Najnowszy model Lancii uzyskał pięć gwiazdek w testach EuroNCAP. To wyróżnienie potwierdza, jak wyjątkową wagę Fiat Group Automobiles przywiązuje do aspektów ochrony kierowcy i pasażerów.
Aby osiągnąć tak dobry wynik, konstruktorzy wzięli pod uwagę wszystkie możliwe typy zderzeń: czołowe, boczne, dachowanie i zderzenie z pojazdem jadącym z przodu. Uwzględniono różne prędkości, przy których może dojść do zderzenia, wszelkie typy przeszkód i ochronę osób o różnej budowie ciała. Ogółem zarejestrowano 15000 godzin obliczeń, 80 testów zderzeniowych, 150 symulacji poślizgu HyGe i 100 prób podsystemów.
Wynik w EuroNCAP jest to zasługą wielu przemyślanych rozwiązań zastosowanych w nowym modelu. Od tych należących do strefy bezpieczeństwa pasywnego: 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtynowe, wszystkie w standardzie dla całej gamy), po : trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami i ogranicznikami siły napięcia, 5 zagłówków, system przeciwpożarowy FPS i mocowania fotelików dziecięcych Isofix na kanapie tylnej po jej zewnętrznych stronach. Dla dodatkowej ochrony pasażerów wzmocniono karoserię, pokrywę silnika, drzwi i przegrodę deski rozdzielczej. Nie zapomniano również o innych elementach bezpieczeństwa pasywnego, jak fotele i obszar pod deską rozdzielczą, zaprojektowane ze szczególnym naciskiem na ich zachowanie się podczas zderzenia.
Co więcej, ten nowy samochód gwarantuje stabilne i przewidywalne zachowanie na drodze, do tego stopnia, że auto wybacza nawet błędy kierowcy i pozwala wyjść bezproblemowo nawet z kryzysowych sytuacji. A to dzięki wykorzystaniu, poza świetnym układem hamulcowym, najbardziej wyszukanych urządzeń elektronicznych dla kontroli dynamiki samochodu. To między innymi ABS z elektroniczną korektą hamowania EBD ( Electronic Brake force Distribution), a przede wszystkim ESP wchodzący w skład Absolute Handling System - systemu, który uaktywnia się w warunkach kryzysowych, kiedy zagrożona jest stabilność jazdy, pomagając kierowcy utrzymać kontrolę nad samochodem. System ESP zastosowany w Lancii Delta można nazwać „ewolucyjnym”. Wprowadzono w nim nowe, bardzo istotne funkcje, jak na przykład LTF (Linearization Torque Feedback) i TTC (Torque Transfer Control), który w dyskretny sposób uaktywnia się dzięki współpracy z DST (Drive Steering Torque), aktywnym elektronicznym wspomaganiem kierownicy. System automatycznie koryguje i kontroluje wspomaganie także przy małej przyczepności powierzchni.
Źródło: Fiat