Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Marka Fiat powraca do Frankfurtu, prezentując zachwycającą gamę całej rodziny 500: od nowego Fiata 500, zaprezentowanego w Turynie w lipcu br., po crossover 500X, który cały czas osiąga świetne wyniki, zarówno, jeżeli chodzi o uznanie, jak i sprzedaż, oraz po 500L, lidera rynku w swoim segmencie.  To samochody bardzo zróżnicowane pod względem przeznaczenia i charakteru, ale wywodzące się jednak z tych samych korzeni: od kultowego Fiata 500.

Nowy Fiat 500.
Bohaterem strefy wystawowej jest nowy Fiat 500, wraz z którym marka jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom rynku, nie zapominając o własnych, głębokich korzeniach. Zaprojektowany przez Centro Stile Fiat, zewnętrzne i wewnętrznie odnowiony projekt jest bez wątpienia Fiatem 500, za to o wiele bardziej atrakcyjnym. Nie jest większy gabarytowo, ale przedstawia bogatszą ofertę w zakresie technologii, układów napędowych i możliwości indywidualizacji: tylko w ten sposób proces rozwoju tej ikony motoryzacji może nadal trwać, dopracowując te cechy, które uczyniły z niej arcydzieło.
Na stoisku publiczność może podziwiać dziewięć samochodów. Dwa z nich to kabriolety, pierwszy w nowym kolorze „Rosso Corallo" połączony z beżowym otwieranym dachem, a drugi w kolorze białym z czerwonym otwieranym dachem i wyposażony w nowy silnik turbodiesel 1.3 Multijet o mocy 95 KM Euro 6, którego światowy debiut ma miejsce właśnie we Frankfurcie. Mała jednostka napędowa zasilana olejem napędowym wyróżnia się świetnymi osiągami i niskim zużyciem, a przede wszystkim jest bardzo przyjazna dla środowiska, ponieważ emisja CO2 wynosi zaledwie 89 g/km. W ten sam silnik wyposażona jest nowa 500 Lounge prezentowana na stoisku.
Nowy kolor lakieru „Bordeaux Opera" prezentuje również wersja hatchback z wyposażeniem Lounge, zasilana benzynowym silnikiem 1.2 o mocy 69 KM współpracującym ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic. Pięć egzemplarzy prezentuje również wielką nowość, która charakteryzuje nowego Fiata 500 i z pewnością zadziwi wszystkich, którzy lubią się wyróżniać.  Chodzi o ekskluzywną, nietypową kolorystykę „Second Skin" - tzw. „drugą skórę", czyli nową możliwość indywidulanego dostosowywania oferty Fiata 500, która spełnia najbardziej rozbieżne estetycznie, jak i kreatywnie wymagania.

Dziewięć modeli oferuje także różnorodność wystroju wnętrza: tkanina Principe di Galles z akcentami i „ozdobami" w kolorach kości słoniowej, lub koralu (dostępna jest również wersja w kolorze zielonym oliwkowym) z kontrastującym zagłówkiem ze wstawkami w formie półksiężyca, z eko-skóry w kolorze czarnym lub kości słoniowej. Pięć oferuje ekskluzywne wykończenie w skórze Frau, w kolorze czarnym, bordo lub tabaczkowym, z logo „500" wyszytym na półksiężycu, lub dla kontrastu półksiężyce w kolorze kości słoniowej.
W centralnej części odnowionej deski rozdzielczej wyróżnia się duży, 5" ekran systemu UconnectTM, który w wersji Pop zapewnia dostęp do radioodtwarzacza, 6 głośników, sterowania z kierownicy, portu AUX-IN i USB.
Nowa 500 Lounge oferuje w standardzie tryb głośnomówiący poprzez Bluetooth, system UconnectTM 5" Radio LIVE ekran dotykowy, najnowsze osiągnięcie infotainment, które zapewnia szeroką gamę funkcji, począwszy od usług UconnectTMLIVE w standardzie przez okres pięciu lat, dostępność trybu głośnomówiącego w oparciu o łączność Bluetooth, system rozpoznawania mowy - po liczne opcje muzyczne, dodatkowo w stosunku do radia FM/AM.

Fiat 500X.
Uwagę publiczności przyciągnie również 500X: na stoisku publiczność może podziwiać trzy samochody, z których dwa w wersji wyposażenia Cross Plus, które dzięki zastosowaniu elementów typowo „off-roadowych", takich jak napęd 4x4, specjalny zderzak oraz płyta podwozia, zapewniają doskonałe możliwości terenowe, i jedna w wersji wyposażenia Lounge, która odzwierciedla bardziej miejski charakter crossovera Fiata.

Pierwszy egzemplarz Cross Plus, z nadwoziem pokrytym trójwarstwowym, czerwonym lakierem Rosso Amore Tristrato, wyposażona jest w silnik 1.4 MultiAir o mocy 170 KM współpracujący z innowacyjną, 9-stopniową, automatyczną skrzynią biegów i napęd 4x4 , które zapewniają zarówno komfort jazdy, jak i sportowe emocje, dzięki szybkości zmiany biegów, oferując dużą efektywność oraz optymalizację spalania. Obok niego znajduje się 500X Cross Plus pokryta trójwarstwowym żółtym lakierem Giallo Amalfi i wyposażona w mocny silnik 2.0 Multijet II 140 KM, 6-stopniową skrzynię biegów i napęd 4x4.

Trzeci Fiat 500X Lounge wyposażony jest w silnik 1.4 Multiair o mocy 140 KM w połączeniu z sześciostopniową, automatyczną, sekwencyjną dwusprzęgłową skrzynią biegów, wyróżnia się akcesoriami Mopar, marki odpowiadającej za usługi, obsługę Klienta, oryginalne części zamienne i akcesoria dla marek FCA. Samochód ma ekskluzywny pakiet „Chrome Xtra pack" zawierający eleganckie elementy chromowane, takie jak: stylowe listwy progowe, oprawka reflektorów przeciwmgielnych i obudowa lusterek zewnętrznych. Całość wzbogaca Cargo Organizer zwiększający wszechstronność wnęki bagażnika, dywaniki i nakrętki zaworków z logo Fiat. To tylko niewielki, choć znaczący przykład szerokiej kolekcji akcesoriów Mopar zaprojektowanych specjalnie dla nowego crossovera Fiata, aby jeszcze bardziej wyróżniał się on na drodze.

Fiat 500L.
Dopełnieniem gamy modelu 500 jest samochód łączący w sobie styl 500 i funkcjonalność projektu Made in Fiat. Z tego wyjątkowego połączenia zrodziło się pojęcie „City Lounge Fiat", nowej koncepcji miejskiego samochodu, która przeobraża kategorię samochodów kompaktowych dla nowoczesnej rodziny.

Publiczność frankfurckiego Salonu może podziwiać serię specjalną Beats EditionTM z dwukolorowym nadwoziem oraz wersję Trekking pokrytą ekskluzywnym zielonym lakierem Verde Toscana. Silnik 1.4 16v T-Jet o mocy 120 KM, zamontowany w pierwszej 500L jest idealną propozycją dla osób, które szukają zwinności przejazdu w miejskich korkach ulicznych i niewielkich kosztów utrzymania: model wyposażony w ten silnik osiąga maksymalną prędkość  189 km/h, przyspieszając od  0 do 100  km w zaledwie 10,2 sekundy.

Fiat 500L Beats EditionTM wyposażony jest w system nagłośnienia, który całkowicie rewolucjonizuje jakość doznań akustycznych w kabinie samochodu.
Nadwozie wyróżnia się wyrafinowaną, dwutonową kolorystyką: grafitowy mat z czarnym dachem, chromowane, czerwone i satynowane akcenty wykończenia nadają całości wielkomiejski i nowoczesny wygląd. Ten sam styl połączenia technologii i metropolitalnego wyglądu dominuje w środku: lakierowana, matowo-szara deska rozdzielcza i czarny wystrój wnętrza „Total Black". Pokrycia siedzeń wykonane są ze specjalnej, czarnej tkaniny materiałowej i eko-skóry z czerwonymi przeszyciami.

Na stoisku publiczność może podziwiać również 500L Trekking 1.3 Multijet o mocy 95KM, model o dwóch uzupełniających się „duszach" - jednej stylowej i „miejskiej", drugiej idealnej na wypady za miasto w czasie wolnym z rodziną i przyjaciółmi.

Prezentowany samochód ma nadwozie w kolorze zielonym Verde Toscana z białym dachem i jest wyposażony w akcesoria Mopar podkreślające jej „podwójna duszę", takie jak przydatna sztywna osłona bagażnika, wieszak na marynarkę do zamontowania na zagłówku, dyfuzor zapachów, specjalne listwy progowe. Samochód można wyposażyć również w relingi dachowe, umożliwiające montaż bagażnika na rower, bagażnika na narty, na deskę windsurfingową lub boxu dachowego.

Stoisko Fiata.
Stoisko wystawowe przygotowane we Frankfurcie wita publiczność z elegancją i włoskim smakiem. Wzrok przyciąga płynny i harmonijny design, a uwaga jest od razu skupiona na środku, gdzie dumnie prezentowany jest nowy model Fiat 500, otoczony przez inne samochody z tej samej rodziny, które w symbolicznym uścisku witają nowego członka rodziny Fiat. Patrząc z przodu możemy podziwiać wszystkie prezentowane samochody i obrazy przesuwające się na dużym ekranie, a trójwymiarowa struktura tła daje poczucie solidności i otulającej ochrony, które czuje się za kierownicą samochodów Fiat.
Ponadto, w specjalnie zaaranżowanej strefie można podziwiać niektóre produkty z kolekcji produktów reklamowych i ekskluzywne akcesoria Fiata przygotowane we współpracy z Mopar, marką odniesienia, jeśli chodzi o usługi, obsługę Klienta, oryginalne części zamienne i akcesoria do samochodów marek koncernu FCA.
Dopełnienie stanowią materiały informacyjne i reklamowe dostępne na stoisku, umożliwiające publiczności zapoznanie się z produktami FCA Bank, specjalistycznej spółki finansowej sektora samochodowego. Spółka ta działa na głównych rynkach europejskich, a w Niemczech we współpracy z FCA Bank Deutschland GmbH, mając wspólne zadanie: wspieranie sprzedaży samochodów wszystkich marek FCA za pośrednictwem innowacyjnych i kompletnych usług o wysokiej wartości dodanej dedykowanych sieci dealerskiej, Klientom prywatnym i firmom.

Nowy Fiat 500.
W lipcu br. Fiat zaprezentował nowego Fiata 500, model wraz z którym marka jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom rynku, nie zapominając o własnych, głębokich korzeniach sięgających roku 1957. To właśnie wtedy został przedstawiony „mały, wielki samochód", symbol masowej motoryzacji we Włoszech, który został sprzedany w ilości ponad 3,8 mln egzemplarzy i tym samym na stałe zagościł w wyobraźni społeczeństwa. Pięćdziesiąt lat później, w 2007 roku, w oparciu o to dziedzictwo, marce Fiat udało się nabrać rozpędu ku przyszłości: w ten sposób narodził się nowy Fiat 500 i odniósł natychmiastowy światowy sukces, trwający osiem lat z ponad 1,5 milionem sprzedanych egzemplarzy.

Dzisiaj pałeczkę przejmuje nowy Fiat 500. Zaprojektowany przez Centro Stile Fiat, zewnętrzne i wewnętrznie odnowiony projekt jest bez wątpienia Fiatem 500, za to o wiele bardziej atrakcyjnym. Nie jest większy gabarytowo, ale przedstawia bogatszą ofertę w zakresie technologii, układów napędowych i możliwości indywidualizacji: tylko w ten sposób proces rozwoju tej ikony motoryzacji może nadal trwać, dopracowując te cechy, które uczyniły z niej arcydzieło.

Dostępny w wersji hatchback i kabriolet, nowy Fiat 500 oferuje trzy wersje, w zależności od rynku: Pop, Popstar i Lounge. W standardzie dostępne jest: siedem poduszek powietrznych, system Uconnect Radio 5" z sześcioma głośnikami, porty AUX-IN i USB, wielofunkcyjną kierownicę i światła do jazdy dziennej LED oraz na rynku włoskim również klimatyzację. Wersja Lounge jest wzbogacona o wyrafinowane detale, takie jak panoramiczny szklany dach, felgi aluminiowe 15", system Uconnect Radio LIVE 5'' z ekranem dotykowym oraz skórzaną kierownicę z przyciskami, które pozwalają Klientowi - dzięki integracji z smartfonem - korzystać z różnych aplikacji w systemie pokładowym, tak by móc być stale połączonym.

Przebojowy i uwodzicielski, nowy Fiat 500 ma około 1900 nowych detali, tak opracowanych i przemyślanych, by podkreślić jego oryginalność i nadać modelowi jeszcze bardziej wyrafinowany styl. Nowe są reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED, światła tylne, kolory, deska rozdzielcza, kierownica, materiały: zatem znaczące ulepszenia, ale wierne niepowtarzalnemu stylowi Fiata 500. Co więcej, kultowa marka Fiat stała się manifestem nowej koncepcji mobilności; jest to „łagodna" rewolucja na światowych drogach, ponieważ łączy pozornie przeciwstawne wartości.

W związku z tym, nowy Fiat 500 jest odświeżony pod względem ciągłości estetycznej i postępu technologicznego. Nowa 500 jest jak magiczna formuła, to jedyny model, który może spójnie połączyć przeciwieństwa: to ekskluzywny samochód, ale powszechnie dostępny, światowy bestseller o prawdziwie włoskim „sercu", to produkt elegancki, który jednocześnie może być źródłem rozrywki, jest czymś bardzo osobistym, choć został sprzedany w ilości ponad 1.500.000 egzemplarzy. Co więcej, nowy Fiat 500 łączy w sobie technologię i uczucia, po to, by umocnić się pod każdym względem, jako punkt odniesienia w swoim segmencie.

Silniki.
Nowy Fiat 500 jest wyposażony w doskonałe, nowoczesne jednostki napędowe, charakteryzujące się bardzo wysokimi osiągami i wyjątkowym poszanowaniem dla środowiska, czego dowodzi homologacja Euro6. Współpracujące z pięcio- lub sześciostopniową skrzynią biegów lub ze zautomatyzowaną skrzynią Dualogic, dostępne jednostki napędowe to: silnik benzynowy 1.2 o mocy 69 KM oraz dwucylindrowe silniki TwinAir o mocy 85 KM lub 105 KM oraz silnik 1.2 69 KM EasyPower zasilany benzyną/LPG oraz turbodiesel 1.3 16v Multijet II o mocy 95 KM, który zadebiutuje właśnie podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie.
Ten silnik zasilany olejem napędowym stanowi najlepsze rozwiązanie, jakie może zaoferować inżynieria samochodowa w dziedzinie małych silników wysokoprężnych: z emisją CO2 na poziomie 89 g/km, spełniający limity emisji normy Euro 6, zapewniając rewelacyjne osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 10,7 sek., i maksymalna prędkość 180 km/h. Również zużycie paliwa jest pod znakiem oszczędności i ekologii: w cyklu mieszanym na przejechanie 100 km potrzeba 3,4 l oleju napędowego. I jeszcze jeden mały rekord: Nowy Fiat 500 jest jedynym modelem w swoim segmencie, obok Pandy, wyposażonym w silnik zasilany olejem napędowym.

Silnik TwinAir o pojemności 0.9 oferowany jest w wersji o mocy 85 KM lub 105 KM. Pierwszy z nich wyróżnia się niskim zużyciem paliwa - 3,8 litra na sto kilometrów w cyklu mieszanym i niskim poziomem emisji CO2 wynoszącym 90 g/km - i jest jednym z najbardziej ekologicznych silników, potwierdzając skuteczność konkretnych i dostępnych rozwiązań technologicznych oferowanych przez firmę Fiat szerokiej Klienteli, która może czerpać z nich korzyści ekologiczne i ekonomiczne. Wśród tych rozwiązań wyróżnia się jednostka napędowa TwinAir: konkretny przykład tego, jak technologia przy zachowaniu przystępnej ceny, może zmniejszyć zużycie paliwa i poziom emisji.

W późniejszym okresie, gama nowego Fiata 500 wzbogaci się nową jednostkę napędową: 1.2 o mocy 69 KM w konfiguracji „Eco". W tym silniku zastosowano nowy inteligentny alternator, specjalny zestaw aerodynamiczny oraz nowe 14", 15" lub 16" opony, które redukują opory toczenia i są bardziej odporne na zużycie. Wszystkie te rozwiązania oferują wymierne korzyści w postaci obniżenia kosztów eksploatacji i utrzymania oraz zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne: najważniejszym parametrem dla tego przyjaznego środowisku silnika jest wyjątkowo niski poziom emisji CO2 wynoszący zaledwie 99 g/km.

Design nadwozia.
Nowy Fiat 500 jest kompaktowy: 357 cm szerokości, 163 długości, 149 cm wysokości, a rozstaw osi wynosi 230 cm. Jednak, mimo cech kontynuacji modelu, przód i tył samochodu zostały zmienione. Stylistyka nadwozia nowego Fiata 500 wyraża wszystkie specyficzne elementy, które historycznie charakteryzują ten model począwszy od słynnego poprzednika z lat pięćdziesiątych, ale dziś potwierdza on swoją tożsamość kompletnym wyposażeniem technicznym.
Najbardziej oczywistym odniesieniem do pierwowzoru są górne reflektory - nadal okrągłe, ale z bardziej dynamicznie zarysowanymi konturami nadającymi samochodowi bardziej wyrazisty wygląd - wraz z dolnymi światłami, które korzystają z technologii LED dla świateł dziennych oraz „wąsami" Fiata 500 okalającymi logo marki. Dziś, górne reflektory korzystają z innowacyjnych świateł polieliptycznych, zapewniając lepszą widoczność w nocy i zwiększając tym samym bezpieczeństwo: to „oczy" zawsze otwarte na drodze. Światła mijania i kierunkowskazy są wbudowane w górne reflektory. Dolna jednostka optyczna integruje światła drogowe (długie), światła do jazdy dziennej DRL i światła pozycyjne LED, które mają okrągły profil. Światła wytwarzają efekt odwzorowujący graficznie kształt „zera" z logo Fiata 500. Nowy Fiat 500, nawet w ciemności, będzie w stanie wyróżnić się niepowtarzalnym „podpisem".

Pokrywa komory silnika zachowała „otulający" kształt i jest przetłoczona na bokach: to typowa linia stylistyczna Fiata 500, która, tak samo jak przód, harmonijny stylistycznie, prezentuje klasyczną formę trapezoidalną i gdzie pierwszy plan jest zdominowany przez eleganckie, chromowane „wąsy". Obecnie ożebrowanie jest bardziej rozbudowane, a wloty powietrza to trójwymiarowy grill z chromowanymi elementami (wersja Lounge), który nadaje samochodowi bardziej elegancki wygląd. Jednocześnie silne wrażenie solidności i masywności jest podkreślone chromowanymi listwami ozdobnymi, które kierują wzrok na nadkola. Tak nowy Fiat 500 ma jeszcze bardziej wyrazisty i uwodzicielski wygląd.

W rzucie bocznym samochód jest „płynny" i zaokrąglony, co dodaje nowemu Fiatowi 500 odrobinę kokieterii wywołującej uśmiech u osób, które m.in. współuczestniczą codziennie w stawianiu czoła dużemu natężeniu ruchu miejskiego, ograniczonym przestrzeniom i szalonemu stylowi życia. Charakteryzujący się przyjemnym kształtem samochód oferuje przestronne boczne przeszklone powierzchnie, minimalne zwisy nadwozia i bardzo krótką maskę. Ponadto, obserwując samochód z boku, widać, że jego linia delikatnie opada ku przodowi, co podkreśla masywność pojazdu.

Tylną część nowego Fiata 500 charakteryzuje występowanie profilowanej, chromowanej klamki, która nawiązuje do oświetlenia tablicy rejestracyjnej swojego poprzednika, a dzisiaj wykorzystuje nowe ekskluzywne reflektory. Jest to jedyny samochód w swoim segmencie, który stosuje „puste" reflektory - jasna konstrukcja o kształcie pierścienia, która pozwala kolorowi nadwozia przebić się od środka - gdzie znajdują się światła tak ukształtowane, by śledzić sinusoidalny kontur karoserii opadający z tylnej szyby na nowy zderzak. W ten sposób światło wyłania się z karoserii, rysując swoją linię: prawdziwy „świetlny tatuaż". Tylne światła przeciwmgielne i światła cofania są umieszczone w dolnej części zderzaka, na końcach czarnej lub chromowanej osłony o dynamicznym wyglądzie.  Podział ten jest funkcjonalny, co gwarantuje większą wydajność światła.

Ponadto, dostępne są felgi aluminiowe nowego projektu w rozmiarach 15'' i 16", również diamentowane. Gama kolorystyczna obejmuje 13 odcieni karoserii (siedem pastelowych, 1 trójwarstwowy i pięć metalizowanych), wśród których można wyróżnić nowy Czerwony Koral i Burgund  Opera. Ponadto, są dwa warianty dwukolorowe, czarno-żółty i czarny-czerwony, w połączeniu z ekskluzywną, nietypowa kolorystyką „Second Skin" - tzw. „drugą skórą", czyli nową możliwością indywidualnego dostosowywania oferty Fiata 500, która spełnia najbardziej rozbieżne estetycznie, jak i kreatywnie wymagania. Każdy może „uszyć" sobie Fiata 500, tak jak chce, i „ubrać" go w coraz to nowsze „opakowania". Wizyta u dealera będzie jak wejście do krawieckiego atelier z najwyższej półki.

„Strój", który pasuje jak „druga skóra".
Nowa 500 proponuje kolejną wyśmienitą okazję, która zaskoczy wszystkich i pobudzi wyobraźnię oraz chęć zaistnienia i wyróżnienia się, bez uszczerbku dla spontanicznej sympatii, którą zawsze wzbudza ta ikona Fiata. Jest to tak tzw. „druga skóra", czyli zindywidualizowany unikalny wygląd, który dokładnie dopasowany, jak druga skóra, „przekazuje" nadwoziu naszą własną osobowość i pozwala czuć się swobodnie, ale ze smakiem i elegancją „Made in Italy".
Klienci mogą wybrać łagodniejszą wersję „Small", która łączy linię samochodu z geometrycznym, modnym wzorem o nazwie „Ethnic", lub wersję „Medium" obejmującą słupki i dach, a w niektórych przypadkach nawet pokrywę komory silnika i tylną klapę w czterech wzorach: „Lord" - stylowy wzór szkockiej kraty, dekoracje Pop wzoru „Comics" - w połączeniu z karoserią w nowych dwóch odcieniach - nowy i letni wygląd wzoru „Navy" oraz modny wojskowy styl „Camouflage". Jak garnitur skrojony na miarę, kolekcja „Second Skin" nowego Fiata 500 pozwala tym, którzy zdecydują się na jej wybór, wyrazić swoją osobowość w unikalnym i charakterystycznym stylu.

Wnętrze.
Wnętrze samochodu jest również całkowicie nowe, począwszy od projektu deski rozdzielczej: teraz można zintegrować innowacyjny system infotainment (informacji i rozrywki) Uconnect z 5" ekranem dotykowym wersji Lounge, który gwarantuje doskonałą widoczność i harmonijnie wtapia się w starannie i ergonomicznie opracowaną całość. Ogólnie wygląd jest nowoczesny i zaawansowany pod względem technologicznym, ale estetycznie w nieomylny sposób kojarzy się z Fiatem 500.
Kabina sprawia nadal wrażenie przytulnej i bezpiecznej, zadbano też w niej o najmniejsze szczegóły. Jest pełna odniesień do przeszłości, ale w nowoczesnej interpretacji i wzbogacona ekskluzywnymi materiałami. Przyciski i konsola nad deską rozdzielczą, zostały na nowo zaprojektowane w tym duchu, tak jak również kierownica: dzisiaj przyciski sterowania są bardziej uniwersalne i kompletne, a chromowane obrzeża dodają kierownicy bogatego akcentu. Wnętrze nowego Fiata 500 ma układ, który jest kwintesencją kompletnego wyposażenia, nowoczesnego i ergonomicznego, ze stylistyką inspirowaną legendarną 500.
Deska rozdzielcza charakteryzuje się skoncentrowanymi przyrządami w kształcie koła, które w mgnieniu oka pozwalają kierowcy zasięgnąć wszystkich niezbędnych informacji: na zewnętrznej obręczy znajduje się licznik prędkości, poniżej licznik przebiegu. W centrum, wyświetlane są informacje z komputera pokładowego wraz z cyfrowym wskaźnikiem poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego.

Na osobny komentarz zasługuje innowacyjny cyfrowy, 7" wyświetlacz TFT, dostępny na życzenie, opracowany we współpracy z Magneti Marelli, międzynarodową grupą działającą w dziedzinie projektowania i produkcji zaawansowanych technologicznie systemów i komponentów dla pojazdów. Urządzenie to dostarcza kierowcy wszystkich potrzebnych informacji i pokazuje raz jeszcze ducha „trendsetter" tego modelu-ikony, która jest zawsze o jeden krok do przodu w stosunku do panujących  trendów. Kierowca może przez cały czas obserwować wskazania prędkościomierza, obrotomierza i komputera pokładowego - widoczne od razu i jednocześnie. Ponadto w centralnej części wyświetlacza, na tle grafiki przedstawiającej samochód, prowadzący auto może według własnego uznania skonfigurować zakres informacji podawanych przez komputer pokładowy, takich jak pokonany dystans, chwilowe zużycie paliwa, zasięg itp. Doskonale czytelne są też komunikaty ostrzegawcze, takie jak informacje o otwartych drzwiach, temperaturze itp., a także wskazania systemu „GSI" (wskaźnik zmiany biegów), który za pomocą odpowiednich symboli świetlnych podpowiada kierowcy wybór optymalnego biegu.

Wszystko jest doskonale zintegrowane z 5" systemem UconnectTMRadio LIVE i UconnectTM Radio Nav LIVE, które pozwalają kierowcy połączyć się używając jednego ekranu z odtwarzaczem multimedialnym, telefonem i przeglądarką. Dodatkowo, w pojazdach z silnikiem 0.9 TwinAir Turbo 105 KM odpowiedni komunikat na wyświetlaczu LCD informuje o aktywacji przycisku Sport.
Ten element, wraz z konsolą środkową i grupą radio-audio oraz nawiewami powietrza można zamówić w kolorze kości słoniowej lub czarnym, określając tym wyborem charakter sportowy lub „vintage" samochodu. Nawiasem mówiąc, panel przyrządów nowego Fiata 500 to idealne połączenie stylu retro i nowoczesnych technologii.

Nowe chromowane akcenty wyróżniają się w harmonijnym wnętrzu, które jest przyjemne przy dotyku i miłe dla oka, a jednocześnie bardzo funkcjonalne: świadczy o tym niezliczona ilość różnych sprytnie rozmieszczonych schowków i przyciski sterowania na kierownicy, które są standardem we wszystkich wersjach. Również klimatyzacja i otwory wentylacyjne zostały od nowa zaprojektowane i wyposażone w równoległe żeberka, które zapewniają precyzyjną regulację kierunku i zakresu przepływu powietrza.

Jeśli górna część deski rozdzielczej, ma za zadanie uwydatnić wyrafinowany wygląd i charakter samochodu podkreślony przez jego centralną część, która wyraźnie nawiązuje do koloru nadwozia, o tyle dolna część ma zapewnić funkcjonalność nowych i większych schowków.
Dźwignia zmiany biegów znajduje się na desce rozdzielczej i zapewnia wygodną obsługę, wygląda jak wyrafinowany mechaniczny komponent z chromowanymi elementami oraz prostą i wygodną gałką - czarną z połyskiem lub chromowaną, w zależności od wersji. Zestaw najczęściej używanych przycisków przypomina jednocześnie świetliste klejnoty i dźwigienki dawnej „Pięćsetki" i jest prosty w użyciu.
Tapicerka jest dostępna w dziewięciu różnych kombinacjach kolorystycznych. Fotele zapewniają wszelkie wygody, jakie tylko można sobie życzyć: są one wykonane z jeszcze bardziej ergonomicznych materiałów i zostały zaprojektowane tak, aby ułatwić dostęp pasażerom do tylnych siedzeń. Z estetycznego punktu widzenia, tapicerka została wykonana z tkaniny Chevron, z wykończeniem ton w ton dla wersji wyposażenia Pop, natomiast dla wersji Lounge, został wykorzystany materiał Principe di Galles (Książę Walii) z akcentami i „ozdobami" w kolorach kości słoniowej, oliwki lub koralu z kontrastującym zagłówkiem ze wstawkami w formie półksiężyca, z eko-skóry w kolorze czarnym lub kości słoniowej. Na życzenie, dostępne ekskluzywne wykończenie w skórze Frau, w kolorze czarnym, bordo lub tabaczkowym, z logo „500" wyszytym na półksiężycu, lub dla kontrastu półksiężyce w kolorze kości słoniowej lub jasnoniebieskim, na fotelach koloru bordowego.

Tylna kanapa oferuje przestrzeń dla dwóch osób i we wszystkich wersjach powiela bardzo zadbany wygląd foteli przednich. Co więcej, górny obrys oparcia wyłania się z górnej krawędzi w celu zapewnienia lepszego oparcia i wygody pasażerom; kształt oparcia jest bardziej ergonomiczny i podkreśla rzeczywiście dostępną przestrzeń. W wersji Lounge, kanapa jest również dzielona i składana w układzie 50/50, tak, aby jak najlepiej dostosować się do wszelkich wymogów w zakresie transportu bagażu.

Nowa koncepcja tapicerki i paneli, już na pierwszy rzut oka, oddaje „autentyczne" wrażenie doskonałej jakości modelu. W panelach drzwi wprowadzono kontrastowe zestawienie części pokrytej tapicerką, w kolorze foteli, z plastikową konstrukcją z głośnikami i dużą kieszenią na przedmioty. Natomiast klamki o „haczykowatym" kształcie są chromowane i nawiązują do najsłynniejszego elementu drzwi kultowej „Pięćsetki".

Pomimo swoich niewielkich rozmiarów, nowy model zapewnia dużo przestrzeni wewnątrz, co osiągnięto dzięki starannemu rozmieszczeniu schowków. Dwa z nich dla pasażera i dla kierowcy mieszczą się w desce rozdzielczej, jeden zamykany teraz schowek po stronie pasażera; schowki usytuowano też w drzwiach i w podstawie dźwigni zmiany biegów. Dochodzi do tego bagażnik (pojemność 185 litrów może się powiększyć do 550 litrów opuszczając oparcie tylnej kanapy). Ponadto, nowy Fiat 500 ma nisko umieszony próg bagażnika ułatwiający ładowanie przedmiotów.
Oto kolejna niezauważalna nowość, ale od razu odczuwalna i doceniana: samochód jest wyposażony w nowe dźwiękoszczelne panele wewnątrz koła i na grodzi oddzielającej komorę silnika od kabiny kierowcy, dzięki czemu wnętrze jest bardziej komfortowe i ciche.

System UconnectTM.
W centralnej części deski rozdzielczej nowej 500, pomiędzy kratkami wentylacyjnymi, obniżonymi w stosunku do poprzedniej wersji, umieszczono duży ekran systemu UconnectTM, który w wersji Pop zapewnia dostęp do radioodtwarzacza, 6 głośników, sterowania z kierownicy, portu AUX-IN i USB oraz trybu głośnomówiącego poprzez Bluetooth.

