Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Ekologiczne auta coraz częściej pojawiają się w świecie motoryzacji. Czym jest to spowodowane? Przede wszystkim chęcią ochrony naszej pięknej Ziemi. Prawie każda marka zaczyna wprowadzać do swoich ofert, auta o napędach ekologicznych. Przykładem może być druga generacja modelu Insight, która w ubiegłym roku zadebiutowała w Polsce.

Opis

Druga generacja
Dziesięć lat temu, Honda zaprezentowała swój pierwszy model hybrydowy o nazwie Insight Hybrid Elelectric. Od początku firma założyła, że ma być to, aerodynamiczny pojazd hybrydowy. Auto zostało wyposażone w litrową, benzynową jednostkę napędową o mocy 50kW. Dodatkowo zainstalowano silnik elektryczny o maksymalnej mocy 10kW, która uzyskiwana była przy 3000 obr./min.
Obecnie na rynku jest już II generacja tego modelu. Honda Insight II i jest to zupełnie nowa konstrukcja auta hybrydowego, nad którym konstruktorzy pracowali od ponad 30 lat.

Komfortowo i nowocześnie
Już od dawna Honda przyzwyczaiła nas do komfortowych, a zarazem nowoczesnych wnętrz, a tak właśnie jest w prezentowanym dziś hybrydowym modelu japońskiej marki, czyli Insight. Z przodu do dyspozycji mamy dwa bardzo wygodne i nieźle wyprofilowane fotele. Z tyłu przestrzeni wystarczy dla dwójki osób, ale pod warunkiem niezbyt wysokiego wzrostu, bo nad głowami może być zbyt ciasno z powodu opadającej linii dachu.
Bagażnik oferuje 373 litry przestrzeni bagażowej z bardzo dobrym dostępem i niskim progiem załadunkowym. Przestrzeń tą możemy powiększyć do 982 litrów.
Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą, która podobnie jak w Civicu jest niesamowicie ekstrawagancka i nowoczesna. Konsola środkowa składa się z radia CD/MP3 i niewielkiego centrum dowodzenia automatycznej klimatyzacji. Kształt pokręteł powinien każdemu przypaść do gustu, a ich obsługa nie powinna sprawiać nikomu żadnego problemu. Nowoczesność zagościła także w zegarach. Centralnie, przed kierowcą usytuowano analogowy obrotomierz, wskaźnik poziomu paliwa i temperatury silnika. W środku obrotomierza znalazło się miejsce dla komputera pokładowego, na którym wyświetlane są najpotrzebniejsze dane. Powyżej widzimy elektroniczny prędkościomierz, który zależnie od stylu jazdy zmienia kolor podświetlenia. Wszystkie dane są czytelne i przejrzyste niezależnie od pory dnia.
Materiały wykorzystane we wnętrzu są bardzo dobrej jakości, plastiki spasowano także bez zarzutów choć wolałbym by były milsze w dotyku i mniej twarde.

Ekologia najważniejsza
Hybrydowa Insight jest autem dysponującym dwa silniki benzynowy o pojemności skokowej 1339 ccm i mocy 88 KM oraz elektryczna jednostka napędowa o mocy 14 KM. Łączna moc obu silników wynosi około 100 koni mechanicznych. Kierowca ma do dyspozycji łącznie 167Nm momentu obrotowego (121Nm silnik spalinowy + 78Nm elektryczny). Dzięki tym parametrom, ważący 1240 kilogramów samochód przyśpiesza do 100km/h w około 12,4 sekund od startu, a rozpędza się maksymalnie do 182km/h.
Auto zostało wyposażone w bezstopniową, automatyczną skrzynię biegów CVT o symulowanych siedmiu biegach. Dodatkowo dla zmniejszenia zużycia paliwa, inżynierowie japońskiej marki zastosowali Auto Stop. Jest to system, który wyłącza silnik spalinowy na biegu jałowym, ograniczając emisję dwutlenku węgla do środowiska oraz zmniejsza zużycie paliwa. Oprócz tego, Insight posiada kilka usprawniających ekologiczną jazdę systemów takich jak: Eco Assist (zmieniające się odcienie prędkościomierza uświadamiające w jakim stylu podróżujemy), oraz funkcję ECON. Po jej uruchomieniu jadąc spokojnie i oszczędnie, kierowca zaczyna hodowlę wirtualnych kwiatków, które wyświetlane są na monitorze komputera pokładowego.
Zastosowanie wszystkich wyżej opisanych nowinek, spowodowało, że w mieście spalanie prezentowanej nowości Hondy oscyluje w granicach 4,8 litra benzyny bezołowiowej. Podczas jazdy poza miejskiej zużycie spada nawet do 4,7 litra, średnio zaś wynosi nie więcej, jak 5,0 litrów benzyny. Dzięki tak niewielkiemu zapotrzebowaniu na paliwo mamy możliwość przejechania około 800 kilometrów na jednym tankowaniu. Akumulatory ładowane są w momencie hamowania samochodu, bo wtedy jednostka elektryczna działa jako prądnica.
Elastyczność niewiele ważącego auta jest bardzo dobra i mimo bezstopniowej skrzyni biegów CVT, Honda bardzo ochoczo przyśpiesza w każdej zaistniałej sytuacji na drodze, wydając przy tym stosunkowo głośny dźwięk spod maski. Niestety bardzo trudno się do tego przyzwyczaić i szkoda, że auto nie ma lepiej wygłuszonego wnętrza.
Zawieszenie to przede wszystkim komfort i wygoda podróżowania nawet po polskich drogach. Auto prowadzi się bardzo pewnie i nie odczujemy żadnych nerwowych sytuacji takich, jak "pod" czy nadsterowność.

Dobrze skalkulowana cena
Honda Insight to nowoczesne technologicznie auto, o niewielkiej mocy i niezłych osiągach przy umiarkowanym apetycie na paliwo. Dodatkowym atutem jest bogate wyposażenie przy dobrze skalkulowanej cenie zakupu. Za prezentowaną w pełni wyposażoną wersję musimy zapłacić zaledwie 77 900 zł.

Plusy
+ Niewielki apetyt na paliwo
+ Dynamiczny silnik
+ Komfortowe zawieszenie
+ Bagażnik
+ Cena
+ Bogate wyposażenie

Minusy
- Głośna praca silnika podczas przyśpieszania
- Zbyt twarde plastiki
- Opadająca linia dachu ograniczająca miejsce z tyłu

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1339 ccm benzynowy, elektryczny
Moc: 88 KM przy 5800 obr./min i elektryczny 14 KM
Moment obr.: 121 Nm przy 4800 obr./min i elektryczny 78 Nm przy 1000 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, bezstopniowa CVT
Napęd: przedni
0-100km/h: 12,4 sek.
Vmaks: 182 km/h
Zużycie paliwa: 4,6/4,2/4,4 [4,8/4,7/5,0 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 40 litrów
Teoretyczny zasięg: 800 kilometrów
Wymiary: 4396/1695/1425 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1240 kg
Ładowność: 410 kg
Pojemność bagażnika: 373/[982] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja Comfort

dodatkowe wyposażenie:
lakier metalik (+ 2 000 zł)

Cena: 75 900 zł [wersja Comfort] 77 900 zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst+fot.): Artur Ławnik

 

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej