Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

...Jak przejedziesz się samochodem z pod znaku Hondy nie będziesz chciał innego!... Takie zdanie kiedyś usłyszałem od właściciela tej marki. Do tej pory jednak nie wierzyłem, że to prawda. Aż pewnego wiosennego dnia w moje ręce trafiła Honda FR-V z silnikiem 2.2 iCTDI.

Opis



Trochę historii
Honda FR-V debiutowała na polskim rynku wiosną ubiegłego roku. Tego samego roku firma Euro NCAP model ten poddała testowi zderzeniowemu w którym Honda uzyskała cztery z pięciu gwiazdek.


Zdjęcie pochodzi ze strony EURO NCAP


Od początku na polskim rynku dostępna jest tylko z dwoma silnikami. Benzynowy 2.0 150KM oraz testowana dieslowska jednostka 2.2 CDTi 140KM.

Trzy plus trzy czyli ...
...sześć niezależnych foteli. Tyle właśnie testowany model oferuje nam miejsca. Nie byłoby nic szczególnego w tej liczbie gdyby nie fakt, ich ustawienia. Otóż mamy tutaj trzy miejsca z przodu oraz tyle samo z tyłu.


Podobne rozwiązanie stosuje Fiat w swoim modelu Multipla. Jest to bardzo dobry pomysł na wykorzystanie przestrzeni wewnątrz auta nie zmniejszając przy tym przestrzeni bagażowej, która w przypadku prezentowanej Hondy wynosi 439 litrów.


A więc bez problemu możemy zabrać bagaże wszystkich sześciu pasażerów podróżujących FR-V. Wróćmy jednak jeszcze do foteli, które są dobrze wyprofilowane i zapewniają dobry komfort. Jedyną małą wadą jest fakt, że nie posiadają dobrego trzymania bocznego co jest spowodowane takim ustawieniem foteli.
Spójrzmy teraz na bardzo ciekawą deskę rozdzielczą. Zaprojektowana jest naprawdę z pomysłem. Mimo że na pierwszy rzut oka wygląda to trochę dziwnie, jednak już po kilku minutach rozmieszczenie wszystkich przycisków, okazuje się bardzo łatwe do zapamiętania. Później podczas jazdy poszczególne funkcje obsługujemy już całkowicie intuicyjnie. Zegary umieszczone naprzeciwko kierowcy mają miłe dla oka podświetlenie oraz są przejrzyste i bardzo czytelne.


Przejdźmy teraz do materiałów i plastików. W testowanej FR-V nie mamy do czego się przyczepić. Materiały jak i plastiki są bardzo dobrej jakości, dobrze spasowane oraz przyjemne w dotyku. Po prostu wszystko jest na 5, dlatego też nie ma co się nad tym dłużej rozpisywać. Najwyższy czas sprawdzić co testowany model oferuje nam pod maską.

Ocena wnętrza: 5

Dynamiczne podróżowanie
Testowaną Hondę FR-V wyposażono w 140-ną jednostkę wysokoprężną Common Rail o pojemności 2204ccm.


Odpalam silnik i co słyszę? Właściwie nic. Z niedowierzaniem wyciągam dowód rejestracyjny by sprawdzić jaki mam tu silnik. Okazuje się jednak, że jest to nowoczesna jednostka dieslowska, która odznacza się bardzo wysoką kulturą pracy. Chwytam lewarek zmiany biegów, który usytuowano na desce rozdzielczej, i wrzucam pierwszy z sześciu biegów. Po niespełna 10.5 sekundach na liczniku pojawia się pierwsza setka. Sześciobiegowa skrzynia biegów jest precyzyjna i bardzo dobrze ze stopniowana. Dzięki 140KM, 340Nm oraz bardzo dobrej skrzyni biegów samochód testowy zapewniał rewelacyjną elastyczność niezależnie z jaką prędkością podróżujemy. Nawet na ostatnim biegu, przy gwałtowniejszym dodaniu gazu, samochód potrafi wcisnąć pasażerów w swoje fotele. Prędkość maksymalna wynosząca 195km/h powinna zadowolić każdego z nas.
Postanowiłem sprawdzić dokładniej zawieszenie. Ale żeby to przetestować pojechałem na zamknięty odcinek drogi. Sprawdźmy jak minivan reaguje na gwałtowne ruchy kierownicą. Ustawiłem z leżących opon mały slalom i w drogę. Okazuje się że model ten dzięki swojej szerokości wynoszącej ponad 180cm trzyma się rewelacyjnie drogi. Nie zauważyłem żadnych przechyłów bocznych ani nadsterowności. Po prostu FR-V jest niczym przyklejona do drogi. Układ kierowniczy reaguje na ruchy kierownicą bez żadnego opóźnienia. Co daje nam poczucie pewnego prowadzenia i panowania całkowicie nad autem. Jeśli jednak troszeczkę przesadzimy z naszymi umiejętnościami do akcji wkracza system stabilizacji toru, który wspomoże Nas.
Zatem podsumowując zawieszenie FR-V jest połączeniem komfortu z rewelacyjnym, pewnym prowadzeniem.
Przyszedł czas na sprawdzenie kosztów podróżowania. Otóż prezentowany model podczas jazd testowych średnio zużywał 6.8 litra ropy na 100km. Co trzeba uznać za bardzo dobry wynik.
Na samym końcu chciałbym zaznaczyć że silnik w jaki wyposażona była testowana Honda został nagrodzony tytułem Silnika Roku 2005.

Ocena silnika: 5+

Aż żal wysiadać
Wróćmy do początku gdzie zacytowałem wypowiedź właściciela starszej Hondy "Jak przejedziesz się samochodem z pod znaku Hondy nie będziesz chciał innego!" Po krótkiej przygodzie z testowanym modelem z pod znaku Honda muszę przyznać że miał racje. Żal wysiadać z tak przyjemnego i wygodnego samochodu jakim jest FR-V. Szkoda tylko ze nie wszystkich w Naszym kraju stać na zapłacenie 117tys.zł.


Nie powinienem, ale na koniec powiem Wam, że od dziś jestem wielkim fanem Hondy!

Ocena końcowa: 5

Plusy
- Przestronne wnętrze z sześcioma miejscami
- Dynamiczny i oszczędny silnik
- Spory bagażnik

Minusy
- Brak trzymania bocznego

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 2204ccm (turbo diesel Common Rail)
Liczba cylindrów/zaworów: 4/16
Moc: 140KM przy 4000obr./min
Moment obr.: 340Nm przy 2000obr./min
Skrzynia biegów: 6 manualna
Napęd: przedni
Pojemność bagażnika: 439/[1049] l [po rozłożeniu siedzeń]
0-100km/h: 10.3sek.
Vmaks: 195km/h
Zużycie paliwa: 8/5.3/6.3 [9/5.8/6.8 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 58litrów
Wymiary: 4285/1810/1610 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1598kg
Ładowność: 532kg

Wyposażenie: wersja Executive Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne, boczne poduszki powietrzne, ABS + EBD(w tym ESP), elektrycznie sterowane szyby przód/tył, elektrycznie regulowane lusterka, szyberdach elektryczny, kierunkowskazy boczne w lusterkach, klimatyzacja automatyczna, ogrzewane lusterka boczne, radioodtwarzacz CD, wspomaganie układu kierowniczego, światła przeciwmgielne przednie, zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia, felgi aluminiowe, centralny zamek, podgrzewane fotele przednie (tylko dwa).

Cena: 88900zł. [wersja podstawowa z silnikiem benzynowym] 117000zł. [wersja testowana]

AUTOR: MaxArtur (ał)

(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia z Auto Testy zastrzeżone!)
Mini galeria

Galeria

{imagonx}photos/frv{/imagonx}
Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej