Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Fiat prezentuje nową serię specjalną 500L Beats EditionTM oraz nową gamę 500L MY 2014, jako krok w kierunku udoskonalenia oferty modelowej, proponując nowe kolory nadwozia, nowe wystroje wnętrza oraz nowe opcje wyposażenia dla tegorocznych nabywców "Pięćsetki". Początek roku 2014 to także oferta nowych 120-konnych jednostek napędowych 1.6 MultiJet II oraz 1.4 T-Jet dla gamy modelowej 500L. Silnik benzynowy 1.4 T-Jet już wkrótce dostępny będzie również w wersji "dwupaliwowej" - tj. na gaz LPG i benzynę. Nowości te bez wątpienia stanowić będą o konsolidacji sukcesu gamy modelowej 500L, czyli 500L, 500L Trekking i 500L Living, których sprzedaż na rynkach europejskich w ciągu zaledwie kilku miesięcy wzrosła na tyle, aby z udziałem 17,2 procent zająć wiodące miejsce w swym segmencie. Gama modelowa 500L osiągnęła ponadto dominację we Włoszech (40,9% udział w segmencie) i pozycję bestsellera w klasie średniej niższej oraz w klasie samochodów napędzanych silnikiem Diesla.

Fiat 500L Beats EditionTM.
Podczas gdy serie specjalne modelu-ikony: Fiata 500 - znane są powszechnie, jako synonim wdzięcznej mody, to dla gamy 500L właściwszym symbolem powinna być technologia, która w interpretacji Fiata winna być maksymalnie zaawansowana lecz nieskomplikowana w obsłudze tak, aby ułatwić i uprzyjemnić życie na co dzień.

Fiat 500L Beats EditionTM wyposażony jest w system nagłośnienia, który rewolucjonizuje jakość doznań akustycznych w kabinie samochodu. Zestawienie i kalibracja nowego systemu audio jest dziełem inżynierów dźwięku Fiat Group we współpracy z legendarnym wykonawcą i producentem Dr Dre oraz szefem wytwórni Geffen A&M Records, Jimmy Lavine. Efektem ich wysiłków jest system Hi-Fi o wyjątkowej czystości i wyrazistości dźwięku, jakiej nie osiągnąłby nikt poza ekspertami tej klasy co Dr Dre i Jimmy Lavine.

Widziany od zewnątrz Fiat 500L Beats EditionTM przyciąga wzrok dwukolorowym, grafitowo-czarnym, matowym lub błyszczącym lakierem nadwozia urozmaiconym czerwonymi oraz satynowanymi akcentami, które podkreślają nowocześnie miejski wygląd. Styl ten znajduje kontynuację w idealnie czarnym wystroju wnętrza "Total Black" z nowej tkaniny materiałowej i eko-skóry wykończonej czerwonymi przeszyciami.

Seria specjalna 500L Beats EditionTM pojawi się we włoskich salonach sprzedaży już w bieżącym tygodniu a w niedługim czasie również i w europejskiej sieci dealerskiej Fiata.

Nowa gama Fiata 500L MY 2014.
Wraz z premierą nowej serii 500L Beats EditionTM oraz nowych wersji silnikowych o mocy 120 KM, gama 500L zostaje niejako "zaktualizowana" poprzez udoskonalenie oferty modelowej, obejmującą m.in. nowy metalizowany lakier nadwozia Venezia Blue, nową tapicerkę materiałowo-skórzaną oraz nowe opcje i pakiety wyposażenia dla zainteresowanych modeli "Pięćsetki".
W zależności od rynku sprzedaży oferta "500" składa się z trzech poziomów wyposażenia (Pop, Pop Star i Lounge), serii specjalnej 500L Beats EditionTM oraz wersji Business o charakterze profesjonalnym. Z myślą o wygodzie i ekonomizacji wydatków Klientów dostępne są pakiety opcji i akcesoriów, m.in. "Pop Star Pack", "Lounge Pack" i "Trekking Pack".

Nowe wersje silnikowe o mocy 120 KM dla gamy 500L MY 2014.
Aby utrzymać dominującą rolę w swej klasie, także i gama 500L - a więc modele 500L Trekking i 500L Living jako wersje pochodne "Pięćsetki", które podbijając nowe terytoria przekroczyły konwencjonalne bariery swego segmentu - otrzymała nowe jednostki napędowe: turbodiesel 1.6 MultiJet II oraz benzynowy 1.4 T-Jet, również z turbo-doładowaniem.
Jednostki te rozwijają moc 120 KM i zaliczają się do 16-procentowego sektora sprzedaży w tym segmencie na rynkach Europy, a do ich cech charakterystycznych należą wysokie osiągi i przyjemność prowadzenia napędzanego nimi pojazdu, ograniczone zużycie paliwa oraz niski poziom emisji spalin.

Ze względu na oszczędność paliwa, silnik 1.6 MultiJet II w sposób idealny nadaje się do dalekich podróży, a o jego orientacji na ekologię świadczy norma czystości spalin Euro 6. Jest to możliwe dzięki udanej kombinacji zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych ze stworzoną przez Fiata technologią wtrysku paliwa MultiJet II. Wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek Honeywell jednostka ta wyróżnia się wiodącą w swej klasie mocą maksymalną 120 KM przy 3750 obr./min i momentem 320 Nm przy 1750 obr./min. Pozwala to osiągnąć prędkość maksymalną 189 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 10,7 sekundy przy średnim zużyciu paliwa 4,6 l/100 km i emisji CO2 120 g/km.
Producent turbosprężarki, firma Honeywell notowana jest na liście "Forbes 100" i należy do światowych liderów w dziedzinie rozwoju technologii systemów sterujących do użytku domowego i przemysłowego oraz produkcji turbosprężarek i urządzeń o wysokiej wydajności.

Jeżeli walorami turbodiesla 1.6 MultiJet II są oszczędność paliwa i wysokie osiągi, to w przypadku benzynowego 1.4 T-Jet do zalet wartych uwagi należy niezawodność, kompaktowe wymiary oraz optymalne wyważenie dynamiki jazdy i kosztów eksploatacji pojazdu. Silnik ten jest doskonałą ilustracją sukcesu koncepcji "downsizingu" wykorzystującej technologie Fire i Turbo, która stała się punktem odniesienia dla licznych zastosowań na wszystkich rynkach sprzedaży, o czym świadczy ponad 500.000 silników wyprodukowanych do dnia dzisiejszego. Jednostka T-Jet o mocy 120 KM rozwija moment maksymalny 215 Nm już od 2500 obr./min i spełnia wymogi normy czystości spalin Euro 6. Umożliwia osiągnięcie prędkości 189 km/h oraz przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 10,2 sekundy przy średnim zużyciu paliwa 6,9 l/100 km i emisji CO2 159 g/km.

Skuteczność kombinacji Fire+Turbo zaprowadziła do stworzenia wersji dwupaliwowej (benzyna/LPG) silnika 1.4 T-Jet, która dla modeli 500L dostępna będzie już w najbliższych tygodniach. Moc i moment obrotowy nie ustępują wersji benzynowej, zaś możliwość spalania alternatywnego paliwa stanowi korzystne rozwiązanie w kategoriach ekologicznych i kosztowych. Dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii dwupaliwowy 1.4 T-Jet spełnia wymogi normy Euro 6, pozwala znacząco zwiększyć zasięg jazdy oraz imponuje osiągami: moc maksymalna 120 KM przy 5000 obr./min, prędkość maksymalna 189 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 10,2 sekundy przy średnim zużyciu paliwa 8,9 l/100 km i emisji CO2 144 g/km.

Źródło: Fiat

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej