Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Ford Polska wprowadza do sprzedaży Focusa ECOnetic - pierwszy model z gamy modeli o ultra niskiej emisji CO2. A wszystko w trosce o środowisko naturalne.

Źródłem napędu w Fordzie Focus ECOnetic jest 1.6-litrowa jednostka Duratorq TDCi o mocy 109 KM ze standardowo montowanym filtrem cząstek stałych DPF (Diesel Particulate Filter). Średnie zużycie paliwa według danych homologacyjnych wynosi 4,3 litra/100 km, co odpowiada średniej emisji CO2 na poziomie zaledwie 115 g/km. Dla tego samego 1.6-litrowego silnika Duratorq TDCi o mocy 90 KM, emisja CO2 spada do 114 g/km. Są to najlepsze wyniki w tej klasie dla samochodu z konwencjonalnym silnikiem spalinowym.

Przy przyjęciu jako punkt wyjścia już i tak bardzo oszczędnego standardowego silnika o mocy 109 KM, wyposażonego w filtr DPF, konstruktorzy chcąc jeszcze bardziej obniżyć wskaźniki emisji, poszli w kierunku dalszego obniżenia oporów towarzyszących jeździe. Dla obniżenia oporu powietrza samochód obniżono o 10 mm z przodu i o 8 mm z tyłu. W wyposażeniu seryjnym pojawił się pakiet dodatków poprawiających aerodynamikę, w skład którego wchodzą: zmodyfikowany spojler pod przednim zderzakiem, obudowy progów oraz tylny spojler. Dla dalszej poprawy aerodynamiki zewnętrzne obszary dolnej kraty wlotu powietrza z przodu zaopatrzono od wewnątrz w osłony zaślepiające. W efekcie, przy zastosowaniu opon 195/65R15, uzyskano bardzo dobry współczynnik oporu aerodynamicznego Cx równy 0,31.

Kolejnym krokiem zmierzającym do obniżenia oporów podczas jazdy - zresztą testowanym po raz pierwszy właśnie podczas prac nad Fordem Focus ECOnetic - było wprowadzenie nowego oleju przekładniowego o obniżonej lepkości, opracowanego przez partnera Forda - firmę BP. Korzyści z zastosowania tego typu oleju były oczywiste, więc Ford szybko zdecydował się na wprowadzenie tego oleju w innych modelach klasy kompaktowej i średniej.

Obok specjalnego skalibrowania modułu sterującego pracą silnika, pewne oszczędności związane z obniżeniem zużycia energii były możliwe dzięki modyfikacjom sterowanego elektro - hydraulicznego układu wspomagania kierownicy (Kliknij, aby powiększyćEHPAS). Korzyści te potwierdzają fakt, że często nawet bardzo niewielkie i pozornie mało znaczące zmiany mogą przynieść znaczące korzyści. W tym przypadku zmiana kalibracji i charakterystyki pracy elektro - hydraulicznej pompy układu wspomagania przyniosło na tyle znaczące zmniejszenie zużycia prądu, że przyniosło ono efekt w postaci wymiernego obniżenia zużycia paliwa.
W przyszłości oferta pojazdów obejmie także Mondeo ECOnetic o emisji CO2 poniżej 140 g/km oraz Fiestę o emisji CO2 poniżej 100 g/km

Źródło: Ford

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej