Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Nasz stały czytelnik przysłał zdjęcia i swoje wrażenia z pokazu przedpremierowego Forda Focusa RS 2009.



Niestety, nie dali się przejechać RS-em, a tylko posiedzieć i pomacać.
Ale to i tak nieźle bo zwyczajni goście mogli tylko oglądać.
I był to też niestety egzemplarz przedprodukcyjny, różniący się wieloma
szczegółami, np. nie ma przyciemnionych tylnych szyb, ma środkowy pas z tyłu
(auto produkcyjne jest 4-miejscowe), ma pomalowane zaciski hamulcowe
(produkcyjne nie ma), ma też m.in. przyciski ogrzewania foteli - a nie są ogrzewane itd.

Generalnie jednak mam już pojęcie jakie to auto jest:
Poniższe możesz wykorzystać w całości lub we fragmentach na swojej stronie-
zaręczam, że wszystkie dane są zgodne z rzeczywistością.

Siedziska przednich kubełkowych siedzeń Recaro wydają się być dość wysoko.
I rzeczywiście tak jest- wysokość jest podobna jak w Focusie ST.
Wg Forda, spowodowane jest to geometrią poduszek powietrznych- niższe fotele
spowodowałyby, że poduszki mogłyby źle działać. A ich przeprojektowanie
byłoby zbyt drogie. Siedząc w środku się nie ma takiego odczucia i wysokie
położenie siedziska już nie przeszkadza.

Projektowaniu modelu RS cały czas przyświecał jeden cel: jak najwięcej funu z jazdy przy jak najniższych kosztach.
Właśnie dlatego hamulce pochodzą z Volvo XC90 zamiast od Brembo.
Może właśnie dlatego że pochodzą od dużo cięższego auta i właściwie są za duże- hamują fenomenalnie.
Przednie tarcze mają 336 mm a tylne 302 mm.
Wg danych fabrycznych droga hamowania od 100-0 km/h to tylko 34,8 m!

Wnętrze prócz foteli i logo RS prawie niczym się nie różni od Focusa ST.
Przednie fotele to prawdziwe sportowe kubełki Recaro.
Po odchyleniu oparcia, fotele nie przesuwają się do przodu, co w tym 3-drzwiowym aucie utrudnia wsiadanie na tylną kanapę.
Tylna część foteli to lity plastik, co też nie może być wygodne dla siedzących z tyłu pasażerów.
Jednak wiadomo- pasażerowie to nie priorytet w tego typu aucie.
Gdyby jednak znaleźli się chętni na jazdę z tyłu, to miejsca jest wystarczająco,
a oba tyne miejsca są wyprofilowane w kubełki.

Wydaje się, że cała pozostała różnica w cenie między ST a RS włożona została w układ jezdny i napędowy.
RS jest o 20 mm niżej zawieszony i ma o 40 mm szerszy rozstaw kół niż ST,
Silnik to ta sama jednostka 5-cylindrowa pochodząca z Volvo, produkowana
w fabryce w Skövde w Szwecji. Blokiem silnika został jednak wzmocniony,
wymieniono wałki, cylindry, dolot, wydech, zamontowano większe turbo,
większy intercooler i zwiększono ciśnienie doładowania z 0,7 bara w ST do 1,4 bara w RS.

Zadbano również o aerodynamikę. Spojlery, zarówno przedni,
jak na dachu i dyfuzor pod zderzakiem, naprawdę działają i zwiększają docisk.

Dane techniczne:
440 Nm przy 2300-4500 obr
305 KM przy 6500-7050 obr
Większość mocy dostępna jest od 5000 obr.

Maksymalne obroty 7050 utrzymywane są przez 3 sekundy i jeśli nie nastąpi
w tym czasie zmiana biegu, redukowane są na 6500 obr.
To zabieg mający chronić układ napędowy, podobnie jak elektroniczne obniżenie
maksymalnego momentu obrotowego na pierwszym biegu do "tylko" 380 Nm.
Focus RS osiąga 100 km/h na drugim biegu w czasie 5,9 sek.


Pozdrawiam
Marcin Brzezinka





Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej