Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Największym atutem nowego Fiata Doblo - to przestrzeń. Projekt samochodu o praktycznym i wszechstronnym wnętrzu stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie na funkcjonalność i komfort, dając możliwość podróżowania siedmiu osobom.

Nowy model w porównaniu z poprzednią wersją, która znalazła około miliona klientów, ma całkowicie nową stylistykę, silniki i charakterystykę techniczną. Są to elementy, które plasują nowego Fiata Doblo na szczycie swojej kategorii zarówno jeśli chodzi o przestronność, jak i o redukcję emisji spalin.
Uzyskano to dzięki:
- zastosowaniu nowej płyty podłogowej, gwarantującej większą przestrzeń dla podróżujących (rozstaw osi wynosi 2755 mm, najdłuższy w swoim segmencie),
- bagażnikowi o pojemności 790 litrów,
- obniżonej emisji dwutlenku węgla (129 g/km w przypadku silnika 1.3 Multijet 90 KM, najniższa w klasie),
- seryjnemu wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa oraz możliwości wszechstronnej aranżacji wnętrza. Design nowego Doblo jest szczególnie innowacyjny. Przód z centralnym grillem i osłonami idealnie zintegrowanymi z nadwoziem łączy funkcję ochronną z wysmakowanym wzornictwem, podczas, gdy błotniki nadają pojazdowi wrażenie siły i zwinności. Linia tylnej klapy podkreśla łatwy dostęp i rozmiary pojemnego bagażnika; reflektory w przeźroczystych osłonach oraz spora powierzchnia okien nadają nowemu Doblo rys elegancji.
Również wnętrze zostało zaprojektowane tak, aby zaoferować funkcjonalność i jednocześnie stworzyć przyjemne i przyjazne otoczenie, dzięki zastosowaniu odpowiednich połączeń kolorystycznych i materiałów wykończeniowych. Zastosowane inteligentne rozwiązania, jeśli chodzi o wykorzystanie przestrzeni, jak np. rozmaite schowki oraz możliwość aranżacji wnętrza aż do 7 miejsc, zadowolą klientów korzystających z Doblo jako auta rodzinnego albo podczas spędzania wolnego czasu z przyjaciółmi.
W fazie wprowadzenia na rynek w Fiacie Doblo proponowane są 4 jednostki napędowe: jedna benzynowa o mocy 95 KM oraz trzy silniki Diesla - Multijet o mocy 90, 105 i 135 KM, do których dołączą później silniki: Natural Power z podwójnym zasilaniem (benzyna i metan) i kolejny silnik Diesla z automatyczną skrzynią biegów Dualogic.
Aby zapewnić optymalne zachowanie dynamiczne, komfort i bezpieczeństwo aktywne w każdych warunkach drogowych i z każdym ładunkiem, pojazd został wyposażony w innowacyjne rozwiązania mechaniczne, z których warto szczególnie podkreślić tylne zawieszenie typu bi-link, oferowane w różnych konfiguracjach w zależności od zadań, do jakich samochód ma służyć. Doblo doskonale i w przewidywalny sposób „trzyma się" drogi, zostało wyposażone również w najbardziej zaawansowane urządzenia elektroniczne dla kontroli stabilności, taki jak ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBD i przede wszystkim system ESP uzupełniony o system Hill-holder, który asystuje kierowcy podczas ruszania na wzniesieniu i jest w wyposażeniu seryjnym.
Razem z nowym Fiatem Doblo pojawia się także nowe Doblo Cargo, zaprojektowane na najwyższym poziomie w tej kategorii, zarówno jeśli chodzi o osiągi jak i parametry funkcjonalne. W stosunku do poprzedniego modelu posiada przestronniejszy przedział ładunkowy, o bardziej regularnych, kwadratowych kształtach. Nowe Doblo Cargo zostało wyposażone też w boczne drzwi przesuwne oraz tylne drzwi o większych rozmiarach, co ułatwia operację załadunku i rozładunku. Dzięki swoim podstawowym zaletom (długość przestrzeni ładunkowej aż do 2,2 m, szerokość między nadkolami 1,23 m, pojemność od 3,4 do 4,2 metrów sześciennych, nośność od 750 do 1000 kg, zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 4,8 l/100 km i zasięg 1250 km przy silniku 1.3 Multijet), nowy pojazd zapewnia zasadnicze korzyści, jeśli chodzi o optymalizację i redukcję kosztów utrzymania. Gama zawiera 7 różnych typów nadwozia: furgon z krótkim i długim rozstawem osi, furgon z wysokim dachem, 5-miejscowe combi z krótkim i długim rozstawem osi; szczególnie interesujące są wersje ''platformy do zabudowy'' z krótkim i długim rozstawem osi, które istotnie ułatwiają i obniżają koszty zabudowy pojazdu dla poszczególnych grup zawodowych (chłodnie, skrzynie stałe oraz z plandeka itd.).

Źródło: Fiat

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej