Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



Sedany zbudowane na bazie aut klasy B, w naszym kraju mają bardzo liczną rzeszę zwolenników. Spowodowane jest to tym, że za rozsądną cenę można stać się posiadaczem przestronnego samochodu z dużym bagażnikiem. Dlatego tym razem postanowiłem przetestować Hondę City, która bez wątpienia należy do tego segmentu.

Opis

Krótki życiorys
Honda City debiutowała w Polsce na początku tego roku i dostępna jest tylko jako cztero drzwiowy sedan, w trzech wersjach wyposażeniowych i tylko z jednym silnikiem benzynowym 1.4 8V. Ceny zaczynają się od 43800zł za wersję podstawową S a kończą się na 52800zł za wersję Sport. Nasze auto testowe było w wersji Comfort (48800zł).

Typowy sedan
Najmniejszy sedan Hondy ma bardzo ciekawą stylistykę, która nie jednej osobie może się spodobać. Tylne światła z profilu do złudzenia przypominają te z BMW serii 5. Patrząc na linię boczną widzimy typowego trój bryłowego sedana niestety z za małymi jak na te auto alufelgami (14 calowe). Gdyby jednak zamontować 15'stki auto zyskałoby na wyglądzie. Bardzo ładnie zaprojektowano przód z mocno wyprofilowanymi przednimi lampami zachodzącymi na błotniki.



W miarę przestronnie
We wnętrzu czekają na nas cztery w miarę wygodne miejsca. Dlaczego tylko w miarę? Ponieważ mając 185cm wzrostu nie mogłem znaleźć wygodnej pozycji za kierownicą. Przede wszystkim jest za ciasno na nogi. Z tyłu jest już lepiej. Bezproblemowo będziemy mogli podróżować wygodnie nawet na dalekich trasach. Taka sytuacja nasuwa tylko jedno na myśl ...Auto stworzone dla pasażerów a nie dla kierowcy....
Spójrzmy na deskę rozdzielczą i zegary. Projektanci postarali się o ładne dla oka zaprojektowanie środkowej części. Wszystko jest łatwe i intuicyjne w obsłudze. Patrząc na zegary zacząłem się zastanawiać skąd tą stylistykę znam. Po chwili już wiedziałem, że podobne montowane są w modelu Jazz (testowanym wcześniej w naszym serwisie). I tak jak było w Jazz tutaj też trzy zegary umieszczone są w oddzielnych wnękach. Podświetlenie oraz czytelność nie budziła większych zastrzeżeń.



Podobnie sytuacja ma się z materiałami oraz plastikami wykorzystanymi w testowanym modelu. Wszystko było dobrze spasowane, miłe w dotyku i dobrej jakości.
Czas na nasze bagaże. Otwieramy klapę a naszym oczom ukazuje się 500 litrowa płaska przestrzeń bagażowa. Jeśli jednak jest to za mało to niespodzianka czeka nas pod tylną kanapą. Otóż tylną kanapę możemy podnieść do góry i dzięki temu uzyskujemy dodatkowy mini bagażnik. Oczywiście aby wykorzystać ten dodatkowy mini bagażnik, warunkiem jest podróżowanie w trzy osoby.



Wystarczająca jednostka
Pod maską odnajdziemy, tak jak już wspominałem wcześniej, jedyną dostępną benzynową jednostkę napędową o pojemności 1339ccm i mocy 83KM.



Do tego dochodzi moment obrotowy 119Nm uzyskiwany 2800obr./min. i nasza City pierwszą setkę uzyskuje po niespełna 13.5 sekundy zaś prędkość maksymalna wynosi 175km/h. Manualna 5 biegowa skrzynia jest dobrze ze stopniowana i poszczególne przełożenia bezproblemowo wędrują na swoje docelowe miejsca. Również elastyczność nie powinna nikogo zawieść, ponieważ auto bez mniejszych problemów reaguje na pedał gazu. Ciekawostką jest to, że jednostka ta posiada po dwie świece zapłonowe na cylinder.
Zawieszenie dzięki dobremu ze strojeniu zapewniało dobry komfort podróżowania niezależnie od jakości polskich dróg. Nawet na ostrzej pokonywanych zakrętach auto prowadziło się pewnie i bezpiecznie.
Przyszła pora na koszty podróżowania naszą Hondą City. Podczas moich jazd testowych średnio nasz egzemplarz potrzebował 6.8 litrów na każde 100km. Zważywszy na ciągłe używanie klimatyzacji i ostrzejszy styl jazdy uważam, że jest to wynik zadawalający.

City-znaczy miasto, ale nie tylko
Testowana Honda jest godna polecenia dla osób potrzebujących przestronnego i wygodnego auta rodzinnego. I takim City na pewno jest! Nie tylko jak sama mówi nazwa (City-miasto) do miasta, ale bezproblemowo zapakuje potrzebne walizki i naszą rodzinę na wakacyjne wojaże. Cena 48800zł za wersję Comfort jaką mieliśmy do dyspozycji to w miarę rozsądna propozycja spoglądając na wyposażenie.



Plusy
- Duży bagażnik
- Silnik
- Dobre wyposażenie
- W miarę przestronne wnętrze

Minusy
- Mało miejsca dla wyższych osób za kierownicą
- Całkowicie niewidoczny tył samochodu przy cofaniu

Dane techniczne

Dowód osobisty:
Pojemność silnika: 1339ccm (benzyna)
Liczba cylindrów/zaworów: 4/8
Moc: 83KM przy 5700obr./min
Moment obr.: 119Nm przy 2800obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
Pojemność bagażnika: 500/[b.d.] l [po rozłożeniu siedzeń]
0-100km/h: 13.4sek.
Vmaks: 175km/h
Zużycie paliwa: 7.1/4.8/5.6 [7.9/5.7/6.8 w teście przy używanej cały czas klimatyzacji] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 42 litrów
Wymiary: 4390/1690/1485 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1045kg
Ładowność: 465kg

Wyposażenie: wersja Comfort ABS-EBD, 2 airbagi, elektryczne szyby przód/tył, elektryczne lusterka podgrzewane, lusterka, zderzaki oraz klamki w kolorze nadwozia, manualna klimatyzacja, 14 calowe alufelgi, radio CD, EPS(elektryczne wspomaganie układu kierowniczego), centralny zamek, dzielona i składana tylna kanapa (60:40), immobilizer, 4 głośniki itd.

Cena: 48800zł. [wersja testowana]

AUTOR(Tekst + zdjęcia): Artur Ł.

(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia ze mną zastrzeżone!)  

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej