Fiat powraca na rynek północnoamerykański, przedstawiając nową wersję miejskiego modelu 500. Samochód kosztuje od 15 500 dolarów.
Okazją do prezentacji nowej 500-ki jest Międzynarodowy Salon Samochodowy w Los Angeles, odbywający się w dniach 17-28 listopada.
''Fiat 500 zawsze był właściwym samochodem we właściwym czasie'' - stwierdziła Laura Soave, menedżer marki Fiat na Stany Zjednoczone. ''Fiat 500 zostaje wprowadzony na rynek jako prawdziwie ekskluzywny samochód należący do segmentu, który cieszy się coraz większą popularnością w Ameryce Północnej. Oferuje również prestiżowy włoski design, funkcjonalność i osiągi, a to wszystko umiejętnie dostosowane do potrzeb naszego rynku''.
Tak więc Fiat 500 odpowiada na potrzeby nowych pokoleń amerykanów, którzy pragną posiadać niezwykły samochód charakteryzujący się poszanowaniem środowiska naturalnego, zaawansowaną technologią oraz możliwością dostosowania samochodu do upodobań i potrzeb właściciela.
Model produkowany jest w Meksyku i dostępny na rynku już od 15 500 dolarów. Fiat 500 to nietuzinkowy czteromiejscowy samochód z segmentu A, który zapewnia niezrównane odczucia podczas jazdy, a to wszystko dzięki wymiarom idealnie dostosowanym do warunków miejskich, wyraźnie odczuwalnej dynamice jazdy, nowemu silnikowi MultiAir 1.4, innowacyjnemu systemowi komunikacji Blue&Me oraz siedmiu, seryjnie montowanym poduszkom powietrznym (dwie przednie, dwie kurtyny boczne, dwie poduszki boczne i jedna chroniąca kolana).
Ponadto samochód wyposażony jest w inteligentne zagłówki reagujące i aktywujące się w momencie zderzenia. Całość wyposażenia charakteryzuje się wysoką jakością, dostosowaną do wymagań amerykańskiego rynku, czemu wyraz daje między innymi automatyczna, sześciobiegowa skrzynia biegów.
W Stanach Zjednoczonych gama Fiata 500 składa się z trzech wersji (Pop, Sport i Lounge), z silnikiem 1.4 MultiAir o mocy 101 KM. Można wybierać spośród 14 kolorów karoserii (kolory typu metalik, pastelowe z perłowymi, trójwarstwowymi wykończeniami), 14 kombinacji kolorów i materiałów siedzeń, dwóch aranżacji wnętrza (czarny i kość słoniowa) oraz całej gamy akcesoriów, stworzonych przez Mopar, służących do personalizacji samochodu, takich jak kalkomanie, stylowe dodatki zewnętrzne i wewnętrzne oraz znaki towarowe marki Fiat, dostępne u lokalnych dealerów Fiata.
Na szczególną uwagę zasługuje również system Blue&Me Tom-Tom: wielofunkcyjna, przenośna nawigacja z innowacyjną technologią integracji z samochodem, o oryginalnym stylu, stworzonym z myślą o tym modelu. Ponadto właściciel Fiata 500 może zaopatrzyć się w oprogramowanie eco:Drive - darmową aplikację, która, za pomocą interfejsu Blue&Me, zbiera dane podczas jazdy i analizuje je, aby dostarczyć kierowcy praktycznych, zindywidualizowanych porad, dotyczących redukcji kosztów użytkowania oraz zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne. To jednak nie wszystko - model jest seryjnie objęty czteroletnią gwarancją do 50 000 mil i czteroletnią, nieograniczoną pomocą drogową, nie wspominając już o trzyletnim programie naprawczym do 36 000 mil, uwzględniającym zwrot wydatków za zużyte elementy oraz za postój samochodu.
Amerykańscy klienci mogą skonfigurować odpowiadający ich oczekiwaniom egzemplarz Fiata 500, korzystając ze strony internetowej producent.
Źródło: Fiat