Nowa 500 Lounge oferuje w standardzie system UconnectTM 5" Radio LIVE ekran dotykowy, najnowsze osiągnięcie infotainment, które zapewnia szeroką gamę funkcji, począwszy od usług UconnectTMLIVE w standardzie przez okres pięciu lat, dostępność trybu głośnomówiącego w oparciu o łączność Bluetooth, system rozpoznawania mowy - po liczne opcje muzyczne, dodatkowo w stosunku do radia FM/AM. Kierowca może podłączyć swoje urządzenia muzyczne za pomocą USB lub poprzez dodatkowe wejście 3.5 mm (Jack), lub wykonać streaming muzyki poprzez Bluetooth z kompatybilnego smartphone'a. Na zamówienie, dostępne jest również radio cyfrowe (DAB). Ponadto system może dzięki technologii „text to speech" odczytywać wiadomości tekstowe z kompatybilnych telefonów.

W nowym Fiacie 500 po raz pierwszy oferowane są usługi Uconnect TMLIVE wliczone w cenę zakupu samochodu. Klienci mogą pobrać na smarphone'a aplikacje UconnectTM LIVE z Apple Store lub Google Play Store.  Po podłączeniu smartphone'a do nowej 500 Lounge, można wyświetlić liczne aplikacje i sterować nimi z ekranu dotykowego systemu UconnectTM. Aplikacje zostały zaprojektowane i dostosowane tak, aby korzystać z nich podczas jazdy, pozwalając jednakże kierowcy pozostać skupionym na prowadzeniu samochodu.  UconnectTM LIVE będzie stopniowo dostępny na licznych rynkach europejskich; obecnie system UconnectTM 5 Radio i Radio Nav jest dostępny we Włoszech, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Austrii, Belgii, Szwajcarii, Holandii, Luksemburgu, Irlandii, Polsce, Węgrzech, Czechach, Słowacji, Danii, Szwecji, Finlandii  dla telefonów smartphone Android i iOS.

System UconnectTM LIVE umożliwia bezpośredni dostęp z ekranu dotykowego do radia internetowego TuneIn mającego ponad 100.000 stacji radiowych z całego świata; Deezer Internet music, zawierającego ponad 35 milionów utworów dla użytkowników „Deezer Premium"; Reuters, aby zawsze być na bieżąco z najnowszymi informacjami z całego świata; Facebook i Twitter, aby zawsze być w kontakcie ze swoimi znajomymi. Dodatkowo można wejść także do eco:Drive, wielokrotnie nagradzanej aplikacji umożliwiającej obniżenie zużycia paliwa aż do 16% i zmniejszenie emisji spalin, dzięki osobistemu doradcy analizującemu w rzeczywistym czasie styl jazdy kierowcy.

UconnectTM LIVE umożliwia również bezpośredni dostęp do My:Car - dzięki ostrzeżeniom w rzeczywistym czasie, przypomnieniom o przeglądach okresowych oraz interaktywnej instrukcji użytkownika, kierowca może lepiej zarządzać utrzymaniem i konserwacją swojego samochodu.  Kiedy smartphone jest podłączony przez Bluetooth z systemem, najważniejsze ostrzeżenia są automatycznie przesyłane na osobiste konto UconnectTM LIVE, dzięki czemu obsługa i utrzymanie stają się tak łatwe, jak nigdy dotąd.
Na zamówienie dostępny jest także system nawigacji UconnectTM 5" Radio Nav LIVE wyposażony w nawigację TomTom 2.5D oraz komendy głosowe. Dzięki licznym funkcjom, takim jak pomoc w przygotowaniu się do zjazdu z pasa ruchu, kierowca może łatwo poruszać się nawet na najbardziej skomplikowanych skrzyżowaniach. Funkcja TomTom IQ Routes® to najprostszy sposób obliczenia najszybszej trasy, w oparciu o dane dotyczące aktualnej prędkości. Co istotne, kierowcy mogą podróżować bezpiecznie, otrzymując instrukcje „turn by turn" na zestawie wskaźników, kiedy inne funkcje są włączone w radioodtwarzaczu.

UconnectTM LIVE z usługami TomTom LIVE.
UconnectTM 5'' Radio Nav LIVE zawiera usługi TomTom Live z komendami głosowymi oraz informacjami o ruchu drogowym, aby każda podróż była prosta i wygodna dzięki app Uconnect LIVE.
Kierowca nowej 500 może korzystać teraz z połączonej nawigacji TomTom zawierającej obszerne informacje na temat ruchu drogowego na świecie. Dzięki zaawansowanej wyszukiwarce, UconnectTM podaje najszybsze trasy i najbardziej dokładne godziny przybycia na miejsce. Oprócz informacji o ruchu drogowym dostarczanych w rzeczywistym czasie, użytkownicy mogą korzystać z informacji dotyczących rozmieszczenia stałych i mobilnych radarów, usługi lokalnego wyszukiwania miejsc TomTom Search & Go oraz prognozy pogody w rzeczywistym czasie.

 

Źródło: Fiat Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej