Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

W naszym serwisie Dacia Logan już raz była testowana, lecz wtedy do dyspozycji mieliśmy wersję z podstawowym silnikiem benzynowym o pojemności 1.4. Dziś zaś zaprezentujemy wersje z wysokoprężnym jednostką napędową 1.5 dCi o mocy 68KM.
Jako, że wnętrze poprzedniego modelu od prezentowanego dziś Logana nie zmieniło się dlatego aby nie powtarzać tych samych zdań głównie skupię się na nowości pod maską.

Opis



Tegoroczna nowość pod maską
Dacia Logan na naszym rynku gości już od ponad roku i trzeba przyznać, że dobrze jej się powodzi. Początkowo dostępna była tylko z silnikami benzynowymi aż do wiosny tego roku kiedy to gama jednostek została powiększona o nowoczesnego turbo diesla 1.5dCi (pochodzącego od Renault). Dodatkowo koncern jest w trakcie przygotowań dwóch kolejnych odmian nadwoziowych (hatchback oraz kombi).

Klasyczny sedan
Na temat wyglądu Daci Logan różne są zdania. Jednym design się całkowicie się nie podoba a drugim wręcz przeciwnie. Ale cóż będąc obiektywnym trzeba ocenić stylistykę Logana pozytywnie, szczególnie przednią część. Z tyłu jest troszeczkę gorzej z powodu mocno wyprofilowanego bagażnika. Ale cóż tak zaprojektowana tylna część daje również pewien plus. A jest nim bardzo dużej pojemności bagażnik.



Przestronnie niczym w minivanie
Zajrzyjmy teraz do wnętrza. Tak jak było już w poprzedniej wersji testowej Logana wnętrze jest bardzo przestronne i zapewnia wygodne podróżowanie dla czwórki a nawet piątki pasażerów. Dodatkowo bezproblemowo zapakujemy do bardzo pojemnego bagażnika (510 litrów) wszystkie nasze niezbędne bagaże.


Kliknij na zdjęcie jeśli chcesz powiększyć.



Materiały wykorzystane w samochodzie są dobrej jakości i zbytnio nie mamy do czego się przyczepić. Za to jeśli chodzi o plastyki to producent zapewnia nam dobre spasowanie, lecz niestety nie są najlepszej jakości.
Deska rozdzielcza jest ergonomiczna i uporządkowana. Wszystko jest łatwe w obsłudze i prawie intuicyjne. Jedynie regulacja nawiewów jest w innym kierunku niż zwykle to bywa. Po prostu kwestia przyzwyczajenia.



Bardzo oszczędny diesel
Pod maską testowanego egzemplarza znajdowała się tegoroczna nowość w palecie silników dostępnych w Dacii. Otóż mam na myśli nowoczesnego turbo diesla (Common Rail) o pojemności 1461ccm i stłumionej mocy do 68KM.


Kliknij na zdjęcie jęśli chcesz powiększyć



Zmniejszenie mocy przez koncern ma na celu zwiększenie żywotności jednostki napędowej, ale czy niecałe 70KM wystarczy do sprawnego poruszania się? Po kilku dniach jazdy doszedłem do wniosku, że oczywiście tak, jeśli jesteśmy spokojnymi kierowcami i nie potrzebujemy sportowych osiągów takich jak lepsze przyśpieszenie czy większa prędkość maksymalna. A i tak nie są to wartości bardzo złe. Prędkość maksymalna wynosi 158km/h zaś 0 do 100km/h rozpędzamy się w całe 15 sekund. Dla codziennych potrzeb parametry są wystarczające. Nie możemy zapomnieć, że silniki wysokoprężne powinny posiadać większą elastyczność od benzynowych. I rzeczywiście tak jest w naszym Loganie. Wartość 160Nm przy 1700obr./min. zapewnia wystarczającą elastyczność i wyprzedzanie innych aut odbywa się bez większych problemów.
Jeśli chodzi o wyciszenie silnika to również nie możemy mieć większych uwag. Podróżując do 120km/h prawie nie usłyszymy pracy silnika, niestety jeśli już zamierzamy tą wartość przekroczyć to musimy się nastawić na dochodzące odgłosy pracy jednostki dieslowskiej do naszych uszu.
Kolejnym atutem wysokoprężnej jednostki napędowej jest bardzo niskie spalanie. Jeżeli nie będziemy przekraczać 120km/h to Dacia Logan dCi zadowoli się zaledwie 4.5 litrami ropy napędowej. W dzisiejszych czasach wysokich cen paliw taki wynik powinien wszystkich ucieszyć.
Na koniec wspomnieć trzeba o zawieszeniu. W testowanym Loganie zawieszenie jest wręcz idealnie zestrojone na polskie drogi. Prawie wszystkie nierówności naszych dróg są niemal niewyczuwalne.

Przestronny, oszczędny i do tego tani
Przez cały czas moich jazd testowych zastanawiałem się nad takim pytaniem ...Czy warto kupić Logana z nowoczesnym dieslem?... Doszedłem do wniosku, że odpowiedź będzie brzmiała TAK. Powodem są trzy sprawy. Za niespełna 37tys.zł (biorąc pod uwagę podstawową wersje z silnikiem dCi) otrzymujemy bardzo przestronny, oszczędny i tani samochód rodzinny. A więc jeśli potrzebujesz niedrogiego auta warto się zastanowić nad zakupem Daci Logan 1.5 dCi.


Kliknij na zdjęcie jeśli chcesz powiększyć.



Plusy
- Duży bagażnik
- Przestronne wnętrze
- Oszczędny silnik

Minusy
- Za słaby silnik
- Słaba widoczność do tyłu podczas cofania
- Zawiasy w bagażniku

Dane techniczne

Dowód osobisty:
Pojemność silnika: 1461 ccm (turbo diesel Common Rail)
Moc: 68KM przy 4000obr./min
Moment obr.: 160Nm przy 1700obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
Pojemność bagażnika: 510/[-] l [po rozłożeniu siedzeń]
0-100km/h: 15 sek.
Vmaks: 158km/h
Zużycie paliwa: 5.8/4.1/4.7 [5.7/4.2/4.5 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 50litrów
Wymiary: 4250/1742/1525 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1065kg
Ładowność: 570kg

Wyposażenie: wersja SL Arctica Laureate Wspomaganie kierownicy, poduszka powietrzna kierowcy, lusterka boczne z regulacją elektryczną, elektrycznie szyby przednie, komputer pokładowy, radio CD, obręcze stalowe 15 calowe, światła przeciwmgielne.
Dodatkowe wyposażenie ABS(+2000zł), poduszka powietrzna pasażera(+800zł), 15 calowe alufelgi(+1500zł), szyby elektryczne tylne(+500), lakier metalizowany(+1350zł).

Cena: 36900zł [wersja podstawowa 1.5dCi] 43500zł. [wersja testowana]

AUTOR: Tekst: Artur Ł.
Zdjęcia: Marcin Ł.


(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia z Auto Testy zastrzeżone!)

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej