Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Globalny model dla globalnej marki: Fiat przedstawia nowego, kompaktowego sedana, zaprojektowanego we Włoszech przez Centrum Stylu FCA, opracowanego w Turcji wraz z Tofaş R&D, produkowanego w zakładzie w Bursie i przeznaczonego do sprzedaży w ponad 40 krajach obszaru EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka).

 

Stąd nazwa projektu - Fiat Agea, która jest wyrazem uznania dla Turcji, która od dziesięcioleci odgrywa strategiczną rolę dla Fiat Chrysler Automobiles, stanowiąc symboliczny pomost pomiędzy Wschodem a Zachodem.

 

Na miejsce premiery marka wybrała Salon Samochodowy w Stambule, potwierdzając znaczenie, jakiego rynek turecki nabiera w strategii FCA i przypieczętowując współpracę pomiędzy Grupą Fiat a Koç Holding, datującą się od 1968 roku.

 

Wyraźna jest, zatem, nadrzędna rola tego modelu dla Grupy FCA, która stawia na zwiększenie swojej obecności w regionie EMEA, jak i na utrwalenie bezspornej dominacji Fiata w segmencie kompaktowych sedanów w Turcji, dzięki cechom, takim jak przestronność, ładowność, kompletność gamy i bezkompromisowy styl.

 

Nowy model Fiata prezentuje się światu, jako wyjątkowe połączenie komfortu, efektywności i technologii. Całość wzbogacona jest ekskluzywną włoską stylistyką, która łączy jakość z proporcjami prawdziwego i dynamicznego sedana.

 

Samochód będzie produkowany w Turcji w zakładzie Tofaş w Bursie - w jednym z najnowocześniejszych zakładów przemysłu samochodowego na świecie, o czym świadczy przyznanie mu Złotego Medalu w ramach World Class Manufacturing. Model ten wejdzie do sprzedaży od listopada tego roku w Turcji, a następnie w ponad 40 krajach obszaru EMEA.

 

Włoski styl.

Zaprojektowany przez Centrum Stylu FCA i opracowany wraz z Tofaş R&D, jednym z największych ośrodków badawczo-naukowych FCA, projekt Fiat Agea już od samego początku został stworzony, jako trójbryłowy sedan, całkowicie nowy samochód, nad którym przez trzy lata pracował specjalny zespół ponad 2000 osób.

Często samochody o nadwoziu sedan powstają na bazie modelu hatchback, do którego dodawana jest trzecia bryła, tworząc nie zawsze spójny całościowy kształt. Nowy samochód Fiata natomiast można określić mianem „zaprojektowany, aby być sedanem" i charakteryzuje go stylistyka, która łączy poszczególne części za pośrednictwem naturalnych i płynnych linii tworzących prawdziwego i dynamicznego sedana.

 

Gdy popatrzymy na model z boku można zauważyć charakterystyczną linię łączącą reflektory przednie ze światłami tylnymi, natomiast przeszklenia tworzą dynamiczny obraz, który daje wrażenie przewiewności i przestronności dla kierowcy i pasażerów. Ekskluzywny styl Made in Italy odnajduje swój maksymalny wyraz w tylnej części, gdzie w harmonijnie połączonej z całością trzeciej bryle znajdują się wyrafinowane, błyszczące obramowania lamp. Wreszcie, przód wyróżnia urzekająco zgrabna maska silnika z centralnym „ściegiem", który, tworząc ciągłość, rozciąga się również na dachu. Podobnie jak osłona chłodnicy tworząca całość z lampami, z chromowanymi segmentami, które tworzą oryginalny, niepowtarzalny motyw graficzny, na którym błyszczy logo Fiat.

 

Najlepsza w klasie przestronność i ładowność.

Doskonałe połączenie piękna i funkcjonalności -  projekt Fiat Agea - umiejętnie godzi dużą ładowność z kompaktowymi rozmiarami sedana: jego długość to 4,5 metra, szerokość 178 centymetrów i wysokość 148 cm. 264 centymetrowy rozstaw osi podkreśla przestronność wnętrza. Wszystko to jest potwierdzone pokaźnym rozmiarem wnętrza: przestronną kabiną pasażerską, która swobodnie może pomieścić 5 dorosłych pasażerów i pojemnością bagażnika ponad 510 litrów.

 

Niezawodne i ekonomiczne silniki.

Nowy samochód Fiata oferuje szeroką gamę niezawodnych silników, mocnych i oszczędnych pod względem spalania i emisji spalin - dwa silniki turbodiesel Multijet II i dwa silniki benzynowe z manualną lub automatyczną skrzynia biegów i mocą od 95 do 120 KM. Szczególnie silniki diesel charakteryzują się naprawdę ograniczonym spalaniem: poniżej 4 litrów oleju napędowego na 100 km, to wynik porównywalny z miejskim samochodem, takim jak Fiat Panda.

 

Uconnect TM: nowoczesna technologia.

Zgodnie z duchem Fiata, nowy sedan ma liczne, pomysłowe rozwiązania, które ułatwiają życie tym, którzy w nim zasiądą w roli zarówno kierowcy, jak i pasażera. Dowodem tego jest bogate wyposażenie standardowe oraz dostępność innowacyjnego systemu Uconnect TM z dotykowym, 5-calowym ekranem z połączeniem Bluetooth do zestawu głośnomówiącego i streamingu audio, czytnikiem SMS, sterowaniem głosowym, gniazdem Aux i wejściem USB z integracją iPod, przyciskami na kierownicy i - na zamówienie - kamerą cofania oraz nawigacją TomTom.

 

Tofaş, sławny na świecie zakład produkcyjny i ośrodek badawczo-naukowy R&D.

Nowy, kompaktowy sedan będzie produkowany w Bursie, gdzie od prawie pół wieku powstają samochody osobowe Fiat oraz dostawcze Fiat Professional. Rozciągający się na powierzchni prawie miliona metrów kwadratowych zakład, którego roczne zdolności produkcyjne wynoszą 400.000 sztuk, dzisiaj produkuje samochody przeznaczone na rynek turecki, a także duże modele Fiata eksportowane za granicę, takie jak Linea, Qubo, nowy Doblo, Fiorino i Doblo Cargo.

 

Spółka Tofaş zatrudnia 6500 pracowników, współpracuje z około 2000 firm dostawczych i siecią dystrybucyjną składającą się z około 120 punktów sprzedaży i 140 punktów obsługi w Turcji. To doskonały zakład, który obecnie jest szóstym, co do wielkości przedsiębiorstwem w kraju i jedną z trzech największych firm w Turcji pod względem wielkości inwestycji w badania i rozwój, jak również jest jednym z liderów, którego udział w rynku wynosi 11,6% w branży samochodów osobowych i dostawczych.

 

Źródło: Fiat Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej