Całkowicie nowa Honda Accord powstała z myślą o współzawodnictwie z uznanymi markami premium z segmentu D. Obie wersje nadwoziowe kuszą atrakcyjnym, sportowym stylem, precyzyjnym dopracowaniem szczegółów, unikalnym pakietem systemów poprawiających bezpieczeństwo jazdy, łącząc przy tym emocje dynamicznej jazdy z troską o środowisko, a to dzięki silnikom, które już dzisiaj spełniają wymogi normy czystości spalin Euro 5.
Samochód jest teraz zauważalnie szerszy i nieco niższy od poprzednika, co dodaje mu sportowego wyrazu. Ostro zarysowane linie nadwozia z wyrazistymi muskularnymi błotnikami, czynią Accorda bardziej oryginalnym, przekonującym i solidnym. Charakterystyczny przód samochodu jest jednocześnie elegancki i atletyczny.
Zmiany w stosunku do poprzedniej generacji Accorda wyraźniej widać w wersji Tourer, której dodano dynamiki i ekspresji, zachowując uniwersalny i praktyczny charakter nadwozia typu kombi.
Debiutujący wraz z nowym Accordem silnik wysokoprężny drugiej generacji produkcji Hondy jest godnym następcą powszechnie chwalonego i nagradzanego silnika i-CTDi. Nowy diesel wyżej ustawia poprzeczkę potencjalnym konkurentom, za sprawą zaawansowanych technologii wykorzystanych przy jego budowie. Dzięki temu silnikowi nowy Accord może się pochwalić rzadkim połączeniem dynamiki i osiągów z przyjazną środowisku czystością spalin.
Podobnie jak jego poprzednik, silnik i-DTEC charakteryzuje się zwartą budową, niską masą, jest cichy oraz posiada wysoką kulturę pracy. Zastosowano w nim najnowszą generację wielostopniowych wtryskiwaczy piezoelektrycznych, bardziej efektywną recyrkulację spalin oraz filtr cząstek stałych. Jednocześnie podwyższono moc maksymalną i maksymalny moment obrotowy silnika, umożliwiając mu dostarczanie bardziej sportowych emocji.
Jednostka rozwija moc 150 KM / 110 kW przy 4 000 obr./min. oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2000 obr./min. Poprawa elastyczności silnika zaowocowała lepszymi parametrami trakcyjnymi samochodu: przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 9,6 sekund, przy czym obniżono średnie zużycie paliwa do 5,6 l/100 km, co przekłada się na emisję CO2 na poziomie 148 g/km.
Wszystkie silniki Accorda standardowo współpracują z 6-biegową ręczną skrzynią biegów. Dla silników benzynowych przewidziano opcję w postaci 5-biegowej przekładni automatycznej.
Modele z ręczną przekładnią wyposażono w świetlną sygnalizację sugerującą kierowcy zmianę przełożenia (Shift Indicator Light – SIL). W momencie, w którym należałoby zmienić bieg na wyższy, wewnątrz obrotomierza zapali się napis ''UP''. Jeśli wskazana jest redukcja biegu, na tarczy obrotomierza pojawi się napis ''DOWN'', SIL został zaprogramowany dla poprawienia ekonomiki jazdy, więc postępowanie zgodnie z sugestiami tego układu pozwala obniżyć zużycie paliwa nawet o 5%.
Niższy środek ciężkości, większy rozstaw kół, całkowicie nowe zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z przodu, układem wielowahaczowym z tyłu i progresywnymi amortyzatorami oraz większa sztywność nadwozia powodują, iż Accord jeszcze precyzyjniej wypełnia polecenia kierowcy. Prowadzenie jest pewniejsze, a przechyły nadwozia dużo mniejsze.
Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości jest elementem wyposażenia standardowego wszystkich wersji Accorda. Szybko reagujący układ o budowie osiowej z bezszczotkowym silnikiem elektrycznym dużej mocy, zapewnia znakomite wyczucie drogi przy większych prędkościach, co przekłada się na stabilne i pewne prowadzenie samochodu. Zastosowano szybsze przełożenie układu, optymalnie zestrojone z nową, bardziej sportową charakterystyką podwozia Accorda.
Ekskluzywne wnętrze z precyzyjnie dobranymi materiałami o doskonałym wykończeniu i wysokiej jakości montażu.
Projekt wnętrza jest odzwierciedleniem sportowego ducha samochodu. Deska rozdzielcza została ukształtowana tak, by kierowcy i pasażerowi zapewnić poczucie przebywania w ich własnej, przyjaznej i komfortowej przestrzeni. Przestrzeń tę jasno definiują wyraziste metaliczne listwy przebiegające kokpit od krawędzi drzwi i podążające w dół wzdłuż osłony konsoli centralnej. Stylowe fotele przednie, oprócz powiększonych oparć, otrzymały nową strukturę wewnętrzną siedzisk, służącą lepszemu tłumieniu drgań i wstrząsów.
Czarne, sportowe, trójramienne koło kierownicy zawiera elementy sterowania systemem audio, tempomatem i zestawem głośnomówiącym. Kierownica posiada regulację głębokości i pochylenia, powiększoną o 100 w stosunku do poprzedniego modelu.
Nowy Accord posiada równomiernie, miękko podświetlone wskaźniki, a wewnątrz prędkościomierza znalazł się wyświetlacz wielofunkcyjny, sterowany przełącznikami umieszczonymi wewnątrz koła kierownicy.
Przestrzeń wygospodarowana na schowki obejmuje: dwie boczne kieszenie w konsoli centralnej, zamykany pojemnik obok kolumny kierownicy, duże kieszenie w drzwiach, w których zmieszczą się butelki i mapy, uchwyty na butelki w tylnych panelach drzwiowych oraz duży schowek w konsoli centralnej. Obszerny schowek przed pasażerem ma osobną pokrywę i jest podzielony na kilka mniejszych przedziałów, idealnie przystosowanych do transportu mniejszych przedmiotów i instrukcji obsługi pojazdu. Pokrywa centralnego schowka jest jednocześnie podłokietnikiem, który można wysunąć na odległość do 89 milimetrów. W konsoli centralnej znajdują się również dwa uchwyty na napoje, a pasażerowie tylnych siedzeń mają dostęp do dwóch kolejnych uchwytów umieszczonych w centralnym podłokietniku.
Źródło: Honda