Podczas najbliższego Salonu w Genewie będzie miał swoją światową premierę model Fiat 500C, który wiosną zadebiutuje też na rynkach całej Europy.
Oryginalna wersja kabriolet nawiązuje do wolności i samochodowej pasji, stanowiąc hołd złożony wersji z ''odkrytym'' nadwoziem z 1957 roku, a jednocześnie proponuje awangardowe rozwiązania związane z mechaniką, napędem i komfortem jazdy. Wszystko to w zgodzie z autentyczną tradycją Fiata, który ''demokratyzuje'' dostęp do technologii i elementów wyposażenia nigdy wcześniej nie oferowanych w tym segmencie.
Dzięki innowacyjnemu składanemu dachowi - stanowiącemu prawdziwe ''okno na świat'' - nowy model 500C zachowuje wymiary modelu podstawowego (długość 355 cm, szerokość 165 cm oraz wysokość 149 cm); zachowuje również trzy wersje silnikowe: turbodiesel 1.3 Multijet o mocy 75 KM w połączeniu z mechaniczną 5-biegową skrzynią biegów, oraz dwa silniki benzynowe: 1.2 o mocy 69 KM i 1.4 o mocy 100 KM, oba dostępne ze skrzynią biegów ręczną lub półautomatyczną Dualogic. Każdy z tych silników ma swoje szczególne zalety, a wszystkie wyróżniają się ''błyskotliwym temperamentem'', wysokimi osiągami i wyrafinowaną technologią. Wszystkie są też niezawodne i ekologiczne.
Ponadto, na potwierdzenie zaangażowania Fiat Automobiles na polu ochrony środowiska i ułatwień w ruchu drogowym - w nowym Fiacie 500C zastosowano innowacyjny system ''Start&Stop'', urządzenie sterujące tymczasowym wyłączaniem i włączaniem silnika. Kiedy auto się zatrzymuje, przy wrzuconym wolnym biegu, po zwolnieniu sprzęgła silnik gaśnie; aby zapalić go ponownie, wystarczy wrzucić bieg.
Auto zaprojektowane w Centro Stile Fiat i wyprodukowane w polskiej fabryce w Tychach zostało opracowane zgodnie z ideą ''open source'' (oznacza to zastosowanie nowych funkcji w już istniejącym produkcie, który odniósł sukces). I rzeczywiście, model Fiat 500C przejął od modelu podstawowego wszystkie jego mocne strony, takie jak bezpieczeństwo najwyższe w swojej kategorii, przestrzeń oferującą 4 wygodne miejsca dla dorosłych oraz bagażnik, w którym nie trzeba było rezygnować z cennych centymetrów sześciennych pojemności. Ponadto, dzięki zastosowaniu systemu zawiasów równoległych pełny dostęp do bagażnika jest możliwy również, gdy dach jest całkowicie otwarty.
Składany dach Fiata 500C jest prawdziwą designerską perełką o wyrafinowanych mechanizmach składania sterowanych elektrycznie, również dzięki zastosowaniu rozwiązań technicznych dopracowanych w najmniejszych szczegółach: od tylnej szyby po zintegrowane trzecie światło stop. Dach jest dostępny w trzech kolorach (kość słoniowa, czerwony i czarny), i będzie w kombinacji z licznymi dostępnymi kolorami nadwozia, z których dwa stworzono specjalnie na tę okazję: wspaniała perłowa czerwień oraz szczególny, ciepły odcień szarości, typowy dla samochodów sportowych - supercars. Co najważniejsze - dzięki zastosowaniu innowacyjnego składanego dachu stylistycznie dopasowanego do całej koncepcji nadwozia (utrzymanie linii boku)- Fiatem 500C można cieszyć się o każdej porze roku. Wszystko to sprawia, że nowe auto jest jednym z najbardziej udanych przykładów realizacji kabrio wśród obecnie sprzedawanych samochodów miejskich.
Model 500C potwierdza zatem bezdyskusyjną rolę Fiata jako lidera tego segmentu, w którym od zawsze - dzięki bezustannie wprowadzanym nowym rozwiązaniom - koncern odgrywał główną rolę. Nowe auto ustanawia nowe standardy w kwestii bezpieczeństwa, komfortu, technologii i wyposażenia, nie rezygnując przy tym z czytelnego ''włoskiego stylu'', niepowtarzalnego i jedynego w swoim rodzaju. Tak oto rodzi się kabriolet, który oferuje emocje i wielką radość z jazdy, oraz łączy w sobie piękny design z doskonałymi osiągami elastycznych i ekologicznych silników.
Źródło: Fiat