Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Sedany na bazie aut klasy B są bardzo popularne wśród młodych rodzin potrzebujących taniego, przestronnego samochodu z olbrzymim bagażnikiem. I właśnie tego typu autem jest prezentowany dziś Fiat Linea.

Opis

Sedan w pełnej krasie
Fiat Linea jest typowym trzybryłowym sedanem o smukłej i ładnej stylistyce nadwozia. Kufer, jest bardzo umiejętnie wpasowany w całość samochodu i nie psuje pięknej linii bocznej nadwozia jak, to bywa w niektórych konkurencyjnych modelach. Z przodu, światła przypominają te z Grande Punto, lecz jest to celowy zabieg. Reflektory połączone są ze sporych rozmiarów chromowaną atrapą chłodnicy. Z tyłu przykuwają wzrok lampy oraz chromowana końcówka układu wydechowego.

Przestronnie i ekskluzywnie
Wnętrze prezentowanego Fiata Linea wita nas jasnobeżowym wnętrzem, które od razu przypadnie wszystkim do gustu. Nareszcie nie jest ponuro ani szaro. Deska rozdzielcza jest żywcem przeniesiona z Grande Punto, jest przejrzysta i prosta w obsłudze nawet, jak usiądziemy po raz pierwszy. Zegary są mało czytelne, szczególnie w dzień. Dużo lepiej jest w nocy, gdy są podświetlone na pomarańczowy, miły kolor. Przednie i tylne miejsca zapewniają wygodne i komfortowe podróżowanie nawet w czwórkę dorosłych osób. Miejsca jest pod dostatkiem, fotele są wygodne i nieźle wyprofilowane, zaś kanapa jest przestronna i komfortowa. Bez problemu zapakujemy wszystkie nasze bagaże do 500 litrowego bagażnika.
Materiały wykorzystane we wnętrzu testowanego auta są dobrej jakości. Skórzana tapicerka jest miła w dotyku i elegancka w wyglądzie. Plastiki mimo twardej struktury są bardzo dobrze spasowane i nic nie trzeszczą.
Podsumowując, wnętrze jest przestronne i przyjazne dla wszystkich pasażerów Fiata Linea.

Nowoczesna benzyna
Maska testowanego Fiata Linea kryje pod sobą, benzynowy silnik, wzmocniony turbiną, o pojemności 1.4 litra i mocy 120KM oznaczony symbolem T-Jet. Pięciobiegowa, manualna skrzynia biegów przekazuje całą moc na przednie koła. Pierwszą setkę osiągamy już 9.2 sekundach od startu i maksymalnie według producenta rozpędzimy ważącego 1200kg Fiata do 200km/h. Połączenie dobrze pracującej skrzyni biegów i sporego momentu obrotowego, wynoszącego 206Nm zapewnia niezłą elastyczność. A, co za tym idzie? Otóż, kierowca Linei w każdej sytuacji ma pewność bezpiecznego przyśpieszenia niezależnie od prędkości z jaką podróżuje.
Układ kierowniczy wyposażony we wspomaganie kierownicy pozwala na miłe i bez większego wysiłku, manewrowanie autem na zatłoczonych parkingach zaś podczas szybszej jazdy pewnego prowadzenia auta. Podobnie jest z zawieszeniem, które zestrojono komfortowo, ale z nutką sportowej twardości. Auto trzyma się pewnie i nie zamierza sprawiać kłopotów dla osoby siedzącej za jego kierownicą.
Koszty podróżowania prezentowanym Fiatem nie są drogie. Podczas całego testu, średnie spalanie oscylowało w graniach 7.5 litrów benzyny bezołowiowej co przy pełnym 45-cio litrowym baku daje możliwość tylko 600 kilometrów. I to jest wadą, przydałby się większy bak. Szczególnie, podczas jazdy tylko po mieście, gdzie zużycie wzrasta do 10 litrów!

Dla młodej rodziny
Fiat Linea jest idealnym autem dla młodej rodziny, która za niezbyt wygórowane pieniądze (77 590 zł) stanie się posiadaczem, bogato wyposażonego samochodu z "przepastnym" bagażnikiem mieszczącym wszystkie najpotrzebniejsze bagaże. Kierowca ma do dyspozycji szeroki wybór wśród jednostek napędowych, lecz ja osobiście wybrałbym prezentowaną dziś jednostkę napędową 1.4 T-Jet o mocy 120KM i niezbyt dużym apetycie na paliwo. Czego chcieć więcej? Moim zdaniem niczego.

Plusy
+ Przestronne wnętrze
+ Bagażnik
+ Bogate wyposażenie
+ Cena

Minusy
- Zbyt mały zbiornik paliwa
- Spalanie w mieście

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1368ccm benzyna (turbo)
Moc: 120KM przy 5000obr./min
Moment obr.: 206Nm przy 2500obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 9.2 sek.
Vmaks: 192 km/h
Zużycie paliwa: 9.3/5.3/6.8 [10.0/6.0/7.5 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 45 litrów
Teoretyczny zasięg: 600 kilometrów
Wymiary: 4560/1730/1494 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1200 kg
Ładowność: 460 kg
Pojemność bagażnika: 500/[1175] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 4/5

Wyposażenie: wersja Emotion

Cena: 61 990 zł [wersja Emotion] 77 590 zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Artur Ławnik
(Zdjęcia): autor i Anna Cokalska


Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej