Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

W scenerii Kazimierza Dolnego nad Wisłą we wtorek (19.07.2011r.) odbyła się potrójna prezentacja najnowszych modeli koreańskiego koncernu Hyundai. Są nimi flagowy model i40 należący do segmentu D. Łączący cechy hatchbacka i coupe Veloster oraz sedan klasy kompaktowej, czyli Elantra.

Nowy i40 jest doskonałym odzwierciedleniem nowego sloganu marki New Thinking. New Possibilities, czyli Nowe Myślenie. Nowe Możliwości. Ewolucja marki Hyundai w Europie jest widoczna w mocno wyróżniającym się języku projektowania określanym jako Fluidic Sculpture, dzięki któremu i40 zyskał tak oryginalny i dynamiczny wygląd. Charakterystyczny sześciokątny grill i niepowtarzalny kształt reflektorów przednich dodatkowo podkreślają wyrazisty i nowoczesny wygląd auta.



Sportowy design i40 nie wpływa jednak negatywnie na poziom komfortu wnętrza. Rozstaw osi wynosi 2770 mm, a samochód oferuje najlepszą w swojej klasie wewnętrzną przestrzeń przednią od siedzenia do dachu (1025mm), na wysokości ramion (1455mm) i nóg (1170mm). Imponująca przestronność jest gwarancją najwyższego komfortu podróżowania wszystkich pasażerów.

Pojemność bagażnika i40 zdecydowanie wyróżnia się w swojej klasie i wynosi standardowo 553 litrów, a przy złożonych siedzeniach zwiększa się do 1719 litrów.



Nowy i40 dostępny będzie w czterech wersjach silnikowych - dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych o mocach od 115 KM do 177 KM, z wysokim momentem obrotowym dostępnym w szerokim zakresie obrotów silnika, dzięki czemu i40 prowadzi się przyjemnie zarówno po mieście jak i autostradzie.

W segmencie D silniki Diesla stanowią 75% całkowitej sprzedaży, dlatego Hyundai przewiduje, że najbardziej popularnym wśród Klientów indywidualnych oraz flot będzie silnik 1,7 l Diesel o mocy 136 KM. W samochodzie zadebiutuje także zupełnie nowy 2,0-litrowy silnik GDI o nazwie Nu, zapewniający wyjątkowe osiągi przy jednocześnie niskim zużyciu paliwa. Ogólnie Hyundai zakłada sprzedaż w podziale na silniki w stosunku 65% Diesel i 35% benzyna.

Hyundai i40 będzie dostępny również w wersji Blue obejmującej najnowsze technologie, opracowane w ramach programu Hyundai Blue Drive - m.in. zintegrowany system Stop & Go (ISG), opony o niskim współczynniku oporu toczenia i system zarządzania energią (AMS).

i40 w wersji Blue z jednostką U-II, 1,7-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 115 KM, osiąga emisję CO2 na poziomie 113 g/km i spalanie na poziomie 4,3 l/100 km, dzięki czemu jest najbardziej przyjaznym dla środowiska modelem w swojej klasie.

Bogate wyposażenie standardowe i wiele nowoczesnych rozwiązań, dostępnych jako opcja u większości modeli konkurencyjnych, będzie zdecydowaną kartą przetargową modelu i40.

Najważniejsze elementy możliwego wyposażenia i40 to m.in. asystent parkowania z kamerą cofania, system utrzymywania toru jazdy, Bluetooth z funkcją rozpoznawania głosu, pełna nawigacja. Na elementy komfortu i wygody w i40 składają się między innymi: elektryczny hamulec postojowy, podgrzewane i wentylowane siedzenia przednie, podgrzewane siedzenia tylne z możliwością regulacji pochylenia oparcia, a także automatyczny system odszraniania szyby przedniej oraz podgrzewana kierownica.

Nowoczesne elementy oświetlenia, jak światła do jazdy dziennej w technologii LED, reflektory z żarówkami ksenonowymi oraz przyjazny dla kierowcy zestaw wskaźników z wyświetlaczem LCD (typu Supervision Cluster) to kolejne elementy wzmacniające wizerunek i40 jako wiodącego modelu segmentu D.

i40 korzysta z najnowszych technologii bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego w celu zapewnienia maksymalnej ochrony użytkowników. W wybranych krajach, podstawowe wyposażenie stanowić będzie ESP, ABS, Hill Start Assist Control (system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu), VSM (Vehicle Stability Management - system zarządzający stabilnością pojazdu), BAS (Brake Assist System - system wspomagania awaryjnego hamowania) i ESS (Emergency Stop Signal - sygnał ostrzegania o awaryjnym hamowaniu).

W zakresie bezpieczeństwa biernego i40 może być wyposażony aż w dziewięć poduszek powietrznych - przednie, boczne przednie i tylne, kurtyny oraz poduszkę kolanową kierowcy, dzięki czemu ma być kolejnym modelem marki Hyundai, spełniającym najwyższe kryteria oceny bezpieczeństwa w testach Euro NCAP (5 gwiazdek).

Ceny Hyundai'a i40 w polskich salonach rozpoczynają się od 84 900 zł za podstawową odmianę Classic z benzynowym silnikiem 1,6 GDI 136 KM a kończą się na 131 900 zł za najbogatszą odmianę Premium z nowoczesnym silnikiem wysokoprężnym 1,7 o mocy 136 KM.

Kolejną nowością jaką Hyundai Motor Poland wprowadza w Polsce to sedan klasy kompaktowej o nazwie Elantra. Model ten sprzedawany jest tylko z jednym silnikiem benzynowym 1,6 MPI dysponujący mocą 132 KM. Elantra dostępna jest w trzech wersjach wyposażeniowych Classic Plus, Comfort i Style. Najtańsza wersja to wydatek 59 900 zł. Za odmianę Comfort klient musi wydać 66 900 zaś najdroższa odmiana Style aż 72 900 zł.





Ostatnią premierą jest niszowe auto, będące jednocześnie hatchbackiem i coupe, o wdzięcznej nazwie Veloster. Auto charakteryzuje się sportową linia nadwozia dysponujące ciekawym rozwiązaniem odnośnie dostępu do wnętrza. Mianowicie ten model z prawej strony dysponuje parą drzwi, natomiast od strony kierowcy, są tylko jedne. Żadne wcześniej auto na świecie nie ma podobnego rozwiązania. Podobnie jak Elantra, Veloster dostępny jest tylko z jednym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 GDI o mocy 140 KM. Klient do wyboru ma trzy poziomy wyposażenia: Comfort, Style, Premium. Ceny Hyundai'a Veloster rozpoczynają się od 83 500 zł.





Artur Ławnik, Hyundai

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej