Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Podczas 2. Międzynarodowych Targów Floty Ekologicznej „EkoFlota 2017: innowacje, ekologia, mobilność”, które odbędą się 06.10 br. w Warszawie, marka Hyundai zaprezentuje unikatowy model IONIQ, będący pierwszym na świecie samochodem, który może być wyposażony w jeden z trzech różnych napędów do wyboru: elektryczny, hybrydowy typu plug-in (z możliwością ładowania z gniazdka elektrycznego) lub klasyczny hybrydowy.

Goście targowi będą mogli także skorzystać z możliwości odbycia jazd testowych modelem IONIQ w wersji hybrydowej oraz elektrycznej.

IONIQ jest częścią globalnej strategii rozwoju Hyundaia, w ramach której marka chce zaoferować swoim Klientom do 2020 roku aż 15 ekologicznych samochodów – w tym pięć modeli hybrydowych, pięć hybrydowych z możliwością dodatkowego doładowania, cztery auta elektryczne oraz samochód zasilany wodorem. Oznacza to, że aż 60 % oferowanych przez Hyundai modeli będzie dostępnych także w wersji ekologicznej.

Od chwili wprowadzenia modelu IONIQ w drugiej połowie 2016 roku, zdobył on w całej Europie 13 nagród, w tym kilka tytułów ‘Samochód Roku’, a także najbardziej prestiżowe wyróżnienie w dziedzinie designu Red Dot oraz 5 gwiazdek w testach Euro NCAP za doskonały pakiet bezpieczeństwa.

Hyundai IONIQ jest jednym z najoszczędniejszych modeli w swojej klasie, zapewniającym jednocześnie radość z jazdy, dzięki dynamice oraz bardzo nowoczesnej stylistyce.

Elegancja nadwozia nierozerwalnie wiąże się z efektywnością aerodynamiczną, co pozwoliło na osiągnięcie jednego z najlepszych w klasie współczynnika Cx o wartości zaledwie 0,24. O ekologię zadbano również w elementach wykończenia wnętrza wykorzystując do ich produkcji naturalne surowce: trzcinę cukrową (podsufitka i dywaniki), sproszkowane drewno i pył wulkaniczny (panele drzwi), olej sojowy (farby).

Zaawansowany pakiet systemów bezpieczeństwa, dostępnych w wyposażaniu standardowym obejmuje m.in. system autonomicznego hamowania, system utrzymywania pasa ruchu czy inteligentny tempomat. Auto może być także wyposażone w system monitorowania martwego pola oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym.

Lekkie a jednocześnie sztywne nadwozie wykonano w 53% ze stali o zwiększonej wytrzymałości, co przekłada się nie tylko na lepsze prowadzenie ale także na bezpieczeństwo, dzięki zwiększonej absorpcji energii w przypadku ewentualnej kolizji.

IONIQ Hybrid został wyposażony w nowy, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa o mocy 105 KM oraz silnik elektryczny o mocy 32 kW (43,5 KM) zasilany zaawansowanymi, polimerowymi akumulatorami litowo-jonowymi. Ten podwójny zespół napędowy zapewnia łączną moc maksymalną 141 KM oraz maksymalny moment obrotowy 265 Nm. Nowa, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach (6DCT) działa wyjątkowo szybko i płynnie, zapewniając dynamiczną i oszczędną jazdę.

Model IONIQ Electric napędza elektryczny silnik synchroniczny prądu przemiennego o maksymalnej mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym 295 Nm. Auto może przejechać nawet 280km, a czas pełnego doładowania wynosi od 30 minut do 12 godzin, w zależności od źródła zasilania.  

IONIQ Plug-in łączy w sobie najlepsze cechy dwóch napędów. Został wyposażony w nowy, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI o maksymalnej mocy 105KM i momencie obrotowym 147Nm oraz silnik elektryczny o mocy 61 KM zasilany polimerowymi akumulatorami litowo-jonowymi, zapewniający zasięg do 63 km. Emisja CO2 wynosi 26g/km a zużycie paliwa 1.1l / 100 km (w cyklu mieszanym).

Uzupełnieniem 5-letniej gwarancji bez limitu kilometrów jest konkurencyjna gwarancja na akumulatory, która wynosi 8 lat lub 200 000 kilometrów.

Źródło: Hyundai

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej