Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

W 2015 roku Dacia obchodziła okrągłą rocznicę powrotu na rynek europejski.  Dokładnie 10 lat temu rumuński producent, we współpracy z marką Renault, przedstawił model Logan. Tani, ale porządnie wykonany i funkcjonalny, szybko okazał się wielkim sukcesem i otworzył producentowi furtkę do wprowadzenia kolejnych modeli. Chcąc uczcić ten sukces, Dacia przedstawiła jubileuszową serię limitowaną o nazwie Celebration. W serii tej znalazły się wszystkie aktualnie oferowane modele samochodów osobowych, w tym Dacia Sandero.

Opis


Jubileuszowa seria nawiązuje do kolorystyki marki. Wszystkie samochody w wersji Celebration dostępne są w kolorze Niebieski Cosmos.


 

Przednia część nadwozia przedstawia się bardzo zachęcająco, niewielkie przednie reflektory połączone chromowanymi listwami w elegancki sposób akcentują logo marki. Zderzak jest optycznie lekko „nadmuchany”, a w jego dolnej część wmontowano halogeny z czarnym akcentem.


 


Tylna część nadwozia nawiązuje do przedniej kształtem zderzaka, wytłoczeniami oraz równie dużym logo.
 
Patrząc na Sandero z profilu można zauważyć, że Dacia wyróżnia się mocnym akcentem błotników, które podkreślają linię boczną auta. Wersja Celebration oferowana jest z pakietem 15-calowych kół ze stopów lekkich.

 


 
Limitowaną wersję wyróżnia również kolor lusterek w kolorze srebrnym.

 


 
Wnętrze jest przestronne i dobrze zagospodarowane. Niebieskie fragmenty na tapicerce, nawiązujące do koloru nadwozia, oferowane są tylko w wersji limitowanej. Fotele mogłyby być lepiej wyprofilowane, niestety nie są przystosowane do dłuższych podróży, ani do szybkiego pokonywania zakrętów.

 


 
Tylna kanapa pozwoli na komfortową podróż dwóch osób o średnim wzroście, o ile podróż nie będzie zbyt długa. Ciekawym pomysłem są niebieskie pasy bezpieczeństwa, które również należą do pakietu Celebration.

 


 
Pojemność bagażnika to 320 litrów, co uważam za bardzo dobry wynik, jak na auto segmentu B. Po złożeniu tylnej kanapy otrzymujemy do dyspozycji solidne 1196 litrów.

 


 
Design i jakość wykończenia kokpitu może nie powalają na łopatki, ale są na akceptowalnym poziomie, biorąc pod uwagę cenę auta. Każdy element sterujący jest na właściwym miejscu. Za wyjątkiem jednego –przyciski sterujące dla przednich szyb umieszczone pod panelem klimatyzacji to zdecydowanie nie ergonomiczne rozwiązanie.

 


 
Na uznanie zasługuje multimedialny system nawigacji z 7-calowym wyświetlaczem – MEDIA NAV Evolution. Wyjątkowo prosta i intuicyjna obsługa sprawia, że nie musimy spędzić godzin na czytaniu instrukcji obsługi.

 


 
Testowany egzemplarz wyposażony był w silnik 0,9 TCe o mocy 90 KM, o maksymalnym momencie obrotowym 140 Nm przy 2250 obr./min. który idealnie sprawdził się w miejskich wojażach. Przyspieszenie do 100km/h zajmuje 11 sekund, a średnie spalanie podczas testu wyniosło 7,6 l/100km.
 
Dacia Sandero to zdecydowanie samochód miejski, który pozwoli na komfortowe przemieszczanie się po zatłoczonych ulicach wielkich aglomeracji. Na dużą uwagę zasługuje tutaj miękkie zawieszenie Sandero, pozwalające na miłą i spokojną podróż nawet przy większych nierównościach na drodze.
 
Dacia Sandero to auto kompaktowe, które oferuje dużo za rozsądne pieniądze. Nie możemy wymagać luksusu i wysokiej jakości wykonania wnętrza w przypadku samochodu wartego 40 750 zł. Otrzymujemy za to komfortowy hatchback w limitowanej wersji, z bogatym wyposażeniem.

 

Dane techniczne

Dane techniczne:
Silnik: benzynowy R3 (turbo)
Pojemność silnika: 898 ccm
Moc: 90 KM przy 5250 obr./min
Moment obr.: 140 Nm przy 2250 obr./min
Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 11,0 s.
Vmaks: 175 km/h
Zużycie paliwa: 7,8/5,7/8,3 l (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Zużycie paliwa testowe: 7,6 (l/100km) (cykl mieszany)
Pojemność baku: 50 litrów
Teoretyczny zasięg: 657 kilometrów
Wymiary: 4058/1733/1518 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 962 kg
Ładowność: 552 kg
Pojemność bagażnika: 320 l
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5
Emisja CO2: 109 g/km
Opony: 185/65 R15
Wersja wyposażeniowa: Celebration
Cena wersji podstawowej: 46 250 PLN
Cena wersji testowanej: 46 250 PLN
 
AUTOR (Tekst+fot.): Krzysztof Zdankowski

Galeria

Fot. Krzysztof Zdankowski

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej