3,86% udziału w polskim rynku sprzedaży nowych samochodów w czerwcu, to kolejny rekord zanotowany przez Grupę PGD. Sprzedaż 1213 samochodów w ostatnim miesiącu oznacza wzrost w stosunku do czerwca 2009 o 58%, a w stosunku do maja 2010 o 46%. Wyraźny trend wzrostowy potwierdza rekordowa w historii największego polskiego dealera liczba zamówień, która w czerwcu wyniosła 1534 sztuki.
Przyczyny tak dynamicznego wzrostu są wielorakie – mówi Wojciech Kordalewski, Prezes Grupy PGD. – Wygrywamy przetargi, realizujemy duże kontrakty flotowe, klienci indywidualni wracają do swoich sprawdzonych sprzedawców, by wymieniać auta, a równocześnie szybko zdobywają klientów nowe salony, jak choćby Mitsubishi w Katowicach.
Potwierdzenie słów Wojciecha Kordalewskiego znajdujemy w rankingach. Japan Motors jest liderem sprzedaży Mitsubishi, salon Korea Motors przewodzi w sprzedaży Hyundai’a z aż dwukrotną przewagą nad drugim w rankingu dealerem. Udział salonów Japan Motors w sprzedaży Nissana wyniósł 23,6%, a w sprzedaży Suzuki 19,6%. Grupa PGD jest również liderem sprzedaży Forda, z udziałem w rynku wynoszącym 15%. Najwyższy, wynoszący aż 80%, wzrost sprzedaży w porównaniu do roku ubiegłego zanotował salon Fiat Euromobil.
Mimo spadku całego polskiego rynku motoryzacyjnego w pierwszym półroczu o 7,21%, w Grupie PGD z optymizmem patrzą w przyszłość. Nie dość, że sami zanotowaliśmy w tym okresie przyrost sprzedaży, to wyraźne ożywienie widać we wszystkich reprezentowanych przez nas markach i we wszystkich segmentach rynku – komentuje Wojciech Kordalewski. Optymizm zakupowy wykazują klienci indywidualni, chętniej pytając o kredyty na zakup aut, a okres urlopowy nie spowodował zmniejszenia aktywności firm w stopniu, do którego przyzwyczailiśmy się w poprzednich latach. Ponadto rusza sprzedaż nowych modeli – Mitsubishi ASX, Nissana Juke, a wczesną jesienią także nowego Forda C-Max – dodaje Prezes Grupy PGD.
Dane: Grupa PGD i Samar