Wróć
Wzbudzający duże zainteresowanie potencjalnych klientów na długo przed pojawieniem się w salonach dealerskich model Dacia Duster zdobył nagrodę branżową Autobest 2011, cenioną nie tylko w Europie Środkowowschodniej. Do finału najnowszej edycji konkursu AutoBest wytypowano następujące modele (w kolejności alfabetycznej):
- Citroen C3
- Dacia Duster
- Kia Venga
- Opel Meriva
- Renault Fluence
Członkowie jury oceniają poszczególne modele za stylistykę i parametry techniczne takie jak prowadzenie, zużycie paliwa, wpływ na środowisko, przestronność oraz punkty za szczególne znaczenie na wschodzących rynkach Środkowej i Wschodniej Europy (na przykład rozbudowana sieć dystrybucji i łatwa dostępność części zamiennych i akcesoriów).
Spośród wymienionych wyżej modeli najwięcej głosów jury zebrała Dacia Duster. Oto dokładna punktacja:
- Dacia Duster (863 punkty)
- Opel Meriva (822 punkty)
- Renault Fluence (717 punktów)
- Citroen C3 (654 punkty)
- Kia Venga (544 punkty)
Ciekawa jest geneza powstania modelu Dacia Duster. Otóż na światowym rynku zauważono realne zapotrzebowanie na przestronne, solidne, a jednocześnie przystępne cenowo pojazdy z napędem na cztery koła. Grupa Renault podjęła decyzję o podjęciu prac nad samochodem terenowym adresowanym w pierwszej kolejności do młodych rozwijających się rynków. Podczas projektu wzięto także pod uwagę potrzeby klientów europejskich.
Rynki rozwijające się (Rosja, Brazylia), przedstawiciele klasy średniej pragną kupować nowoczesne samochody, będące wyrazem sukcesu i pozycji społecznej. Jednocześnie potrzebują samochodu solidnego, godnego zaufania i uniwersalnego, który będzie w stanie sprostać trudnym i zarazem zmiennym warunkom eksploatacji (długie trasy, drogi w złym stanie lub wręcz nieprzejezdne, eksploatacja w warunkach miejskich, często w dużych aglomeracjach). Oferta pojazdów dostępnych na lokalnych rynkach, obejmująca w większości przypadków importowane pojazdy typu SUV, często pozostaje poza zasięgiem klasy średniej z uwagi na cenę.
Sukces marki Dacia w Europie pokazał, że istnieje grupa potencjalnych klientów poszukujących nowoczesnych, niezawodnych i jednocześnie przystępnych cenowo samochodów, podczas gdy oferta pojazdów typu SUV oraz z napędem na cztery koła, choć bardzo bogata, obejmuje głównie drogie limuzyny typu SUV.
Jak podkreślają przedstawiciele koncernu, omawiany model Dacii pozostaje wierny filozofii marki: cechuje go bezkonkurencyjny stosunek ceny do ilości miejsca, niskie zużycie paliwa i niskie koszty eksploatacji oraz dobry poziom bezpieczeństwa i niezawodność. Do tej pory klienci zarejestrowali łącznie ponad 60 000 egzemplarzy Dustera.
Źródło: Dacia
Wróć