Nowy Hyundai i10 otrzymał tytuł Samochodu Roku 2008 w Indiach (ICOTY). Od dwóch lat wyróżnienie to jest na rynku indyjskim wyznacznikiem jakości, który kształtuje opinię nabywców, producentów oraz ekspertów motoryzacyjnych. Ci ostatni wespół z klientami koncernu Hyundai jednomyślnie okrzyknęli nowy model i10 zwycięzcą konkursu.
ICOTY to najbardziej pożądana na rynku indyjskim nagroda, którą przyznają przedstawiciele wszystkich liczących się magazynów motoryzacyjnych takich, jak: Autocar India, Auto India, Business Standard Motoring, Car India, Overdrive oraz Top Gear. W skład jury wchodzą najbardziej doświadczeni i opiniotwórczy dziennikarze motoryzacyjni w Indiach. Wyróżnione pojazdy cechuje najwyższa jakość wykonania, doskonałe właściwości jezdne oraz świetne osiągi.
Nagrodę przyznaje się biorąc pod uwagę takie parametry, jak: oszczędność paliwa, prowadzenie, komfort jazdy, bezpieczeństwo, zadowolenie kierowcy, cena. Każdy z jurorów otrzymuje pulę 25 punktów, które przyznaje różnym modelom a każdy z nich może otrzymać maksymalnie 10 punktów. Do w tej edycji konkursu można było zgłaszać jedynie modele, które debiutowały na rynku w 2007 roku. Nie brano pod uwagę pojazdów, które poddano zaledwie kosmetycznym zmianom, czy otrzymały na przykład jedynie nową jednostkę napędową czy skrzynię biegów. Naturalnie, zwycięski model musiał uzyskać najwięcej punktów i tym razem był to Hyundai i10.
Oprócz ICOTY Hyundai i10 otrzymał już w Indiach szereg innych, prestiżowych nagród motoryzacyjnych, jak choćby cztery tytuły Samochodu Roku nadane przez magazyny Business Standard Motoring, CNBC TV18 Autocar, NDTV Profit Car and Bike India oraz Overdrive. i10 zgarnął również pełna pulę otrzymując nagrody użytkowników: Viewers’ Choice i The Aaj Tak Viewers’ Choice oraz tytuł Małego Samochodu Roku przyznawany przez NDTV Profit Car & Bike India.
Od debiutu 31.10.2007r model i10 został wyjątkowo entuzjastycznie przyjęty nie tylko przez media, ale również przez nabywców na całym świecie. Na rynku indyjskim sprzedano dotychczas ponad 45 tys. sztuk. Natomiast w zaledwie trzy miesiące od europejskiej premiery modelu na targach Bologna Motor Show w grudniu 2007 firma HMI otrzymała z pozostałych rynków zamówienia na około 72 tyś. sztuk.
Źródło: Hyundai