Drugi co do popularności model w stajni Fiata - punto - doczekał się zindywidualizowanej, wersji specjalnej. Pojawienie się tej wersji Punto oznacza, że klienci będą mieli do wyboru aż trzy jego odmiany: Classic, Grande Punto i najbardziej ekskluzywną - Evo.
O Evo najkrócej można napisać tak: restyling na zewnątrz, Fiat Bravo we wnętrzu.
Od zewnątrz samochód otrzymał zupełnie nowy, przedni zderzak z inną atrapą chłodnicy, kierunkowskazami po bokach i zmodyfikowanymi halogenami. Z tyłu także pojawił się przemodelowany zderzak oraz odświeżone lampy. Poza tym całkiem nowe logo, które zdobi klapę bagażnika.
Najważniejsze jednak zmiany to te, którym poddano auto we wnętrzu i w jego wyposażeniu.
Rozwiązanie deski rozdzielczej prawie w całości zostało przejęte z wyższego modelu Fiata - Bravo.
Deskę rozdzielczą ukształtowano na konsoli i otworach wentylacyjnych, wyróżniają laminowane materiały, z których została wykonana i które różnią się między sobą kolorem i strukturą w zależności od wersji wykończenia. Górna część deski rozdzielczej również została dopracowana dzięki wytłaczanej powierzchni, która jest przyjemniejsza dla oczu i w dotyku, oraz na której nie powstają odbicia, rażące pasażerów w oczy. Główną konsolę podzielono na dwie części, czarna błyszcząca powierzchnia z wyświetlaczem LCD po środku to radioodtwarzacz. Przyciski sterujące klimatyzacją umieszczone są pod spodem, w osobnym panelu, zaś w górnym przedziale znajdują się otwory wentylacyjne oraz schowek, który, w niektórych wersjach wykończenia, posiada klapkę, które można wykorzystać jako podstawkę do zainstalowania Blue&Me-TomTom. Na panelu ze wskaźnikami, prędkościomierz i obrotomierz mają większe tarcze z nowo zaprojektowanymi oznaczeniami i osłoną przeciwsłoneczną.
Wszystkie siedzenia w różnych wersjach wykończenia wykonane są z nowoczesnych materiałów, które zostały ulepszone nie tylko pod względem estetycznym, ale również ergonomicznym. Ponadto, w porównaniu z poprzednim modelem, jest tutaj więcej schowków, a port USB systemu Blue&Me został przeniesiony na główną konsolę.
Punto Evo może posiadać: 7 poduszek powietrznych (w tym kolanową), system pomagający ruszać na wzniesieniach - Hill Holder, inteligentne światła przeciwmgielne doświetlające zakręty, a także przenośny zestaw "Blue&Me TomTom", obsługujący nawigację, telefon i funkcje informacyjne.
W Europie Zachodniej ta wersja Punto ma być droższa od Grande - 1000 Euro, u nas kosztować będzie w granicach 2 - 2,5 tysiąca drożej od Grande Punto.
Tomasz Kutkiewicz