Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Aż 12 lat Honda zwlekała z wprowadzeniem ponownie do sprzedaży Civica w wersji kombi, czyli Tourer. Ostatni raz kompaktowe kombi ze znaku Hondy można było kupić w 2001 roku. Od tamtej pory w ofercie cały czas czegoś brakowało klientom, aż do grudnia ubiegłego roku, kiedy właśnie Honda zaprezentowała model Civic Tourer. Ta odmiana ostatnio zagościła na redakcyjnym parkingu. Zapraszamy do lektury.

Opis

Przestronnie niczym w klasie wyższej


Największym atutem ostatnich modeli Civic jest ich przestronność. Z przodu fotele są nieźle wyprofilowane, posiadają też dobre trzymanie boczne. Podobnie jest z tyłu, gdzie pasażerowie do dyspozycji mają trzy pełnowymiarowe miejsca. Przestrzeni na nogi i nad głową jest pod dostatkiem, a wielkim atutem jest całkowicie płaska podłoga!

Bagażnik oferuje nam niesamowicie olbrzymią przestrzeń o 627 litrach pojemności. Honda w sprytny sposób zorganizowała też dodatkowe schowki pod podłogą bagażnika oraz ciekawy system składania tylnych siedzeń, umożliwiający wykorzystanie płaskiej podłogi w tak powiększonym bagażniku.

Deska rozdzielcza to dwa oddzielne wyświetlacze oraz potrójne analogowe zegary w osobnych tubach. Kierowca widzi centralnie umieszczony obrotomierz wraz ze wskaźnikami poziomu paliwa i temperatury jednostki napędowej. Wyżej umieszczono elektroniczny prędkościomierz, zaś na środku znajdziemy wyświetlacz radia CD/MP3 i komputera pokładowego. Wszystko jest ciekawie wkomponowane w konsolę środkową. Obsługa funkcji wymaga przyzwyczajenia, lecz jesteśmy w stanie szybko to opanować. Kolejnym atutem jest mała, miękka kierownica, której aż się nie chce wypuszczać z rąk.

Nie do zdarcia


Auto wyposażone jest w benzynową, wolnossącą jednostkę napędową o pojemności 1,8 i mocy 142 KM. Zbudowana jest ona w technologii rozwijanej przez Hondę od dekad technologii iVTEC, bez wsparcia turbin czy kompresorów. Dzięki temu silnik ten jest niemal nie do zajeżdżenia i w dodatku uwielbia wysokie obroty! Rodzinnym Civiciem pierwsze 100km/h osiągniemy po 9,4 sekundach od startu i maksymalnie rozpędzimy ważącą 1280 kg Hondę do 210 km/h.

Napęd przekazywany jest na przednie koła za pomocą manualnej, sześciobiegowej skrzyni biegów. Biegi są dość długie, co pozwala niezbyt często sięgać prawą ręką do lewarka skrzyni biegów.

Elastyczność zapewnia moment obrotowy wynoszący 174 Nm i dostępny przy 4300 obr./min. Auto bardzo ochoczo przyśpiesza na każde żądanie kierowcy, a wyprzedzanie innych pojazdów nie stanowi najmniejszego problemu, mimo braku turbiny czy kompresora.

Honda Civic posiada stosunkowo twardo zestrojone zawieszenie. Szczególnie jest to odczuwalne podczas jazdy po nierównych i dziurawych drogach. Wtedy nie da się nie zauważyć drgań przenoszonych do wnętrza auta. Na szczęście nie wpływają one zbytnio na dyskomfort jazdy. Zaletą takiego zawieszenia jest bardzo pewne i bezpieczne prowadzenie auta, nawet przy większych prędkościach.

Liczne systemy bezpieczeństwa


Hondę Civic Tourer można wyposażyć w liczne systemy wspomagające kierowcę. Nasz testowy, biały egzemplarz był wyposażony w system aktywnego hamowania awaryjnego w mieście (CTBA), system ostrzegania przed kolizją (FCW), system rozpoznawania znaków drogowych (TSR), system ostrzegania o zmianie pasa ruchu (LDW), system monitorowania martwego pola (BSI) oraz system ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania (CTA). Systemy te mogą być bardzo pomocne w codziennej jeździe, choć oczywiście nie należy przeceniać ich roli, a już na pewno bezgranicznie im ufać!

Dobrze skalkulowana cena


Obie ostatnio testowane Hondy Civic Tourer (poprzednia nie była wyposażona w tak bogaty zestaw systemów wspomagających kierowcę) były modelami w odmianie Sport. Cena tej wersji rozpoczyna się od 81 400 zł (uwzględniając obecne rabaty). Dołożenie tak dużej liczby dodatkowych układów elektronicznych nie odbiło w zbyt dużym stopniu na cenie, jaką trzeba zapłacić za tak wyposażony samochód – kwota na fakturze podskoczyła o zaledwie 6 tysięcy złotych! To mniej, niż producenci często żądają za każdy z takich systemów z osobna. Naszym zdaniem jest to bardzo dobrze skalkulowana cena, biorąc pod uwagę przestronność i wyposażenie Civica, jakie otrzymujemy w standardzie.

Dane techniczne

Dane techniczne:
Silnik: R4, benzynowy
Pojemność silnika: 1798 ccm
Moc: 142 KM przy 6500 obr./min
Moment obr.: 174 Nm przy 4300 obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa, manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 9,4 s
Vmaks: 210 km/h
Zużycie paliwa: 7,8/5,5/6,4 (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Zużycie paliwa testowe: 8,1/6,0/7,0 (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Pojemność baku: 50 litrów
Zasięg: 714 kilometrów
Wymiary: 4535/1770/1480 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 1280 kg
Ładowność: 450 kg
Pojemność bagażnika: 624/(1668) l (po rozłożeniu siedzeń)
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5
Emisja CO2: 142 g/km
Opony: 225/45R17
Wersja wyposażeniowa: Sport
Cena wersji podstawowej: 81 400 PLN
Cena wersji testowanej: 87 200 PLN

AUTOR (Tekst+fot.): Artur Ławnik

 

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej