We wtorkowy wieczór w warszawskich Arkadach Kubickiego, które są integralną częścią Zamku Królewskiego miała miejsce polska premiera dwóch nowych modeli Forda, czyli 5-miejscowego C-Max i większego brata z przydomkiem Grand.
C-Max jak i Grand C-Max zbudowane są na całkowicie nowej, globalnej płycie podłogowej aut kompaktowych firmy Ford. 7-osoby Grand C-Max jest o 14 cm dłuższy i o prawie 6 cm wyższy niż normalna odmiana tego modelu. Niezależnie od wersji mamy możliwość przewiezienia od pięciu do siedmiu osób oraz sporej ilości bagażu.
Zarówno Ford C-MAX, jak i Grand C-MAX cechują się śmiałą stylistyką nadwozia i wykończenia wnętrza, opracowaną z wykorzystaniem najnowszych trendów stylistyki Forda "Kinetic Design" oraz czerpiącą z motywów zastosowanych w niedawno wprowadzonych na rynek modelach, takich jak niezwykle popularne modele Ford Fiesta, Ford Kuga i Ford Mondeo.
Nowy Ford C-MAX jest wyposażony w nowoczesne zespoły napędowe, zapewniające doskonałe połączenie wysokich osiągów i obniżonego poziomu zużycia paliwa oraz emisji CO2. Na czele grupy silników benzynowych stoi po raz pierwszy zastosowany, nowy 4-cylindrowy silnik 1,6 l Ford EcoBoost, dostępny w wersjach o mocy 150 KM i 180 KM.
Silnik ten jest przedstawicielem zupełnie nowej generacji zmniejszonych, wysokowydajnych silników benzynowych o niskim poziomie emisji CO2. Opracowany przez projektantów zespołów napędowych Ford of Europe i przeznaczony do zastosowania na całym świecie, lekki, wykonany w całości z aluminium silnik 1,6 l Ford EcoBoost łączy układ bezpośredniego wtrysku benzyny pod wysokim ciśnieniem, turbosprężarkę o małym momencie bezwładności oraz sterowanie zmianą faz rozrządu, niezależnie dla zaworów ssących i wydechowych, zapewniając dzięki temu znaczne obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2. Zamontowany w Fordzie C-MAX silnik o mocy 180 KM zapewnia doskonałe właściwości jezdne - co ilustruje czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 8,5 sekundy w połączeniu z emisją CO2 na poziomie zaledwie 154 g/km.
W grupie silników wysokoprężnych znajdują się odnowione wersje cieszących się dużym uznaniem silników wysokoprężnych 1,6 l i 2,0 l Ford Duratorq TDCi, które zostały gruntownie zmodernizowane w celu poprawy osiągów oraz zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin. Silniki te zapewniają bardzo konkurencyjne parametry zużycia paliwa i emisji CO2: silnik 1,6 l TDCi uzyskuje 119 g/km CO2 w Fordzie C-MAX i 129 g/km CO2 w Fordzie Grand C-MAX.
Uzupełnieniem wysokowydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych o niskim poziomie emisji CO2 są nowoczesne przekładnie, w tym nowa 6-stopniowa mechaniczna skrzynia biegów Ford Durashift, po raz pierwszy użyta w nowym Fordzie C-MAX oraz nowoczesna 6-stopniowa dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów Ford PowerShift, która zyskała popularność w dotychczasowym modelu.
Podsumowując najnowsze modele Forda charakteryzują się:
- Nowy Ford C-MAX oferuje bogate wyposażenie i zaawansowane rozwiązania techniczne opracowane z myślą o nowej globalnej platformie samochodów kompaktowych Forda
- Dwie charakterystyczne, nowe wersje modelu o stylowym nadwoziu i wykończeniu wnętrza prezentują stylistykę Forda "Kinetic Design"
- 7-osobowy Ford Grand C-MAX wprowadza dodatkową przestrzeń i elastyczność w gamie Forda C-MAX, dzięki odsuwanym drzwiom po obu stronach nadwozia oraz innowacyjnemu rozwiązaniu umożliwiającemu przejście przez drugi rząd foteli
- Dynamiczny 5-osobowy Ford C-MAX łączy elegancką, sportową stylistykę z tradycyjnymi zaletami modelu C-MAX: przestronnością i praktycznością
- Zespoły napędowe o oszczędnym zużyciu paliwa i niskim poziomie emisji CO2 obejmują nowy silnik benzynowy 1,6 l Ford EcoBoost oraz zmodernizowane silniki wysokoprężne 1,6 l i 2,0 l Duratorq TDCi
- Dwa nowe modele oferują bardzo konkurencyjne parametry zużycia paliwa i emisji CO2:
* Ford C-MAX z silnikiem 1,6 l TDCi uzyskuje 119 g/km CO2
* Ford Grand C-MAX z silnikiem 1,6 l TDCi uzyskuje 129 g/km CO2
- Ford C-MAX umacnia swoją pozycję auta oferującego najlepszą jakość jazdy wśród samochodów typu MAV
- Wiodąca w tej klasie dynamika jazdy, udoskonalona dzięki nowym rozwiązaniom technicznym, takim jak elektryczny układ wspomagania kierownicy i układ poprawiający stabilność na zakrętach (Torque Vectoring Control)
- Bezpośredni i szybko reagujący układ kierowniczy oferuje wyjątkową płynność jazdy i bardziej luksusowy poziom komfortu i wyciszenia hałasów zbliżony do oferowanych w większych, bardziej luksusowych samochodach
- Wyposażony w liczne przyjazne dla rodziny rozwiązania techniczne zwiększające praktyczność i wygodę, w tym częściowo automatyczny układ ułatwiający parkowanie wzdłuż krawężnika w miejscach o ograniczonej przestrzeni, system składania foteli tylnych zupełnie na płasko, sygnalizator niezapiętych pasów bezpieczeństwa przy tylnych fotelach, elektrycznie uruchamiana blokada zamków tylnych drzwi, elektrycznie otwierane drzwi tyłu nadwozia oraz kamera cofania
- Nowe układy wspomagające kierowcę obejmują system sygnalizujący pojawienie się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy, nastawny ogranicznik prędkości oraz układ ułatwiający ruszanie pod górę
Najnowsze dwa modele marki Ford na polskim rynku są już dostępne a ceny rozpoczynają się od 63 300 zł za model podstawowy C-Max z silnikiem benzynowym 1,6 Duratec o mocy 105 KM w wersji wyposażeniowej Ambiente. Najtańszy diesel 1,6 TDCI 95KM to wydatek 70 800 zł. Natomiast ceny większego Grand C-Max zaczynają się od 66 300 zł.
Tekst: Artur Ławnik, Ford
Fot. Artur Ławnik