Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Od października tego roku Ford of Europe oferował będzie Fordy C-MAX oraz Grand C-MAX z silnikiem benzynowym 1.0 EcoBoost. Połączenie niezwykle udanej jednostki napędowej i wielozadaniowego nadwozia ma zaowocować najlepszą wydajnością paliwową i najniższym poziomem emisji CO2 w tej klasie.

Klienci będą mogli wybrać Fordy C-MAX i Grand C-MAX w wersji ze 100 lub 125-konnym silnikiem 1.0 EcoBoost, który otrzymał ostatnio tytuł ''International Engine of the Year''.

Ford C-MAX 1.0 EcoBoost w obu wersjach ma się zadowalać 5,1 litra benzyny na 100 km, emitując przy tym 117 g CO2 na kilometr, a Ford Grand C-MAX powinien spalać 5,2 litra paliwa i emitować 119 g CO2.

Od debiutu najnowszej generacji Fordów C-MAX and Grand C-MAX firma Ford sprzedała już w Europie ponad 200 000 egzemplarzy tych pojazdów. Oba modele stanowią o dominacji marki Ford w segmencie pojazdów klasy MAV od chwili, gdy w 2003 roku na rynku pojawił się pierwszy Ford Focus C-MAX.

Dzięki turbodoładowaniu, układowi bezpośredniego wtrysku paliwa oraz zmiennym fazom rozrządu trzycylindrowy silnik benzynowy 1.0 EcoBoost oferuje osiągi dużo większej oraz wydajność paliwową małej jednostki napędowej. Silnik składany jest w fabrykach w Niemczech, w Kolonii, oraz w Rumunii, w miejscowości Krajowa.

W pierwszym pełnym miesiącu sprzedaży Forda Focus z silnikiem 1.0 EcoBoost zamówiło ponad 4700 europejskich klientów. Oznacza to, że na 19 najstarszych rynkach europejskich co czwarty egzemplarz tego modelu zamawiany był z tym właśnie silnikiem.

Firma Ford zakłada, iż do 2015 roku ponad połowa pojazdów produkowanych na rynki Starego Kontynentu napędzana będzie silnikami rodziny EcoBoost, które dostępne są również w wersji o pojemności 1,6 i 2 litrów.

Odświeżone Fordy C-MAX oraz Grand C-MAX mają być dostępne z aktywowanym głosem samochodowym systemem komunikacji z funkcją Emergency Assist, oraz zaawansowanymi systemami wspomagającymi kierowcę takimi jak system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, system kontroli pasa ruchu, automatyczny przełącznik świateł drogowych, funkcja monitorowania koncentracji kierowcy i system rozpoznawania znaków drogowych.

Klienci będą również mogli dodatkowo zamówić system sygnalizacji pojawienia się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika i nowy stylowy lakier Burnished Glow.

Wszystkie Fordy Ford C-MAX i Grand C-MAX przeznaczone na rynek europejski produkowane są w zakładach firmy Ford w Walencji.

Źródło: Ford

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej