Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



W dzisiejszym teście przedstawię najmniejsze dziecko marki Hyundai, model Getz. Jednak tym razem w 2 osobowej odmianie o nazwie Van, mini auto dostawcze z małolitrażową jednostką benzynową o mocy 67KM.

Dla dwóch osób
Prezentowany dziś Getz to dwuosobowa odmiana z kratką za przednimi fotelami. Jak już wspomniałem o nich to czas im się przyjrzeć. Niestety do najwygodniejszych nie należą, owszem posiadają dobre wyprofilowanie, lecz są zbyt twarde i niektórym może to przeszkadzać.

Opis



Całą sytuację ratuje duża ilość miejsca na nogi dla jedynych pasażerów tego auta czyli kierowcy i pasażera. Spójrzmy na deskę rozdzielczą. Po prostu prościej już się nie da rozplanować poszczególnych pokręteł i przełączników. Obsługa jest tak intuicyjna, że nawet z zamkniętymi oczami wiemy gdzie co się znajduje. Podobnie sytuacja ma się z zegarami, które są tak czytelne, że aż po dłuższym obcowaniu stają się nudne.



Zajrzyjmy teraz do tyłu. A tam czeka na nas wielka jak na takie autko przestrzeń ładunkowa. Wersja Van charakteryzuje się tym, że nie mamy w ogóle tylnej kanapy a za przednimi fotelami znajduję się kratka. Podłoga jest całkowicie płaska i umożliwia zapakowanie prawie 1000 litrowego jakiegokolwiek ładunku o maksymalnej ładowności do 318kg. Jak na autko klasy miejskiej wynik zasługuje na pochwałę.



Nie za mocny, lecz w sam raz
Pod maską Hyundai'a Getz'a znajduje się benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1086ccm. Z tej pojemności producent oferuje moc rzędu 67KM i 99Nm momentu obrotowego.



Takie parametry ważącemu 975kg autu pozwalają rozpędzić się do pierwszej setki w 15.6 sekund. Wynik ten nie jest oszałamiający, lecz pamiętajmy do jakiego celu to auto jest przeznaczone. Nie jest lepiej z prędkością maksymalną, która wynosi równe 150km/h. Choć z drugiej strony jak na polskie warunki wynik jest i tak wystarczający. Silnik spięto z precyzyjno działającą manualną pięciobiegową skrzynią biegów o krótkich skokach lewarka. Dzięki dobrze dobranym przełożeniom elastyczność mimo skromnego momentu obrotowego nie przyprawi nas o wrzody żołądka, spowodowane stresem związanym z wyprzedzaniem innych samochodów.
Zawieszenie zestrojono dosyć twardo, lecz nie, aż tak aby narzekać na brak komfortu. Getz pewnie trzyma się drogi, lecz przy większych prędkościach, na łukach pojawiają się nadsterowności. Jednak taką sytuację można szybko uspokoić leciutką kontrą kierownicy.
Przyszła pora na koszty. Hyundai Getz według producenta potrzebuje średnio na przejechanie 100km 5.5 litra benzyny bezołowiowej. Jednak podczas mojego testu auto spalało około 6.1 litra na każde 100km.

Dla kogo?
Prezentowany dziś Hyundai Getz jest idealną propozycją skierowaną do małych i średnich firm potrzebujących zwinnego i taniego autka dla swoich przedstawicieli handlowych.



I właśnie za niespełna 35tys.zł mały Getz takie wymagania spełnia.

Plusy
- Cena
- Przestronne wnętrze

Minusy
- Tendencja do nadsterowności
- Niewygodne fotele

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1086ccm (benzynowa)
Moc: 67KM przy 5500obr./min
Moment obr.: 99Nm przy 3200obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 15.6sek.
Vmaks: 150km/h
Zużycie paliwa: 6.9/4.7/5.5 [7.5/5.1/6.4 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 45 litrów
Wymiary: 3825/1665/1490 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 975 kg
Ładowność: 318 kg
Pojemność bagażnika: brak danych
Ilość drzwi/Ilość miejsca: 3/2

Wyposażenie: wersja GL Classic

Cena: 34.900zł. [wersja testowana]

AUTOR (Tekst + Zdjęcia): Artur Ławnik

(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia z Auto Testy zastrzeżone!)

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej