Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Po sześciu latach od debiutu kontrowersyjnej i awangardowej Hondy Civic VIII generacji przyszła pora na całkowicie nową, już IX generację modelu. W stylowej restauracji Boathouse usytuowanej przy prawym brzegu Wisły w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszej Hondy Civic. Jednocześnie zaprezentowano 5-cio drzwiowego hatchbacka oraz klasycznego sedana.

Hatchback

Początkowo nowa Honda Civic oferowany jest na polskim rynku tylko z dwoma silnikami benzynowymi. W późniejszym czasie do oferty dołączy całkowicie nowa wysokoprężna jednostka o pojemności 1,6 l. Natomiast benzynowe jednostki to 1.4 i mocy 100 KM oraz 1,8 o mocy 142 KM. Oba zbudowane w technologii i-VTEC.

Podstawowy silnik pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej równej 182 km/h zaś pierwszą setkę osiągamy już po 13 sekundach. Średnie spalanie oscyluje w graniach 6 litrów na 100 kilometrów. Mocniejszy i najbardziej popularny silnik w Civicu 1,8 i-VTEC pierwsze 100 km/h osiąga po 8,7 sekundach i maksymalnie możemy rozpędzić auto do 190 km/h.

Auto dostępne jest z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów oraz 5 biegowym automatem.

Stylistycznie bryła nadwozia zbytnio nie uległa zmianie. Jednak jak przystało na nowy model wprowadzono kilka gruntownych zmian w nadwoziu. Przeprojektowano cały pas przedni i tylny auta dodając jeszcze bardziej zadziornego i sportowego wyglądu samochodu. Nie zapomniano o jakże modnych ostatnio diodowych światłach do jazdy dziennej oraz tylnych lamp zbudowanych w technologii LED.

We wnętrzu zmieniono całą deska rozdzielczą, lecz nie ujmuje to indywidualnego charakteru jaki nadali projektanci w poprzedniczce.

Sedan

Czterodrzwiowa wersja dziewiątej generacji modelu Civic, bazująca na sukcesie swej poprzedniczki, oferuje szereg udoskonaleń i nowatorskich rozwiązań w zakresie komfortu, wykonania, ekonomiki eksploatacji oraz stylistyki. Civic sedan, wraz z pięciodrzwiową wersją hatchback, podniesie atrakcyjność oferty firmy Honda w europejskim segmencie aut klasy C.

Bardziej zwarta, atletyczna linia nowej Hondy Civic sedan stanowi reinterpretację "jednobryłowej" sylwetki, której kształt podkreśla funkcjonalność pojazdu bez kompromisów w kwestii stylistyki. Dużo uwagi poświęcono właściwościom aerodynamicznym, dzięki czemu pojazd posiada płaskie podwozie i opływowe lusterka. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć wpływ oporu powietrza, zmniejszyć zużycie paliwa oraz poprawić wygląd auta. Wąskie słupki A zapewniają lepszą widoczność, a szeroko otwierane drzwi wygodniejszy dostęp do wnętrza pojazdu.

Wewnątrz podróżni znajdą wyjątkową kabinę z innowacyjną deską rozdzielczą, którą - zgodnie z filozofią inteligentnego interfejsu firmy Honda - podzielono na kilka stref. Znajdziemy tam m.in. kolorowy, 5-calowy wyświetlacz systemu i-MID. Najważniejsze wskaźniki i zegary umieszczono ponad kołem kierownicy, a mniej istotne nieco niżej. Na prawo od kierowcy, w strefie "informacyjnej", ulokowano przełączniki zestawu audio i układu klimatyzacji. Granice poszczególnych stref wyznaczają materiały, z jakich je wykonano oraz stylistyka rozplanowanej ergonomicznie tablicy rozdzielczej, której obsługa jest niezwykle intuicyjna.

Wszystkie egzemplarze są bogato wyposażone. Każda Honda Civic w wersji sedan posiada immobiliser, centralny zamek sterowany pilotem, system i-MID, elektryczne szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne oraz wejście umożliwiające podłączenie odtwarzacza MP3. W wersji Comfort lista wyposażenia została rozbudowana o układ automatycznej klimatyzacji, a we flagowej odmianie Executive o tempomat, koło kierownicy obszyte skórą, czujniki parkowania oraz automatyczne reflektory i wycieraczki.

W porównaniu z poprzedniczką, najnowsza wersja Hondy Civic sedan oferuje również więcej przestrzeni. Pojemność kabiny zwiększyła się o 105 litrów, co przekłada się na większą ilość miejsca na wysokości ramion i bioder z przodu i z tyłu. Gruntownie przeprojektowano przednie fotele, dzięki czemu zapewniają lepsze podparcie. Dzięki regulacji wysokości fotela kierowcy oraz dwupłaszczyznowej regulacji ustawienia koła kierownicy każdy kierowca bez trudu znajdzie wygodną pozycję. Czterodrzwiowa Honda Civic to samochód pięcioosobowy o płaskiej podłodze, dzięki czemu nawet środkowemu pasażerowi tylnego rzędu foteli nie zabraknie miejsca na nogi. Oparcie tylnej kanapy można składać w stosunku 60:40, co znacznie poprawia funkcjonalność przestronnego, 440-litrowego bagażnika.

Honda Civic sedan dostępna jest z benzynowym silnikiem o pojemności 1,8 litra, który rozwija moc maksymalną 104 kW (142 KM) przy 6500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy 4300 obr./min. Wersja S z manualną skrzynią biegów osiąga 100 km/h w czasie 8,7 sekundy oraz rozwija prędkość maksymalną 200 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,7 litra na 100 km, a emisja CO2 154 g/km.

Jednostka napędowa współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną lub pięciobiegową przekładnią automatyczną, w której kierujący może zmieniać przełożenia w trybie sekwencyjnym przy pomocy łopatek przy kole kierownicy.

Wszystkie wersje posiadają na wyposażeniu podstawowym system Eco Assist oraz tryb jazdy ECON. Wykorzystując panel instrumentów, system Eco Assist pomaga kierowcy w oszczędnej jeździe. Zależnie od stylu jazdy zmienia się podświetlenie zegarów - kolor zielony oznacza bardziej ekonomiczną jazdę, a niebieski wyższe zużycie paliwa. W trybie jazdy ECON aktywowane są najbardziej ekonomiczne nastawy niektórych systemów samochodu, co pozwala na dalszą oszczędność paliwa. Aby zapewnić lepszą ekonomikę eksploatacji, zmienia się charakterystyka pracy elektronicznie sterowanej przepustnicy, układu klimatyzacji oraz w wersjach z przekładnią automatyczną charakterystyka zmiany przełożeń.

Najnowsza Honda Civic oferowana jest w czterech wersjach wyposażenia S, Comfort, Sport i Executive. Ceny najtańszej, ale dobrze wyposażonej wersji S z silnikiem 1,4 i-VTEC rozpoczynają się od 64 900 zł za odmianę 5-cio drzwiową. Natomiast najtańszy sedan to wydatek rzędu 69 900 zł.

ZAPRASZAMY DO GALERII ZDJĘĆ


Tekst: Artur Ławnik/Honda
fot. Artur Ławnik

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej