Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Honda zweryfikuje zużycie paliwa oszczędnego silnika 1,6 litra i-DTEC w rzeczywistych warunkach eksploatacji, biorąc udział w wyprawie wiodącej przez 24 państwa Unii Europejskiej (łącznie 13 000 kilometrów), której celem jest ustanowienie nowego REKORDU GUINNESSA w zakresie niskiego zużycia paliwa.

 

W poniedziałek, 1 czerwca 2015 roku, dwóch członków zespołu badawczo-rozwojowego z należącego do Hondy centrum European Research & Development (R&D) rozpocznie podróż po Europie modelem Civic Tourer. Pracownicy Hondy wyruszą z Aalst w Belgii w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, jadąc się w stronę Holandii i Niemiec, aby po około 25 dniach i przejechaniu łącznie 13 614 kilometrów, powrócić do miejsca startu.

 

Honda podejmuje próbę bicia REKORDU GUINNESSA po przeprowadzeniu kilku niezależnych testów, które potwierdziły, iż jednostka 1,6 litra i-DTEC zużywa mniej paliwa w rzeczywistych warunkach drogowych, niż deklaruje producent. Japońska firma chce więc pochwalić się osiągami swojej zaawansowanej konstrukcji i wprowadzić nowe standardy w tej klasie, ustanawiając nowy REKORD GUINNESSA. Podobna próba jeszcze nigdy nie była podejmowana w Europie.

 

Zgodnie z wytycznymi KSIĘGI REKORDÓW GUINNESSA, podczas próby bicia rekordu, w samochodzie - przez całą podróż - muszą znajdować się obaj kierowcy. Będą nimi Fergal McGrath i Julian Warren, koledzy pracujący od około 18 lat w dziale badawczo-rozwojowym Hondy przy europejskiej fabryce firmy w Swindon w Wielkiej Brytanii. Śmiałkowie zobowiązali się, iż każdy z nich pokona codziennie około 592 kilometrów w 7,5 godziny.

 

Fergal McGrath: „Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie próby, a jednocześnie przeraża nas skala tego przedsięwzięcia, które wymagało bardzo starannego zaplanowania. Wierzymy, że po powrocie do Brukseli - 25 czerwca - będziemy mogli świętować sukces. Wcześniej musimy jednak spędzić ponad 170 godzin za kierownicą!

 

Oficjalna nazwa REKORDU GUINNESSA brzmi „Najniższe zużycie paliwa - wszystkie 24 państwa Unii Europejskiej”, a wydajność paliwowa będzie mierzona w litrach na 100 kilometrów oraz w milach na galon. Jeśli próba zakończy się sukcesem, nowy rekord będzie obowiązywał wszystkie samochody osobowe, w tym modele hybrydowe i elektryczne. W oparciu o rygorystyczne założenia, załoga samochodu biorącego udział w próbie bicia rekordu musi zgromadzić w każdym z 24 wymienionych państw określone dowody, jak na przykład zapis w dzienniku pokładowym dotyczący spalania/przebiegu, odczyt GPS, nagranie wideo, zdjęcia oraz podpisy niezależnych świadków, co będzie gwarancją tego, iż zespół rzeczywiście odwiedził te państwa.

 

W celu dokładnego śledzenia trasy przejazdu, czasu podróży i pokonanego dystansu, samochód został wyposażony w urządzenie lokacyjne dostarczone przez firmę TRACKER (będącą częścią Tantalum Corporation) - eksperta w dziedzinie rozwiązań telematycznych dla flot oraz odzyskiwania skradzionych aut. Urządzenie zapewni dokładne informacje przekazywane w czasie rzeczywistym, dzięki którym Honda będzie mogła dostarczyć arbitrom KSIĘGI REKORDÓW GUINNESSA wiarygodne dane zebrane w sposób automatyczny podczas całej podróży. Miłośnicy Hondy będą mogli na bieżąco śledzić przebieg podróży na stronie http://www.tracker.co.uk/RealFuelChallenge.

 

Samochód biorący udział w próbie bicia rekordu musi być modelem seryjnym, w którym nie wprowadzono żadnych modyfikacji mogących wpłynąć na wynik. Fakt ten potwierdzi niezależny świadek na początku i na końcu próby. Samochód może jechać wyłącznie po lądzie, dlatego trasa nie obejmuje Wielkiej Brytanii, Irlandii, Cypru i Malty, które wraz z pozostałymi państwami należą do Unii Europejskiej. Ponadto, auto musi być tankowane do pełna na każdym postoju na stacji benzynowej, co ma zapobiec wpływaniu na wynik zużycia paliwa poprzez obniżanie masy własnej auta.

 

Kate Saxton, manager – European PR Communications, Honda Motor Europe, komentuje: „Od momentu debiutu w 2013 roku, silnik 1,6 litra i-DTEC nieustannie potwierdza swoją doskonałą wydajność paliwową w rzeczywistych warunkach eksploatacji w modelach Civic, Civic Tourer i CR-V, a teraz może również sprawdzić się w wydarzeniu zakrojonym na ogromną skalę. Jesteśmy przekonani, że wynik tego testu będzie pozytywny i życzymy naszemu zespołowi powodzenia w realizacji tego trudnego zadania.”

 

24 państwa, przez które przejedzie Honda Civic Tourer, w kolejności alfabetycznej: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry i Włochy.

 

Źródło: Honda Polska
Fot. Artur Ławnik

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej