Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



Chcesz tani i przestronny samochód? Nie ma problemu, zajrzyj do salonu Dacii i obejrzyj najnowszy model, Sandero. Właśnie to auto, nasza redakcja miała okazję testować w najbogatszej wersji Laureate z benzynowym silnikiem 1.6 MPI i mocy 87KM.

Opis

Po prostu, ładny samochód
Dacia Sandero zewnętrznie przypomina auto terenowe. Spowodowane jest to specjalnym pakietem stylistycznym, składającym się z nakładek progowych i plastików na zderzakach z przodu i z tyłu. Pięciodrzwiowe nadwozie Dacii Sandero ciekawie wygląda, także bez wyżej wymienionych dodatków i przyciąga wzrok przechodniów pytających co, to za samochód?

Przestronnie
Wnętrze prezentowanego Sandero wita nas szaro-czarnymi kolorami tapicerki, która wykonana jest z dobrej jakości materiałów. Podobnie ma się sytuacja z plastikami, wykorzystanymi w środku Dacii Sandero, owszem nie należą do zbyt miękkich, ale ich spasowanie nie nasuwa żadnych uwag.
A jak jest z przestrzenią? Tej nikomu nie zabraknie, bo z przodu i z tyłu jest jej wystarczająco dużo dla czwórki dorosłych osób. Przednie fotele jak i tylna kanapa są wygodne i nikt z podróżujących nie narzekał na jakiś dyskomfort. Bez problemów, zapakujemy wszystkie potrzebne walizki do 320-to litrowego bagażnika o niskim progu załadunkowym i płaskiej podłodze.
Konsola środkowa jest identyczna jak w Dacii Logan po face-liftingu, czyli uporządkowana i dziecinnie prosta w obsłudze. Podobnie ma się sytuacja z zegarami, które są czytelne i przejrzyste w każdych warunkach pogodowych.
Owszem, niczym specjalnym wnętrze Dacii Sandero nie zachwyca nas, jednak uważam, że nie można krytykować go nie zaglądając do niego osobiście!

Gdzie jest diesel?
Pod maską testowanej Dacii Sandero, pracuje benzynowa jednostka napędowa 1.6 MPI i mocy 87KM. Prawie 90-cio konny silnik pozwala ważącej 975kg Sandero na osiągnięcie pierwszych 100km/h w 11.5 sekundy, a maksymalnie rozpędzić się do 174km/h. Wyniki trzeba uznać za bardzo dobre. Trochę gorzej niestety jest z elastycznością. Mimo, 128Nm momentu obrotowego, dostępnego od 3000obr./min. kierowca musi wcześniej przewidywać, że będzie wyprzedzać inny pojazd i zredukować na niższy bieg. A biegów mamy do wyboru pięć. Wszystkie bardzo precyzyjnie wędrują na swoje wyznaczone miejsce, nie stwarzając przy tym żadnych oporów i sprzeciwów.
Układ kierowniczy nie stwarza problemów i wykonuje polecenia bez zająknięć. A, jak jest z zawieszeniem testowanego modelu? Do idealnego nie należy, ale nie ma co narzekać. Zestrojono je stosunkowo miękko, a przez to kierowca czasem może mieć uczucie, że nie panuje nad autem, szczególnie jest to odczuwalne w ostrzej pokonywanych zakrętach. Jest, też plus takiego zawieszenia. Otóż, pasażerowie mogą w komfortowych warunkach podróżować nawet na bardzo dalekich trasach.
Pora teraz wspomnieć o zużyciu paliwa. Okazuje się, że prezentowana Dacia ma spore pragnienie! W mieście samochód potrafi spalić aż 11 litrów benzyny bezołowiowej! Średnie spalanie podczas całego testu oscylowało w granicach 8.2 litrów na każde 100 kilometrów. Pełny, 50-cio litrowy bak, daje nam możliwość przejechania około 609 kilometrów, bez wizyty pod dystrybutorem.

Dla początkującej rodziny
Dacia Sandero jest idealnym przedstawicielem samochodu dla młodej rodziny. Za niezbyt wygórowaną cenę, 35.900zł. dostajemy w pełni wyposażone, przestronne auto z benzynowym, 87-mio konnym silnikiem pod maską. Szkoda, tylko że na dzień dzisiejszy, klient nie ma wyboru wśród bardziej oszczędnych silników dCi. Jednak, ma się to zmienić w niedalekiej przyszłości.

Plusy
+ Przestronne wnętrze
+ Cena
+ Dobrze spasowane elementy plastikowe

Minusy
- Spalanie
- Mało dynamiczny silnik
- Źle usytuowane przyciski tylnych szyb elektrycznych

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1598ccm benzyna
Moc: 87KM przy 5500obr./min
Moment obr.: 128Nm przy 3000obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 11.5sek.
Vmaks: 174km/h
Zużycie paliwa: 10.0/5.6/7.2 [11.0/6.6/8.2 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 50 litrów
Teoretyczny zasięg: 609 kilometrów
Wymiary: 4020/1746/1534 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 975kg
Ładowność: 490kg
Pojemność bagażnika: 320/[1200] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja Laureate

Cena: 35.900zł. [wersja Laureate] 43.525zł. [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Artur Ławnik
(Zdjęcia): Arkadiusz Michlewicz i autor


Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej