Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Hyundai Motor India Ltd. w Indiach, zaprezentował 31 października model i10. Światowa premiera miała miejsce w New Delhi w Indiach. i10 jest pierwszym modelem marki Hyundai, który posłuży jako baza dla produkcyjnej i eksportowej wersji samochodu.

W 1996 roku Hyundai Motor Co. z siedzibą w Seulu otworzył w pełni zależny oddział Hyundai Motor India i zaprezentował jego pierwsze dzieło – model Santro, który w roku 1998 odniósł duży sukces. Obecnie, firma produkuje całą gamę samochodów, poczynając od modelu Santro Xing, a kończąc na SUV-ie Tucson i luksusowym sedanie segmentu Premium o nazwie Sonata Embera. Od samego początku Hyundai wyróżniał się na rynku indyjskim dzięki stosowaniu najnowocześniejszych technologii w przystępnych cenowo samochodach.

Premiera i10 symbolizuje rozpoczęcie drugiej fazy działania HMI w kraju, w którym koncern może poszczycić się 18 procentowym udziałem w rynku, a w następnym roku kalendarzowym ma nadzieję powiększyć ten wynik do 20 procent. i10 jest stylowym autem segmentu mini plus o wysokich osiągach, który oferuje klientom najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne.

Nowy i10 napędzany jest benzynowym silnikiem iRDE o pojemności 1.1-litra, który odznacza się znakomitymi osiągami w połączeniu z bardzo niskim zużyciem paliwa. Jednostka osiąga maksymalną moc 66,7KM przy 5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 10,1Kgm przy 2800 obr./min. (99 Nm). Silnik współpracuje z 5-biegową przekładnią manualną, której ergonomiczny drążek i-shift o krótkim skoku znajduje się w konsoli czołowej, dzięki czemu przestrzeń pomiędzy kierowcą i pasażerem pozostaje wolna. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie w segmencie, które dodatkowo nadaje wnętrzu samochodu niepowtarzalnego wyglądu. Manewrowanie w zatłoczonych miastach ułatwia elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.

Obłe linie nadwozia i10 oraz atrakcyjna osłona chłodnicy z dużymi reflektorami pokrytymi gładkim szkłem dodają autu eleganckiego wyglądu. Obszerny przedział pasażerski pomieści pięć osób. Wyposażenie modelu i10 może obejmować: klimatyzację, składane tylne siedzenia, dwutonowe beżowe wnętrze, tylne pasy bezpieczeństwa oraz elektroniczny licznik przebiegu dziennego i okresowego. Topowe wersje zawierają dodatkowo panoramiczne okno dachowe (pierwsze tego typu w klasie), tylny spoiler, skórzane wykończenie koła kierownicy i dźwigni zmiany biegów, zdalnie sterowany centralny zamek oraz system audio 2-DIN. Lekkie, stalowe nadwozie wzmacniają zderzaki w kolorze nadwozia oraz wyjmowane wstawki. W przednim zderzaku umieszczono dodatkowo wlot powietrza.

Kolumny MacPhersona w przednim zawieszeniu oraz sprężyny śrubowe połączone z belką skrętną z tyłu zapewniają komfortowe i pewne właściwości jezdne. Do zwiększenia komfortu podróżowania nawet dla pięciorga osób przyczyniają się również pełnowymiarowe podłokietniki z przodu i z tyłu oraz duża przestrzeń na nogi i na poziomie ramion dla pasażerów tylnych siedzeń. Kierowca przyjmie odpowiednią pozycję do jazdy dzięki regulacji głębokości kolumny kierownicy. Najdłuższy w klasie rozstaw osi wynoszący 2380 mm przyczynia się do powiększenia miejsca w kabinie pasażerskiej oraz poprawienia stabilności pojazdu.

i10 zawiera również pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, w którego skład wchodzą pasy bezpieczeństwa z napinaczami, system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS), czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, automatycznie odblokowujące się zamki drzwi, które odblokowują się podczas kolizji oraz trzecie światło stopu.

Gama 10 ekscytujących kolorów nadwozia oraz odpowiednio dobrane, dwutonowe wykończenie deski rozdzielczej nadają autu wyjątkowego charakteru. Wygląd, osiągi, wyposażenie, elementy bezpieczeństwa oraz oszczędny silnik to cechy, które z pewnością docenią przyszli nabywcy.

Źródło: Hyundai

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej