Świat obiegła wiadomość o nowej Dacii Duster, która ma zaszczycić rynek motoryzacyjny już na początku 2018 roku. Tym czasem mieliśmy okazję zasiąść za kółkiem Dacii Duster, która swój facelifting przeszła w 2013 roku i do teraz cieszy się ogromnym jak na markę, powodzeniem.
Nowa odsłona taniego i popularnego SUV'a musi tylko pociągnąć sukces jeszcze bardziej do przodu. Milion wyprodukowanych egzemplarzy zaskoczyło nie tylko producenta ale i wszystkich obserwujących rynek motoryzacyjny. Dlaczego? A może dlatego, że kiedy Duster pojawiał się w ofercie Dacii nikt nie wrużył modelowi sporego sukcesu, a o wiele częściej słychać było drwiący śmiech.
Jak się okazuje Duster może się podobać i poza atrakcyjną ceną ma coś jeszcze do zaoferowania. Szczegołnie w wersji testowanej przez Nas. To Duster SL Outdoor wyposażony w silnik wysokoprężny o pojemności 1.5-litra, mocy 110 KM z systemem Start/Stop. Silnik wspiera automatyczna 6-biegowa skrzynia EDC, która po raz pierwszy został zastosowany dwusprzęgłowy automat znany z Renault. Wysoka kultura pracy, dobre zestrojenie przełożeń z pracą silnika pozwala swobodnie zbijać spalanie. W mieście spalanie oscyluje w granicy 5,8-litra, w trasie ze spokojem zatrymamy się w granicy 5-litrów. Co ciekawe, bak o pojemności 50-litrów pozwoli omijać w trasie wszystkie stacje na dystansie blisko 1000 km.
Jak się prowadzi Duster? Pewnie i precyzyjnie. Dobrze zestrojony układ kierowniczy, brak niebezpiecznych wychyłów daje nam poczucie bezpieczeństwa za kółkiem. Poza tym bardzo dobrze pracuje zawieszenie, które dobrze wyłapuje kolejne napotykane nierówności. Spory prześwit (20,5 cm) z całą pewnością pozowoli zjechać z utwardzonych dróg i pokonać parę pagórków.
Wnętrze, nie rzuca na kolana o czym dowiecie się z Video Testu. Przestronny bagażnik, wygodne fotele przednie i kanapa tylna sprawdzają się rewelacyjnie. Specjalna tapicerka dedykowana do wersji Outdoor rozbija swoim jasno pomarańczowym przeszyciem ciemne wnętrze Duster'a.
Z zewnątrz? Zobaczie sami jak prezentuje się Duster SL Outdoor. Co sądzimy o wyposażeniu wnętrza, czego brakuje co zaskakuje i jak się go prowadzi. Zapraszamy do kolejnego Video Testu.
Dane techniczne
DANE TECHNICZNE: Duster SL OUTDOOR 1.5 dCi 110 S&S EDC |
|
SILNIK |
Diesel, R4, 8 |
POJEMNOŚĆ |
1461 ccm |
MOC |
109 KM przy 4000 rpm |
MAKS. MOMENT OBR. |
260 Nm przy 1750 rpm |
SKRZYNIA BIEGÓW |
Automatyczna, 6-biegowa EDC |
NAPĘD |
Przednia oś |
0-100 km/h (sek.) |
11,9 |
Vmax |
169 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA (l/100km)(miasto/trasa/średnie) wg wskazań producenta |
4,5/4,4/4,5 |
ZUŻYCIE PALIWA (l/100km) z testu |
5,8 |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA |
50 litrów |
WYMIARY (DŁ./SZER./WYS.)(mm) |
4315/2000/1695 |
WAGA (kg) |
1205 kg |
POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA |
475 litrów |
LICZBA DRZWI/LICZBA MIEJSC |
5/5 |
OPONY |
215/65 R16 |
CENA WERSJI PODSTAWOWEJ |
39 900 PLN |
CENA WERSJI TESTOWANEJ |
77 250 PLN |