Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Ford podał niedawno do wiadomości, że w przyszłym roku w Europie pojawi się kompaktowy i oszczędny Ford EcoSport. Tym samym firma rozszerza swą ofertę na rozwijającym się europejskim rynku pojazdów klasy SUV.

Ford EcoSport powstał na globalnej platformie konstrukcyjnej segmentu B i łączy w sobie funkcjonalność małego samochodu osobowego i wygląd auta klasy SUV.

Ford EcoSport to pierwszy model marki w całości opracowany w Ameryce Południowej. W 2003 roku pojazd pojawił się na rynku brazylijskim, tworząc nowy segment. Samochód dotychczas znalazł w tym regionie 700 000 nabywców.

W Europie Ford EcoSport ma być odpowiedzią na rosnący popyt na auta klasy SUV, który (jak wynika z przewidywań producenta) ma się podwoić w ciągu nadchodzących pięciu lat.

''Ford EcoSport pokonał miliony kilometrów testowych w najtrudniejszym terenie i najgorszych warunkach klimatycznych'' - zapewnia Nick Collins, kierownik działu modeli segmentu B, Ford of Europe.

Wyraziste, aerodynamiczne nadwozie Forda EcoSport wyróżniają takie elementy jak masywny przedni grill, smukłe klosze reflektorów oraz masywne osłony progów i zderzaków.

EcoSport wyposażony będzie w aktywowany głosem samochodowy system komunikacji SYNC, który przy pomocy komend głosowych umożliwia obsługę telefonu i odtwarzanie muzyki z urządzeń podłączonych zdalnie Bluetooth lub przez gniazdo USB.

System SYNC obsługiwał będzie również funkcję Emergency Assistance, która w razie wypadku powiadamia lokalne służby ratunkowe w odpowiednim dla danego regionu języku.

Ford EcoSport będzie posiadał szeroki zakres technologii wspomagających kierowcę takich jak m.in. układ ABS zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania, elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy ESP oraz układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniu HLA.

Całkowicie nowy Ford EcoSport w Europie pojawi się w przyszłym roku, a niedługo potem oferta modelowa firmy w klasie SUV wzbogaci się o nową generację Forda Kuga. Nieco później rodzinę aut klasy SUV marki Ford w Europie uzupełni większy model klasy premium, czyli Ford Edge, który zyskał już sporą popularność na rynkach Ameryki Północnej.

Źródło: Ford

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej