Podczas ubiegłorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Hyundai zaprezentował model i30 w wersji kombi – i30 CW (Crossover Wagon). Podobnie jak model hatchback, i30 CW łączy w sobie stylową praktyczność z elegancką linią nadwozia. Samochód przeznaczony jest dla klientów, którzy pragną wyróżniać się z tłumu, a jednocześnie oczekują sprawdzonych rozwiązań i wysokiej jakości.
Hyundai i30 CW powstał w oparciu o nową filozofię projektowania samochodów typu kombi. Auto zainspiruje nową generację nabywców, szukających pojazdu charakteryzującego się praktycznymi cechami konwencjonalnego kombi oraz stylem i udogodnieniami komfortowej limuzyny.To dlatego nadwozie i30 CW bardziej przypomina auto typu MPV crossover niż tradycyjne kombi, dzięki czemu powstał emocjonujący pojazd łączący w sobie funkcjonalność vana z elegancją i wyrafinowaniem samochodu kombi.
Podobnie jak w i30 hatchback, sportowa, ale nie agresywna, przednia stylistyka i30 CW doskonale odzwierciedla nowy wizerunek stylistyczny Hyundaia. Eleganckie, podwójne przetłoczenie maski silnika płynnie łączy się ze słupkami, podczas gdy wyraźnie zaakcentowana linia nadwozia podkreśla klasyczne proporcje samochodu.
Efektem zastosowania bardziej wyrafinowanych proporcji nadwozia jest elegancka sylwetka, dająca poczucie siły i zwinności. Uniesiona klapa bagażnika wraz za tylnymi światłami przyczynia się do stworzenia atletycznej postury.
Wnętrze i30 CW jest komfortowe, funkcjonalne i praktyczne, a elegancka stylistyka nadwozia auta odzwierciedlona jest również w kabinie pasażerskiej. Wszystkie elementy, łącznie z panelem kontrolnym układu cyrkulacji powietrza, komfortowymi siedzeniami czy intuicyjnymi przełącznikami, zostały zaprojektowane z uwzględnieniem dynamicznej elegancji.
Wskaźniki i centralną konsolę i30 CW podświetlono niebieskim światłem, podobnie jak w innych, ekskluzywnych modelach Hyundaia, takich jak: i30, Hyundai Coupe i Santa Fe. Zaletą tej technologii jest mniejsze zmęczenie wzroku w każdych warunkach, dzięki czemu kierowca ma zawsze doskonałą widoczność. Niebieskie podświetlenie wskaźników jest cechą charakterystyczną pojazdów marki Hyundai i przyczynia się do zwiększenia poczucia bezpieczeństwa pasażerów podróżujących i30 CW.
We wnętrzu i30 CW zastosowano inteligentne rozwiązania pozwalające na intuicyjną obsługę nawet najbardziej podstawowych funkcji. Optymalne umiejscowienie przełączników audio/komunikacyjnych na kole kierownicy oraz łatwe w obsłudze przyciski układu klimatyzacji, elektrycznie sterowanych szyb i lusterek są cechami charakterystycznymi i30 CW. Łatwy dostęp do zintegrowanego systemu audio, kieszeni na mapy i innych schowków to kolejne atuty podkreślające elegancję i30 CW. Optymalizacji poddano nawet umiejscowienie drążka automatycznej skrzyni biegów, który doskonale leży w dłoni.
Pojemność bagażnika i30 CW, przy tylnych siedzeniach ustawionych w standardowym położeniu, wynosi 415 litrów (do wysokości okien). Po rozłożeniu tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1 395 litrów.
Nowy i30 CW dostępny będzie w 5 wersjach wyposażenia. Już podstawowa wersja ''Classic'' oferuje bogate wyposażenie obejmujące 6 poduszek powietrznych, zintegrowany system audio (Radio+CD+MP3+USB+AUX), regulację wysokości fotela kierowcy, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach oraz aktywne zagłówki. Bogatsza wersja ''Comfort'' oferuje dodatkowo automatyczną klimatyzację, elektrycznie podgrzewane, lakierowane w kolorze nadwozia lusterka zewnętrzne, system zdalnego sterowania centralnym zamkiem, regulację lędźwiowej części fotela kierowcy oraz przednie lampy przeciwmgielne. Usportowiona wersja ''Style'' standardowo zawiera 16-calowe felgi aluminiowe z oponami 205/55 R16, system monitorujący ciśnienie w oponach, materiałowo-skórzaną tapicerkę oraz podgrzewane wycieraczki przedniej szyby. Topowa wersja ''Premium'' oferuje wszystkie elementy poprzednich wersji plus system ESP, ogrzewane przednie fotele, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, czujnik cofania i czujnik deszczu.
Podobnie jak w innych modelach Hyundaia, w i30 CW można znaleźć wiele praktycznych udogodnień. W zależności od wersji wyposażeniowej dostępne są elementy, takie jak: uchwyty na kubki, uchwyt na okulary, schowek w konsoli centralnej, łatwo dostępne kieszenie na mapy w przednich drzwiach, kieszenie na oparciach przednich siedzeń, schowek w tylnym podłokietniku oraz tylne uchwyty na kubki. Pojemny schowek przed pasażerem jest dodatkowo chłodzony powietrzem z klimatyzacji. W tylnej części kabiny umieszczono roletę bagażnika, a w wyposażeniu opcjonalnym dostępna jest siatka zabezpieczająca bagaż. i30 CW zawiera również szereg udogodnień w postaci wejść do podłączenia urządzeń typu i-pod, tylnego podłokietnika, stolików na oparciach przednich siedzeń, przegrody chroniącej bagaż, relingów dachowych czy systemu siatek w bagażniku.
Możliwość wyboru dwóch silników benzynowych i trzech Diesli w połączeniu z manualną lub automatyczną przekładnią oznacza, iż i30 CW może sprostać wymaganiom praktycznie wszystkich kierowców.
Jednostką bazową jest 122 konny, w pełni aluminiowy, benzynowy silnik 1.6 Gamma, który osiąga maksymalny moment obrotowy 154 Nm. Na czele listy znajduje się 2.0-litrowa jednostka benzynowa Beta II o mocy 143KM i momencie obrotowym równym 186 Nm. Wszystkie silniki benzynowe posiadają 16 zaworów oraz system zmiennych faz rozrządu CVVT. Entuzjaści silników wysokoprężnych mają do wyboru silnik CRDi o pojemności 1.6-litra występujący w dwóch wariantach mocy: 90KM/235 Nm i 115KM/255 Nm. 2.0-litrowa jednostka CRDi o mocy 140KM osiąga maksymalny moment obrotowy 304 Nm. Wszystkie silniki diesla wyposażone są w turbosprężarkę o zmiennej geometrii, wałek wyrównoważający o niskim tarciu oraz wysokociśnieniowy wtrysk paliwa typu common rail, który przyczynia się do obniżenia hałasu pracy silnika. Silniki diesla stosowane w i30 CW są również przyjazne dla środowiska, dzięki filtrowi cząstek stałych (DPF).
Źródło: Hyundai