Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



Tym razem po raz pierwszy w moje ręce trafił Koreańczyk! Jest nim najmniejszy model z rodziny Hyundai'a, a mianowicie Getz. Moja testówka została wyposażona w podstawową jednostkę benzynową o pojemności 1086ccm i mocy 67KM oraz w 5 drzwiowe nadwozie typu hatchback.

Opis

Życiorys
Hyundai Getz na naszym rynku dostępny jest od wiosny 2002 roku w dwóch wersjach nadwoziowych. Jako 3 i 5 drzwiowy hatchback z czterema do wyboru silnikami (trzy benzynowe oraz jeden dieslowski Common Rail) oraz czterema wersjami wyposażeniowymi (Classic, Comfort, Style, Premium). Na początku tego roku model poddano drobnemu face-liftingowi polegającym przede wszystkim na zmianie przednich i tylnych lamp.

Wielki mały samochód Getz
Kilka lat temu z takim hasłem firma Hyundai reklamowała swój najmniejszy samochód w gamie. I rzeczywiście te cztery wyrazy idealnie pasują do prezentowanego Getza. Z zewnątrz wygląda jak mały miejski samochód zaś w środku okazuje się w miarę przestronnym autem. Stylizacja małego Hyundai może się podobać, szczególnie w kolorze jakim był mój testowy egzemplarz.



Wnętrze
Czerwono-czarne wykończenie jest bardzo ciekawym pomysłem na ożywienie wnętrza Getza. Materiały jakie zostały użyte do obszycia foteli nie budziły zastrzeżeń. Gorzej niestety było z plastikami, które były słabej jakości. Po prostu twarde i nie miłe w dotyku.
Deska rozdzielcza została zaprojektowana ergonomicznie i prosto w obsłudze. Podobna sytuacja jest z zegarami małego Hyundai'a, które są czytelne i przejrzyste.



Przejdźmy do foteli. Przednie miejsca nie grzeszą komfortem i zapewniają tylko wystarczającą wygodę podróżowania. Lepiej jest na tylnej kanapie, która zapewnia dobry komfort dla dwóch dorosłych osób. Ogólnie Hyundai Getz bezproblemowo zabierze na swój pokład 4 dorosłe osoby.



Bagażnik umożliwia nam spakowanie 254 litrów bagaży. Jeśli jednak komuś to mało i podróżuje w dwie osoby bezproblemowo może tą przestrzeń powiększyć do 977 litrów.

Do miasta w sam raz
Tak jak już wspominałem wcześniej mój testowy egzemplarz Getza został wyposażony w benzynowy silnik o pojemności 1086ccm. Z pojemności tej producent osiągnął moc 67KM i 99Nm momentu obrotowego.



Takie parametry zapewniają naszej testówce przyśpieszenie do pierwszych 100km/h rzędu 15.6 sekund oraz prędkość maksymalną wynoszącą 150km/h. Maniaków szybszej jazdy takie wartości niezadowolą, ale pamiętajmy o fakcie, że mamy do czynienia z autem typowo miejskim i dlatego te wartości są wystarczające do miasta.
Zawieszenie małego Hyundai'a było dobrze zestrojone i nie budziło większych zastrzeżeń. Zapewniało wystarczający komfort a jedynie podczas szybciej pokonywanych łuków zauważyłem tendencje do przechyłów nadwozia. Silnik spięto z 5 biegową manualną skrzynią biegów, która pracowała bez większych zarzutów.
Podczas jazd testowych Hyundai Getz potrzebował średnio 6.2 litra benzyny bezołowiowej na 100km. Przeliczając to na dystans jaki możemy przejechać nie tankując daje wynik około 725km. Co trzeba uznać za zadawalający wynik.

Podsumowując
Za rozsądną cenę (od 35400zł) możemy stać się posiadaczem przestronnego i w miarę dobrze wyposażonego samochodu miejskiego, który nie tylko musi służyć do jazdy po mieście, ale również na weekendowe wypady za miasto.

Plusy
- Przestronne wnętrze
- Cena

Minusy
- Niewygodne fotele
- Jakość plastików

Dane techniczne

Dowód osobisty:
Pojemność silnika: 1086ccm (benzyna)
Moc: 67KM przy 5500obr./min
Moment obr.: 99Nm przy 3200obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
Pojemność bagażnika: 254/[977] l [po rozłożeniu siedzeń]
0-100km/h: 15.6sek.
Vmaks: 150km/h
Zużycie paliwa: 6.9/4.7/5.5 [7.3/5.2/6.2 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 45litrów
Wymiary: 3825/1665/1490 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 955kg
Ładowność: 450kg

Wyposażenie: ABS, 4 airbagi, elektryczne sterowane szyby przód/tył, elektryczne regulowane lusterka, zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia, wspomaganie kierownicy, skórzana kierownica oraz gałka zmiany biegów, regulowana w pionie kierownica, radio CD z 4 głośnikami, schowek na okulary, siatka do mocowania bagażu, itd.
Wyposażenie dodatkowe Lakier metalik (+1400zł)

Cena: od 35400zł.

AUTOR (Tekst+Zdjęcia): Artur Ł. (ał)

(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia ze mną zastrzeżone!)

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej