Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Wybór auta z segmentu małych sedanów jest bardzo duży i dość trudny. Dlatego, też postanowiłem przybliżyć jedną z przedstawicielek tej grupy Hondę City.

Kolejna generacja
Honda City debiutowała w Polsce na początku 2006 roku i dostępna była tylko jako czterodrzwiowy sedan, w trzech wersjach wyposażeniowych i tylko z jednym silnikiem benzynowym 1.4 8V. W Marcu tego roku do polskich salonów wjechała druga generacja najmniejszego sedana japońskiej Hondy. Nowy model dostępny jest w dwóch wersjach wyposażeniowych (Comfort i Sport), ale z jednym nowoczesnym, silnikiem benzynowym 1,4 IVTEC o mocy 100 KM.

Opis

Z przodu przypomina Accorda
Stylistyka miejskiej Hondy City jest prawie całkowicie nowa, bo z przodu model minimalnie przypomina większego Accorda, ale nie jest to wadą lecz zaletą. Z boku, to typowy trzybryłowy sedan o ładnej stylistyce nadwozia, i nawet kufer nie jest tutaj szpetnie dopasowany do całości auta. Z tyłu, charakterystycznymi elementami jest mocno uniesiona do góry klapa bagażnika, na bokach której styliści usytuowali, sporych rozmiarów lampy o niemalże kwadratowych kształtach.

Przestronnie
Testowana Honda City, oferuje przestrzeń i komfort pasażerom siedzącym na tylnej kanapie, bo tam wygodnie może usiąść nawet trójka dorosłych osób. Miejsca na nogi i nad głowami jest wystarczająco dużo. Trochę gorzej jest z przodu, gdzie miejsce na nogi ogranicza wnęka umieszczonego pod podłogą, baku. Kierowca i pasażer dysponuje bardzo dobrze wyprofilowanymi fotelami, które posiadają niezłe trzymanie boczne. Wszyscy podróżujący bez problemu zapakują swoje bagaże do pojemnego i ustawnego bagażnika o pojemności aż 506 litrów. Dostęp do niego jest tylko z zewnątrz i można to uznać za wadę, choć z drugiej strony, mamy pewność zawsze zamkniętego bagażnika.
Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą, zacznijmy od zegarów. Centralnie umieszczono największych rozmiarów prędkościomierz, zaś po jego bokach znajdują się obrotomierz i wskaźnik poziomu paliwa. Wszystko jest czytelne i przejrzyste niezależnie od pory dnia. Podobnie jest z konsolą środkową, która jest bardzo prosta i intuicyjna w obsłudze. A teraz mała zagadka. Gdzie znajduje się odtwarzacz na płyty CD/MP3? Otóż usytuowany jest pod otwieranym wyświetlaczem radia. Bardzo ciekawy pomysł inżynierów Hondy, aby zaoszczędzić miejsce na desce rozdzielczej.
Materiały i plastiki wykorzystane w aucie nie wzbudzają zastrzeżeń i są bardzo dobrej jakości a co najważniejsze miłe w dotyku. Plastiki są nieźle spasowane i nie trzeszczą podczas podróżowania po polskich nierównościach.

Tylko jeden silnik
Równe 100 koni mechanicznych pochodzi z benzynowej szesnatstozaworowej jednostki napędowej o pojemności 1339 ccm. Spora moc, umożliwia sprawne rozpędzanie auta do pierwszej setki w niespełna 12 sekund i maksymalnie można rozpędzić ważącą 1096 kilogramów City do około 180 km/h. Moc przekazywana jest na przednie koła za pomocą manualnej, pięciobiegowej skrzyni biegów. Poszczególne przełożenia wędrują na swoje miejsce bez żadnego zająknięcia i większego oporu. Skoki lewarka są krótkie i precyzyjne, a gałka zmiany biegów przypomina piłeczkę golfową, która idealnie leży w dłoniach kierowcy. Elastyczność dzięki sporemu momentowi obrotowemu 127 Nm, a dostępnego już przy 4800 obr./min., jest bardzo dobra.
Układ kierowniczy dobrze reaguje na polecenia wydawane przez kierowcę. Podczas szybszej jazdy wspomaganie kierownicy automatycznie usztywnia się dając pewne i bezpieczne panowanie nad samochodem.
Zawieszenie zestrojono komfortowo dla podróżujących i bezpiecznie dla prowadzącego pojazd. Gratulacje dla Hondy!
Mimo, mocniejszej jednostki napędowej, koszty podróżowania nie wzrosły drastycznie. W mieście zużycie oscyluje w granicach 8 litrów benzyny bezołowiowej, zaś na trasie potrafi spaść nawet do 6,1 litrów na każde sto kilometrów. Podczas całego testu średnie spalanie nie przekraczało 7 litrów i pozwalało na przejechanie około 600 kilometrów, na pełnym 42 litrowym baku.

Dla młodej rodziny
Honda City jest bardzo ciekawą propozycją dla młodych, dopiero rozpoczynających wspólne życie małżeństw, lubiących przestronne i komfortowe wnętrza aut. Prezentowana dziś Honda spełnia wszystkie warunki rodzinnego samochodu, a w dodatku już w standardzie, klient dostaje bogate wyposażenie za niezbyt wygórowane pieniądze.

Plusy
+ Dynamiczna i w miarę oszczędna jednostka
+ Przestronne wnętrze
+ Bagażnik
+ Cena
+ Bogate wyposażenie

Minusy
- Ograniczone miejsce na nogi z przodu
- Dostęp do bagażnika tylko z zewnątrz

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1339 benzynowy
Moc: 100 KM przy 6000 obr./min
Moment obr.: 127 Nm przy 4800 obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 11,6 sek.
Vmaks: 182 km/h
Zużycie paliwa: 7,3/5,2/6,0 [8,0/6,1/7,0 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 42 litry
Teoretyczny zasięg: około 600 kilometrów
Wymiary: 4420/1695/1470 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1096 kg
Ładowność: 444 kg
Pojemność bagażnika: 506/[b.d.] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 4/5

Wyposażenie: wersja Comfort

Cena: 54 900zł [wersja testowana Comfort]

AUTOR (Tekst+foto): Artur Ławnik

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej