Podczas tegorocznych, genewskich targów Geneva International Motor Show, Hyundai Motor Co. zaprezentował koncepcję i-blue - zoptymalizowane połączenie dostępnych obecnie technologii (pakiet i-blue) zestawione z nowym silnikiem oraz wykorzystujące CNG. Koncepcja i-blue już dzisiaj pozwala na masową produkcję bardzo przyjaznych dla środowiska pojazdów.
W rezultacie otrzymano całe spektrum technologii zastosowanych w modelach i10, i10 CNG, i30 oraz oczekiwanym i20, zaprojektowanych w sposób wyznaczający nowe standardy w ograniczeniu emisji dwutlenku węgla i konsumpcji paliwa.
Auta z serii i-blue to:
i30 blue
Wyposażony w silnik Diesla 90PS 1.6CRDi, model i30 w wersji pięciodrzwiowej może się pochwalić zadziwiająco niską emisją dwutlenku węgla: 125 g/km. Wyposażenie w pakiet i-blue zmniejsza tę wartość o dalsze 15,2% do zaledwie 106g/km. Naturalnie ten spadek procentowy wiąże się również z mniejszym zużyciem paliwa.
i10 blue
Wprowadzony w roku 2007, model i10 zaproponował nową jakość w segmencie A. Bardzo ekonomiczny, pięciodrzwiowy model 70PS 1.1CRDi sam w sobie ma bardzo niski poziom emisji dwutlenku węgla - 114 g/km. Z podstawowymi elementami pakietu i-blue i silnikiem U2 1.6, wielkość ta obniża się do zaledwie 95g/km, osiągając znaczący 17% spadek.
i10 blue CNG
Najbardziej doskonałe rozwiązanie, udało się osiągnąć dzięki połączeniu nowo opracowanego, trzycylindrowego silnika 0.L z turbodoładowaniem (98PS) oraz zastosowania CNG. W tym pakiecie, i10 blue CNG staje się liderem w swojej klasie pod względem emisji dwutlenku węgla na poziomie jedynie 65g/km.
Źródło: Hyundai