywali GLA Mercedes Benz. Przez niektórych QX30 żartobliwie nazywane jest „japońskim mercedesem”. Model QX30 to wysokiej klasy crossover będącym podwyższoną Q30. Łączy ze sobą nadwozie zarówno hatchbacka jak i małego SUVa co staje się coraz bardziej popularne w trendach młodych ludzi. Do jego rywali można zaliczyć Audi Q3, BMW X1 i jak wyżej wspomniano Mercedes GLA a także od niedawna Volvo XC40.
Musiałem wspomnieć o Mercedesie ponieważ, wsiadając do Infiniti QX30 gołym okiem zauważymy łudzące podobieństwo do modelu GLA. Mi akurat wnętrze w obu markach przypadło bardzo do gustu a wiec nie mam zamiaru narzekać. Dostajesz aparaturę Mercedesa i doskonałą jakość konstrukcji ale także nieco wyimaginowany wygląd z elementami samochodu sportowego.
Przestrzeń dla pasażerów jest adekwatna do rozmiarów nadwozia. Fotele super wygodne niestety mocno obniżająca się linia dachu zmniejsza cenną przestrzeń w kabinie. Szczególnie siedząc z tyłu możesz czuć się trochę klaustrofobicznie z powodu małego tylnego okna i ciemnego koloru podsufitki. Zajrzyjmy jeszcze szybko do bagażnika… no proszę 430 litrowy kufer daje duże możliwości do zapakowania się na dłuższy wyjazd.
QX30 jest dobrze zbudowany i wystylizowany, aby wyróżniać się wśród swoich rywali wręcz poraża swym sportowym charakterem. O dziwo projektanci Infiniti QX30 zeszli trochę z luksusu na rzecz właśnie zadziornego charakteru. Rezultatem jest dość twardo skrojone zawieszenie oraz precyzyjny ale ciut ociężały układ kierowniczy, który nie rozpieszcza podczas prędkości parkingowej.
Sercem QX30 jest silnik diesla o pojemności 2.2 litra, generujący 170 koni mechanicznych oraz 350 niutonometrów w zakresie 1400–3400 obrotów. Bardzo fajna jednostka - ekonomiczna, dynamiczna i trzeba się cieszyć bo decydując się na QX30 w wersji Premium Tech nie mamy innego wyboru. Ekonomiczna dlatego, że średnie spalanie po mieście jesteśmy w stanie utrzymać bez większego spinania się na poziomie 6,5 l/100km. Weźmy pod uwagę, że jest to 170 konny silnik z napędem na wszystkie koła. Połączenie silnika wysokoprężnego z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów działa dobrze, czasami skrzynia gubi się z reakcją na pedał gazu lub hamulca ale to tak jakbym miał się mocno czepiać.
Mimo wszystko patrząc na liczby nie jest źle. Pierwsze 100 km/h Infiniti rozmienia w 8,6 sekundy na normalnym trybie jazdy. Bardzo miło wspominam jazdę Infiniti QX30. Mimo paru niedociągnięć względem konkurencji możemy w bardzo szybkim tempie polubić Infiniti choćby nawet za cenę, która w porównaniu z samochodami w podobnej konfiguracji staje się bardzo atrakcyjnym kąskiem. Cena za QX30 Premium Tech zaczyna się od 182 300 złotych, kwota dokładnie tego modelu to 206 994 złote ale otrzymujemy pakiet CAFÉ TEAK, SYSTEM NAWIGACJI INFINITI INTOUCH, PAKIET „BEZPIECZEŃSTWO”, SYSTEM NAGŁOŚNIENIOWY BOSE® PREMIUM i jeszcze parę innych dodatków.
DANE TECHNICZNE: Infiniti QX30 2.2d DCT AWD Premium Tech 170KM
|
SILNIK
|
Diesel, Turbodoładowany, R4, 16V
|
POJEMNOŚĆ
|
2143 ccm
|
MOC
|
170 KM przy 3400-4000 rpm
|
MAKS. MOMENT OBR.
|
350 Nm przy 1400-3400 rpm
|
SKRZYNIA BIEGÓW
|
7-biegowa, automatyczna DCT
|
NAPĘD
|
AWD
|
0-100 km/h (sek.)
|
8,5
|
Vmax
|
215 km/h
|
ZUŻYCIE PALIWA (l/100km)(miasto/trasa/średnie)
wg wskazań producenta
|
6,0/4,3/4,9 |
ZUŻYCIE PALIWA (l/100km) z testu
|
6,5 |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
|
56 litrów
|
WYMIARY (DŁ./SZER./WYS.)(mm)
|
4425/2083/1515
|
WAGA (kg)
|
1634
|
POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA
|
430 litrów
|
LICZBA DRZWI/LICZBA MIEJSC
|
5 / 5
|
OPONY
|
front: 235/50R18
|
CENA WERSJI PODSTAWOWEJ
|
156.861 PLN
|
CENA WERSJI TESTOWANEJ
|
206.994 PLN
|