Prezentacja modelu i30 po zmianach generacyjnych będzie główną atrakcją przygotowaną przez markę Hyundai z myślą o targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Sprzedaż samochodu rusza wiosną 2012. Firma już zapowiada kolejne wersje nadwoziowe w gamie nowego i30.
W okresie od stycznia do końca sierpnia marka Hyundai osiągnęła na rynku niemieckim, który ma dla firmy znaczenie strategiczne w Europie, wolumen ponad 58 900 zarejestrowanych aut. To oznacza wzrost w stosunku rocznym o prawie 22%.
Wśród marek zagranicznych obecnych na rynku niemieckim lepszym wynikiem może pochwalić się tylko dwóch graczy (Skoda oraz Renault).
W samym tylko sierpniu Hyundai osiągnął wynik na poziomie prawie 7 600 rejestracji, co przekłada się na udział rynkowy wynoszący 3,2%.
Najchętniej wybierane modele gamy Hyundai w Niemczech to podobnie jak wcześniej kompaktowy i30 (23 800 sztuk), miejski i10 (8 800 sztuk) oraz kompaktowy SUV sygnowany jako ix35 (8 600 sztuk).
Obok modelu i40 kombi, który we wrześniu rozpoczyna oficjalnie swoją karierę handlową nad Renem, generalny importer duże nadzieje na dalszy wzrost sprzedaży wiąże też z premierą zupełnie nowego i30, który pojawi się na już wystawie we Frankfurcie. Sprzedaż tego samochodu rusza wiosną przyszłego roku.
Jak zapowiada koncern, obok pięciodrzwiowego hatchbacka gama nowego i30 obejmować będzie jeszcze inne wersje nadwoziowe.
Źródło: Hyundai